Sairaalakassi

2015 periaatteessa vain isä, sisarukset ja isovanhemmat saivat vierailla, mutta kätilöt itsekin sanoivat, etteivät kysele kenenkään henkkareita, joten tuskin ketään pois olisi ajettu. Tietysti huonekaverit on hyvä ottaa huomioon ja tavata sitten vaikka oleskelutiloissa, jos on enemmän vieraita. :)

Vierailuajatkin olivat vähän sinne päin. Mies ainakin sai olla melko vapaasti.
 
Tajusin just että kohta tulee jo 31 viikkoa täyteen joten voisi ehkä alkaa miettiä kassin sisältöä. Viime kerrasta toki muistaa mikä oli tarpeen ja mikä ei mutta hyvä muistella tälleen muitten listojen mukaan.
Ite pakkaan mukaan:
Kukkaron (rahaa ja henkkarit yms),
Neuvolakortin,
Kännyn ja laturin,
(Läppärin jos näyttää että viivytään taas kuten edellisellä kerralla mutta luultavasti ei),
Itelle kotiinlähtövaatteet,
Hammasharjan yms,
Suihkukamppeet,
Oman tyynyn,
Jotain pientä syötävää ja vesipullon,
Vauvalle kotiutumiskamppeet.
 
Mäki oon tässä toisten vinkkien perusteella jo vähä miettiny mitään mukaan pakkaa mutta vielä en oo valmiiksi laittanu.
Ajattelin laittaa vauvalle oman laukun jonka voi mies tuoda sitte ku kotiin pääsee.
 
Joku sanoi vinkiksi, että ottaa huulirasvan mukaan, koska huulet kuivuu kiitettävästi synnytyksessä & imettäessä :grin
 
Huulirasva on muuten multa unohtunut, kiitoksia muistutuksesta! :D
 
Kiitos tosiaan huulirasva-vinkistä, näin ensikertalaisena ei olisi tullut mieleenkään :)
 
Millaiset kengät olette ottaneet mukaan? Hyvinkäältä suositeltiin omien kenkien ottamista, koska sairaalan tossuja on rajatusti ja koot voivat olla mitä sattuu. Olisivatko jotkut crocsit käytännöllisimmät?
 
Mulla on kassissa semmoset hotellitossukat. Ei tartte kotiin niitä sitten raahata enää. Viimeksi hiihtelin yli-isoilla sairaalan läpsyköillä, eikä sekään menoa haitannut.
 
Minulla oli viimeksi miehen sellaiset rantasandaalit. Oli niin järkyttävä turvotus, ettei omat kengät menneet jalkaan ollenkaan..
 
Ostin Ikeasta sellaiset 1€ tohvelit jotka voi sitten heittää roskiin kotiin tullessa :)
 
Okei, ehkä etsin jostain jotkut halvat tohvelit tai sitten ostan ne uudet crocsit, niin varmasti mahtuvat jalkaan ja jälkimmäiset saa pestyä kunnolla.
 
Pitäis tehdä valmiiks. Ettei tule kiire lähtiessä miettimään että mitä mä nyt tarvitsen siellä. Tuntuu vaan hassulta pakata kassia valmiiksi kun ei tiedä milloin lähteä sairaalaan. [emoji5]️
 
Ja varsinkin, kun ei tiedä, että saako perhehuonetta vai ei. Eli varuilta pitää pakata autoon myös miehelle kampetta ja vauvan kotiintulovaatteet, kun ymmärsin neuvolatädin puheista, että eivät katso oikein hyvällä, jos mies lähtee perhehuoneesta asioille. Tuntui jotenkin kyllä aika jyrkältä, jos ei nyt edes kamoja saa hakea.. Kuulemma jos sen huoneen saa, niin siellä sitten kans pitäisi olla.

Onneksi meillä ei ole koiria tällä hetkellä, kun silloin ei perhehuonetta yleensä saa, kun joutuu koiria ulkoiluttamaan kuitenkin välissä. :O
 
Meille ainakin sanottiin perhehuoneesta että pääsääntöisesti joo isän pitäisi olla sielä, mutta kyllä saa toki lähteä välillä hoitamaan asioita ja käydä kotona ym.
 
Meille myös esikoisen kohdalla sanottiin (kun silloin haluttiin perhehuone) että perhehuoneesta ei esim. töihin saa mennä mutta tottakai saa käväistä kaupassa, kotona jne.
 
Meillä ei mies oikeen innostunut asiasta että toivottaisiin perhehuonetta. Mut olen ajatellut että kyllä pärjään sen ajan kun hän ei ole luonani. Siinä on kumminkin vauva johon tutustua ja jos saa vaikka nukuttua. Mutta juuri mietinkin että mitä sinne ottais mukaan jos tulee todellakin tylsä hetki. :D
 
No me on kyllä ajateltu, että mies voi hakea tavaroitaan (ja kotiutumistarvikkeita, kuten turvakaukalo) kotoa sitten jos saadaan perhehuone, koska mies saattaa muutenkin tulla muualta sinne sairaalaan. En mä niitä ala jollain taksilla raahaamaan, mihin ne siellä edes laittaisi? Eli mulla on kassissa omat kamat synnytykseen ja osastolle ja kotiutumisvaatteet. Muut jää kotiin jos joudun yksin lähtemään, jos mennään yhdessä niin ne otetaan autoon.
 
Kotkassa perhehuoneessa ei ollut soittokelloa eli tukihenkilön piti tosiaan olla koko ajan paikalla. Autolla toki sai käydä kamoja hakemassa, mutta muuten piti olla koko ajan saatavilla jos minä tai vauva tarvittiin jotain niin hänen piti hakea osaston puolelta kätilöltä. Sairaalakohtaisia eroja toki näissä. Mut suosittelen kyllä ensisynnyttäjille perhehuonetta ilman muuta. Ihana oli siellä rauhassa miehen kanssa tutustua vauvaan. Kuitenkin apu oli tarvittaessa lähellä.
 
Onko hyvinkäällä synnyttäneille sellasia pitkiä paitoja vai onko vaihtoehtona myös normaali pituisia lantion kohdalle loppuvia.
 
Sairaalakassiin vinkkinä, toimiva yhdistelmä on puolen litran vesipullo+pilli. Pilli menee pullon sisään ja pillin voi sieltä ottaa ulos ja juoda missä asennossa vaan. Testattu, toimii altaassa, salissa, jakkaralla ja imettäessä makuullaan. :D
 
Takaisin
Top