Salaisten ryhmien sääntöuudistus

Keskustelun 'Adminilla on asiaa' aloitti Vargynja, 27 maalis 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
?

Pitäisikö sääntöjä löyhentää

1. Kyllä, säännöt on liian tiukat

43.2%
  2. Ei, haluan että ryhmä pysyy tällaisena.

56.8%
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Hei!

Salaisten ryhmien säännöt on luotu jo monta vuotta sitten ja saamani palautteen perusteella niihin ei olla kaikilta osin ihan tyytyväisiä. Toisinaan asioita pitää hioa ennen kuin ne toimii parhaiten. Haluamme antaa teille käyttäjille mahdollisuuden kertoa mielipiteenne ja vaikuttaa siten siihen miten sääntöjä hiotaan. Onko sääntöjä syytä löyhentää vai onko sittenkin hyvä näin? Millaisia muutoksia toivoisitte? Toivoisin mielipiteitä sekä vanhoilta että uudemmilta käyttäjiltä. Tämä koskee lähinnä kuukausiryhmien sääntöjä sillä muiden salaisten ryhmien vaatimukset on jo valmiiksi hyvin alhaiset. Toki niihinkin saa ottaa kantaa.

Tällä hetkellä salaiseen ryhmään pääsyn kriteerit on nämä:

• Käyttäjän tulee olla listattuna lasketun ajan ryhmänsä listassa.
    • Käyttäjä on ollut kuukauden foorumin jäsen (rekisteröitymispäivän mukaan).
    • Käyttäjä on kirjoittanut lasketun ajan ryhmäänsä 30 viestiä.

Ryhmään päästyä voi myös joutua poistetuksi, jos ei täytä siellä kriteereitä:

• Raskausajan ja vauvavuoden ajan käyttäjän tulee kirjoittaa kymmenen viestiä kuussa.
    • Vauvavuoden jälkeen eli vuoden päästä lasketusta ajasta käyttäjän tulee kirjoittaa yksi viesti kuukaudessa.

Kokonaisuudessaan salaisten ryhmien säännöt näkee täältä
  2. -pallokala- Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mielestäni synnytyksen jälkeen ei tarvitsisi olla mitään määrää, kuinka monta viestiä kuussa tulee kirjoittaa. Vauva-aika on todella raskasta välillä, eikä aina jaksa itse ryhmässä kirjoitella, vaikka muiden kuulumisia kävisikin lukemassa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 24
  3. Tähtianis Aloittelija Lokakuun äidit 2019

Ylipäätään välillä voi olla sellaisiakin hetkiä, että ei ehdi tuota kymmentä viestiä kalenterikuukauden aikana kirjoittaa edes odotusaikana. Voisiko ajatella, että katsottaisiinkin jonkinlaista viestikeskiarvoa esim. kahden kuukauden ajalta, niin ettei heti potkittaisi yhden hiljaisemman kuun jälkeen pihalle?
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 5
  4. Suski75 Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

Sekin voisi olla kiva, että varoitettaisiin ennen kuin lentää pois ryhmästä.

Minusta nuo tämänhetkiset rajat ovat hyvät, mutta tosiaan voisi tulla ensin jokin ystävällinen muistutus, että kirjoittelehan enemmän, jotta pysyt ryhmässä. Lähinnä mietin sitä, että yllättävä ja odottamaton potku takalistoon ilman varoitusta voi olla sen verran negatiivinen kokemus, ettei tee mieli edes palata.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 19
  5. -pallokala- Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Kannatan yhtä varoitusta/muistutusta! Mutta samalla pysyn kannassani, että synnytyksen jälkeisiä viestimääriä saisi vähentää.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  6. Hankikanto Tuttu foorumilla Joulukuun äidit 2019

"•Käyttäjä on kirjoittanut lasketun ajan ryhmäänsä 30 viestiä"
    Ehkä tämä voi olla kans työläs joskus. Varsinkin jos tulee esim kolme km / vuosi.

Lisäksi olen huomannut että jossain kuukausissa keskustelut jää yleiselle puolelle ja salaiseen ryhmään ei jotenkin osallistuta yhtä aktiivisesti.

Yleinen periaate salaisen ryhmille on kuitenkin hyvä ja pidän säännöistä, siksi en niitä radikaalisti haluaisi muuttaa. Edellä mainitut kommentit kuitenkin huomioisin. Vauva-aikana on hyvä panostaa vauvaan eikä sometukseen...
  7. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Kiitos tähän astisille vastaajille. :) Tuo varoituksen antaminen on siitä vaikea että se voi olla todella työlästä, mutta mietin saisiko sen toteutettua.
  8. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Olisi kiva jos saisi lisää sanallistakin palautetta. Vähän alle puolet galluppiin vastanneista on sitä mieltä että on liian tiukkaa. Veikkaisin että nämä mitä on mainittu ei ole ainoat asiat, mitkä koetaan liian tiukoiksi. Onko muita ajatuksia?
  9. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Kiitos vielä kaikille vastanneille. :) Pyrin hiomaan säännöt ensi viikon aikana. Jos joku haluaa vielä ottaa kantaa, nyt ehtii vielä. Tästä eteenpäin en poista jäseniä ryhmistä ennen kuin uudet säännöt on julkaistu.
  10. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Sääntöuudistus on nyt tehty. Uudet säännöt on luettavissa täältä.

Sääntömuutokset pääpiirteissään:

• Salaisten odottajaryhmien pääsyn viestiraja on nyt 20 viestiä.
    • Odottajaryhmä aukeaa kun ryhmässä on 400 viestiä.
    • Odottajaryhmiin pääsee kun on ollut foorumin jäsen 4 viikkoa. Tämä pääasiassa koska kuukausi on häilyvä käsite. Näin se on aina ja kaikille sama, ei aiheuttane yhtä paljon hämmennystä ja on hieman lyhyempikin.
    • Lasketun ajan kuuna ja seuraavan vuoden ajan salaiseen ryhmään pitää kirjoittaa 5 viestiä kuussa.
    • Aktiivisuutta tarkistellessa katson kahta edellistä kuuta.
    • Jos käyttäjä ei ole ollut viime kuussa tarpeeksi aktiivinen, mutta sitä edeltävänä on, hän saa muistutuksen.
    • Kahden kuukauden epäaktiivisuuden jälkeen poistetaan välittömästi.
    • Lasketun ajan ryhmään ei oteta uusia jäseniä kun lasketusta ajasta on yli puoli vuotta. Tämä lisäys on tehty yksityisviesteillä saamieni toiveiden perusteella. Ryhmästä poistetut jäsenet voidaan lisätä ryhmään takaisin myöhemminkin.
    • Käyttäjä voi olla kahdessa peräkkäisessä lasketun ajan ryhmässä, jos hänen laskettu aikansa on hyvin lähellä kuun vaihdetta. Myös tämä uudistus on tehty yksityisviestillä saatujen palautteiden perusteella. Jos tunnet kokeneesi vääryyttä asian suhteen ota minuun yhteyttä. Voin lisätä käyttäjiä joilta sen olen aiemmin kieltänyt, jos se ei riko muita tämän hetken sääntöjä. :)
    Mitä pidätte?
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu