Sairaalakassin sisältö

Mä pakkasin kotiutumiskassiin kolmea eri kokoa bodyn+housut, sit collegehaalarin, pipon, ohuet lapaset, sukat ja villasukat + harson. :)
 
Mä pakkasin kotiutumiskassiin kolmea eri kokoa bodyn+housut, sit collegehaalarin, pipon, ohuet lapaset, sukat ja villasukat + harson. :)

Mulla samat paitsi vaan koot 50 ja 56.

Itelle imetysliivit ja imetystoppi. Rintapumppua imetystyynyä mietin vielä. Toisaalta mies voi tuoda ne myöhemmin.
 
Ainakin Taysista löytyy rintapumput ja imetystyynyt osaatolla eli ei tarvitse omaa ottaa. Uskon että löytyy myös muista sairaaaloista :)

Edellisellä kerralla kysissä (2015) ei ollut kuin muutama imetystyyny joten en sitä saanut ja rintapumppu joku tosi vanha malli niin sillä mietin omien ottamista mukaan
 
Edellisellä kerralla kysissä (2015) ei ollut kuin muutama imetystyyny joten en sitä saanut ja rintapumppu joku tosi vanha malli niin sillä mietin omien ottamista mukaan

Oho! Minulla oli viimeksi taysissa niin ahdasta että lähetin jopa tavaraa kotiin miehen kanssa :) joten kannatan vaihtoehto mies tuo jälkikäteen jos tilanne edelleen sama..
 
Mäki oon miettinyt tota, että miten vauvan pukee kesähelteillä, voiko vauvalle tulla tukahduttavan kuuma jos on päällä pitkähihanen ja vielä johki viltin alle laitetaan?
 
Kesäkuun kelit on niin vaihtelevia, että pakkaan viltin mukaan turvakaukaloon varuilta.
Itse olen hankkinut pienimmät vaatteet mahdollisiman kevyistä ja vaaleista kankaista, että olisi lämpimälläkin mukavat päällä. Ulkona täytyy joka tapauksessa pitää varjossa/suojata iho auringon paisteelta.
 
Vastasyntyneen lämmönsäätely on vielä täysin kehittymätön, eli jäähtyy ja ylikuumenee herkästi. En usko että helteellä pitkähihainen body ja housut on liikaa vastasyntyneelle, mutta hatun, fleeceasun, villasukat, tumput ja viltin jättäisin pois kotimatkalta jos nyt syntyisi :)
 
Meille annettiin ohjeistus, että aina yksi kerros enemmän vaatetta kuin itsellä on.
 
Meille annettiin ohjeistus, että aina yksi kerros enemmän vaatetta kuin itsellä on.

Mun mielestä toi toimii vain kylmällä ilmalla, mutta jos helteellä laitat vauvalle kaksi kerrosta vaatetta niin melko varmasti on liian lämmin.
 
Mun mielestä toi toimii vain kylmällä ilmalla, mutta jos helteellä laitat vauvalle kaksi kerrosta vaatetta niin melko varmasti on liian lämmin.

Toi on ihan totta! Ja kokeilemalla parhaite selviää :)
 
Vastasyntyneen lämmönsäätely on vielä täysin kehittymätön, eli jäähtyy ja ylikuumenee herkästi. En usko että helteellä pitkähihainen body ja housut on liikaa vastasyntyneelle, mutta hatun, fleeceasun, villasukat, tumput ja viltin jättäisin pois kotimatkalta jos nyt syntyisi :)
Mitenköhän sellainen ohut päähine? Juuri tuon lämmönsäätelyn takia tuntuisi loogiselta, että laittaisi esimerkiksi äitiyspakkauksen mukana tulleen ohuen hatun/päähineen..
 
Mun mielestä toi toimii vain kylmällä ilmalla, mutta jos helteellä laitat vauvalle kaksi kerrosta vaatetta niin melko varmasti on liian lämmin.
Eiköhän tässäkin järki päässä, mutta noin yleisesti ottaen. Tuskin kannattaa ihan paljaanakaan pitää.
 
Mitenköhän sellainen ohut päähine? Juuri tuon lämmönsäätelyn takia tuntuisi loogiselta, että laittaisi esimerkiksi äitiyspakkauksen mukana tulleen ohuen hatun/päähineen..
Riippuu varmaan ihan lämpötilasta. Ilmastoituun autoon laittaisin ehdottomasti :)
 
Pojalla oli kotiutuessa yksi kerros vaatetta + tumput, sukat ja pipo ja kaukalossa fleecepussi kun tultiin kotiin. Vaunuillessa oon pitänyt tavisvaatteiden päällä ohutta velourhaalaria ja tumppuja ja pipoa + 1-2 ohutta vilttiä. Täällä on tuullut tosi paljon oikeestaan joka päivä kotiutumisesta niin vaikka on 25 lämmintä niin veto käy herkästi. Vaatetta mielestäni ollut sopivasti koska pojalla lämmin nenänpää mutta ei kuitenkaan muutoin kuumissaan tai hikinen.
 
Piti oikein alusta lähteä lukemaan tätä ketjua, että mitä sinne kassiin pitikään pakata. Taidan pakata vauvan kotiutumisvaatteet kaukaloon. Mulla on ohkanen body ja housut, sukat ja ohuet tumput, ohut pipo. Ja kaukaloon joko peitto tai jos perinteinen juhannussää on niin collegehaalari hupulla ja taitettavilla hihansuilla. Itselleni pakkasin imetysliivit ja liivisuojia. Lääkkeet, perus hygieniatarvikkeet ja puhelimen laturi täytyy muistaa lähtiessä. Miehelleni eilen yritin näyttää että mitkä on mun päivittäiset lääkkeet, että se osaa ottaa ne mukaan jos itse en olekaan kotona pakkaamassa. Joku hyvän näkönen uutuus lakupussi oli tullut kauppoihin. Semmonen täytyy varmaan käydä hakemassa :p
 
Piti oikein alusta lähteä lukemaan tätä ketjua, että mitä sinne kassiin pitikään pakata. Taidan pakata vauvan kotiutumisvaatteet kaukaloon. Mulla on ohkanen body ja housut, sukat ja ohuet tumput, ohut pipo. Ja kaukaloon joko peitto tai jos perinteinen juhannussää on niin collegehaalari hupulla ja taitettavilla hihansuilla. Itselleni pakkasin imetysliivit ja liivisuojia. Lääkkeet, perus hygieniatarvikkeet ja puhelimen laturi täytyy muistaa lähtiessä. Miehelleni eilen yritin näyttää että mitkä on mun päivittäiset lääkkeet, että se osaa ottaa ne mukaan jos itse en olekaan kotona pakkaamassa. Joku hyvän näkönen uutuus lakupussi oli tullut kauppoihin. Semmonen täytyy varmaan käydä hakemassa :p
Suosittelen ottamaan vielä kuvan niistä päivittäisistä lääkkeistä ja lähettämään miehelle. Tulee varmemmin oikeat heti ekalla kertaa mukaan :)
 
Miäkin oon puoliks jo pakannut. Omaa vaatetta ja liivinsuojia vielä tarvii + laturi. Edellinen kesäkuinen tuli kotiin body, housut, hanskat, pipo ja collegehaalari päällä. Ei mikään helle tainnut sillon olla. Tytölle on samanlainen varustus valmiina.
 
Ihan off topic, mutta mistä ootte ostanu noita collegehaalareita? Mä oon yrittäny löytää jotain kivaa ja suht edullista tytölle mut en oo löytäny..o_O
 
Takaisin
Top