Sairaslomalla pahoinvoinnin takia?

Wakemeup

Oman äänensä löytänyt
Elikkäs oletteko joutuneet ottamaan / ottaneet sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Itsellä menossa rv. 7+5 ja olo on mitä karmivin ollut nyt edellisen puolitoista viikkoa, ruoka ei pysy sisällä, heikottaa, pyörryttää ja päätä särkee... Olen ollut sairaslomalla kuluvalla viikolla ja taitaa ensi viikkokin jatkua samaa rataa, ma lääkäriin kun tahdon että tarkistavat onko kaikki arvot vielä kunnossa. Onneksi ensi viikon jälkeen alkaa joululoma niin voi sitten hyvällä omallatunnolla yökkäillä kotona. Hirvittää vaan ajayus siitä kuinka kauna tämä olotila vielä jatkuu. Ymmärtääkseni rv. 9 taitaa olla pahin pahoinvoinnin kannalta? Huhhuh. Nooh mutta pe käytion ultrassa ja löytyi ihana ötökkä sykkeen kera niin muistanpahan ainakin minkä takia ravaan pää pöntössä 20 kertaa päivässä :)
 
Täällä kohta kaksi viikkoa saikkua takana. Esikoisen kanssa olin aikoinani ensin kaksi viikkoa saikulla jossain rv 7-8 tietämillä ja sitten uudestaan kaksi viikkoa rv 10-12, jotka olivat ne kaikista pahimmat. Siinä välissä kävin pari viikkoa töissä ykäilemässä, mutta tuntui silti että jaksan olla siellä. Mulle itselleni sairasloma on tarpeen silloin, kun oikeasti mikään ei pysy sisällä, koska ei ole energiaa olla pystyssä, mutta mieli on kyllä paljon parempi jos olen töissä, joten sinne haluaisin.

Välillä kannattaa myös kokeilla paikan vaihdosta, mulla etenkin esikoisen kanssa ruoka maistui ravintolassa tai ystävien luona, vaikka en kotona saanut mitään syötyä. Ihme homma. Tässäkin raskaudessa meni pari viikkoa niin, että töissä pystyin syömään edes vähän ja sillä sitten jaksoin. Eli jos sulle neuvolasta tai lääkärillä ehdotetaan paikan vaihdosta, niin älä tyrmää ajatusta!

Muuten jaksamiseen suosittelen syömistä makuuasennossa, vettä tai mehua pieninä annoksina esim pillimukista, pakastemarjoja jäisinä ja tartu kaikkiin mielitekoihin, eli jos jotain (kummallistakin) tekee mieli, niin lähetä mies hakemaan sitä! Monesti kun vaan keksii sen mitä juuri sinä päivänä voisi syödä, se saattaa olla sen päivän pelastus. Meillä mies ajelee lähes päivittäin hakemaan mulle milloin Subwayn patonkia, milloin kaupasta valmiita kaalikääryleitä, pekonia, jotain tiettyjä sipsejä...
 
Rauhassa vaan sairaslomailemaan!
Mulla on takana jo kuukausi kotona. Se on kyllä epätavallista mutta en ole vaan voinut työskennellä. Aluksi kärsin harvinaisista alkuraskauden supistuksista jotka oli viedä tajun! Niitä kovimpia supistuksia tuli n 2-5 kertaa päivässä ja kesti aina 10-20min. Pahinta kipuilua kesti 2 viikkoa.
Nyt kipuja on vähemmän ja paaaljon lievempiä.
Olen kuitenkin vielä sairaslomalla koska alkaa supistamaan edelleen kun olen pidemmän aikaa liikkeellä, tai ei aina välttämättä tarvitse kävellä kuin vessaan ja takaisin niin sattuu ja pitää levätä.

Myös pahoinvointi on ollut niin voimakasta muutaman viikon etten pysty tekemään mitää. Olen päiväkodissa töissä jotenka vaipat, nuhanenät ja ruokahetket siellä ei tosissaan tule kuuloonkaan, Yrjöäisin yhtenään.
joo ja niinkuin mariannu jo neuvoikin niin kannattaa kokeilla muualla kun kotona syömistä ja muutenkin oleskelua, siis sellaisessa paikassa missä voi levätä rauhassa jos tarvii. Itse vietän päiväni vanhempieni sohvalla ja myöskin tällä juodaan makuuasennossa pillillä.

Jaksamisia :)
 
Itse olin viikon sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi, mutta ongelmat helpottivat kun heti aamusta imeskelin Siri-Piri -merkkisiä mansikanmakuisia glukoosipastilleja ja sen jälkeen join rauhassa Naturdiet-shaken. Onneksi pahoinvointi on luonnollisesti helpottanut raskauden myötä. Lääkäri myös määräsi varmuuden vuoksi kuurin Lansoprazol Actavista, jota en tosin ole käyttänyt kuin kerran (ja hyvin toimi). Tsemppiä sinne!
 
Itse olisin saikulla, mutta koska sain potkut töistä 19.11 just saikkujen takia, niin eipä oo syytä hakea saikkua, nyt kyl varmaa joutuu jossain vaihees hakemaa, koska en usko, että pystyn koko raskaudes selkäkipuen takia menemään töihin.
 
Takaisin
Top