Sairaalloinen lihavuus ja synnytys + jyväskylän kokemukset 2017

Sectumsempra

Vasta-alkaja
Moi.

Mun lähtö BMI oli 47 ensimmäisellä neuvola-käynnillä. Nyt rv 36+4. Löytyykö täältä vertaistukea suunnilleen saman kokoisista synnyttäjistä? Itselläni mahdollisesti tiedossa suunniteltu sektio perätilan takia. (Huomenna aika äitiyspolille yrittämään kääntämistä + vaihtoehdoista puhumiselle.) Kokemuksia sektiosta ylipainon kera? Entä vauvan ulkokääntämisestä?

Minkälaisia kokemuksia on Jyväskylässä synnyttämisestä alateitse tai sektiolla?
Mahdollisimman tuoreet kokemukset hakusessa.

Itse olen äänekoskelainen, lähin sairaala siis Jyväskylässä.

Kiitos jo etukäteen ! :)
 
Hei Sectumsempra! Minulta ei löydy omakohtaista kokemusta sektiosta tai tuosta ulkoisesta kääntämisestä perätilassa, mutta minun ystävälleni tehtiin nuo molemmat täällä Jyväskylässä eli ksks:ssa. Hänellä siis oli perätila vauva ja vauvaa yritettiin kääntää raivotarjontaan, mutta se ei onnistunut. Ja vaikka ystäväni ois halunnut synnyttää perätilasta huolimatta vauvan alateitse, niin ei hän voinut, kun vauva ei ois mahtunut syntymään, kun ystävällä oli muistaakseni lian kapea lantio tms. Hänelle tehtiin sektio ja se meni hyvin hyvin ja hän myös parantui siitä nopeasti.
Ja mitä tuohon Keski-Suomen keskussairaalaan tulee, niin itse oon synnyttänyt alateitse molemmat lapset siellä ja kuopuksen syntymästä on n.1,5 kk aikaa. Oman kokemukseni mukaan ksks:n synnärin ja vuodeosaston kätilöt ja lääkärit olivat ystävällisiä ja ammattitaitoisia. :) Ja synnytyssali oli mun mielestä viihtyisä, eikä ollenkaan kolkon oloinen. Ja mitä tuohon vuodeosaston vai mikälie sen osaston nimi onkaan virallisesti, jonne mennään synnytyksen jälkeen, niin siellä oli myös ihan hyvät tilat. Toki minä sain olla huoneessani yksin, vaikka huoneessa ois ollut toinenkin vuodepaikka, että sain siellä olla ihan rauhassa. Ja toisekseen ns. vapaat vierailuajat oli myös hyvä juttu eli vieraita sai tulla muistaakseni klo 8-20 välillä miten vain. Ja mahtavaa olo myös se, että siellä sai viidesti päivässä syömistä.:grin
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top