Sairaalakassi

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Joko muilla on pakattuna?

La lähestyy hurjaa vauhtia ja pitäs alkaa pakata sairaalakassi valmiiks..
lähtöhän voi tulla milloin vaan :D
 
Mulla ei ole vielä mutta ajattelin tänään pakata :) rv36+4 menossa
 
Mulla on osittain pakattuna. Vauvalle pakkasin hoitolaukkuun kotiutumisvaatteet mitä ei sit heti tartte raahaa mukana ja itelle sit laukku omille kamppeille. Tällä hetkel siel on hygieniakamppeet ja imetysliivit, alkkarit ja sukat :D vaatteet plus kamera ja puh laturi sit ainakin vielä.
 
itsellä ei ole vielä, mutta kohta on kyllä pakko pakata :D
 
Pakattu on ja sisältää kaiken oleellisen eli, itselle vaatteet, sisäkengät, hammasharja ja tahna, shampoo, hoitoaine, hiusharja, rasvaa, laturi, siteitä, liivinsuojia ja miehelle vaihtopaita. Lähtiessä sit mukaan puhelin ja neuvolakortti ja matkalla voi hakee evästä..nyt jos eväitä jo pakkaisin, niin ne ei sairaalaa ehtis näkee. :D
Vauvalle on oma kassi pakattu missä vaatteet ja mies saa tuoda sen kun hakee meidät kotiin.
 
On osittain pakattuna. Noita omia vaatteita en ollut ajatellutkaan...kait tulen sieltä kotiin niissä missä laitokselle menenkin.
 
Vinkki: voi menovaatteet olla sotkussa, kun synnärille menee. Nimimerkillä esikoisesta käynnisty vesillä ja housut suojista huolimatta lahkeisiin asti litimärkänä, joten vaihtovaatteille oli tarve.
 
En oo vielä pakannut, mutta puhelimeen oon alkanut tekeen listaa mitä sinne pakkaisin :) melko lyhyt se on vielä (neuvolakortti, puhelimen laturi, kamera ja vaatteet mulle ja vauvalle).
 
Meinaatteko ottaa omia olovaatteita sairaala-ajaksi vai oleilla sairaalavaatteissa?
 
Sairaalassa meinaan pitää niitä sairaalan kaapuja.. viimekskin sai useamman kerran vaihtaa päiväs vaatteet, niin turhaa tehdä kotiin kauheeta pyykkivuorta.
 
Käytän varmasti sairaalan vaatteita mutta omat sukat meinaan kyllä ottaa mukaan että varmasti tuntuvat hyviltä jalassa
 
Kamalaa. Oon tässä kaks viikkoo miettinyt, että mitä siihen mystiseen sairaalakassiin pakkaisin, mutta olen jotenkin ajatellut että pakkaan vasta sitten lähdön hetkellä, kun harvemmin se lähtö ihan totaalinen "tulipalo lähtö" on kuitenkaan. Mutta ehkäpä kuitenkin pakkaisin... en vain yhtään tiedä mitä ottaisin mukaan tai mitkä vaatteet itselle kotiin lähtöä varten olisi parhaat.. siinäpä siis uusi stressin aihe tähän loppuun :D
 
Toista kun odotan niin vinkkinä esikoista odottaville annan:

- sairaalassa kannattaa käyttää niitä sairaalavaatteita niin ei tuu kotiin pyykkiä.
- varatkaa isälle mukaan evästä, koska koskaan ei tiedä kuinka kauan siellä salissa menee,
meneekö pari tuntia vai vuorokausi.
- kannattaa valmiiks miettiä millaista kivunlievitystä haluaa, mutta muuten ei kannata
synnytystä rueta suunnittelemaan se menee omalla painollaan.

Nyt tarttis kyllä oikeesti alkaa itte pakata se sairaalakassi valmiiks. :)
 
Mä sain tutulta vinkin, että omat rintakumit kannattaa ottaa matkaan varuilta :) Lisäksi ajattelin varautua sillä Lansinoh-tuubilla kaiken varalta.
 
Mulla oli viimeksi ihan järkyttävä määrä tavaraa mukana...osoittautui kuitenkin tarpeelliseksi kaikki mitä otin, jouduin nimittäin olemaan viikon sairaalassa. Ensinnäkin synnytyksen käynnistys aloitettiin maanantaina ja lapsi syntyi keskiviikkona, ja torstaina hän joutui lastenosastolle, joten esim. läppäri ja kirjat tuli tarpeeseen. Omat tossut mulla oli mukana, mutta muuten menin sairaalavaatteissa. Pahojen repeämien takia esim. sairaalan kammottavat verkkoalkkarit olivatkin aivan loistavat. Ja aina sai puhdasta päälle, kun tarvitsi, joten omia vaatteita tarvitsi vasta kotiutuessa. Korvatulpat ja unimaski olivat myös hyvät, mutta itsellä oli se tilanne, että vauva ei ollut samassa huoneessa vaan eri puolella sairaalaa. Ja kun huonekavereilla tietty oli vauvat samassa huoneessa, oli helpompi nukkua korvatulppien kanssa.

Lansinohia en tarvinnut, mutta kun maito jysähti rintoihin, kaalinlehdet oikeasti auttoivat ja pehmittivät rintoja. Niitä oli osaston jääkaapissa ihan vapaasti käytettävissä :) Liivinsuojuksia ja terveyssiteitäkin taisi löytyä ihan sairaalan puolesta.

Tällä kerralla toki toivon, että sairaalassa ei tarvitse olla niin pitkään ja että vauva ei joutuisi osastolle ja pakkasin vain perusjutut, mies voi sitten tuoda lisää tavaraa mikäli tarpeen...
 
Saakohan kättäriltä tossut vai olisiko hyvä olla omat tossut mukana? Alkaa toi kassi olemaan jo aika täysi. :joyful:
 
Mun käsityksen mukaan kättäriltä saa tossut mut itse otan kyllä tavaramäärästä huolimatta omat mukaan kun oma koko on niinkin huikea kuin 36:D
 
Pitäis kyllä alkaa suunnittelemaan laukun pakkausta, ei kyllä vielä tunnu yhtään ajankohtaiselta! Oon ihan varma että venyy lokakuulle, ku laskettu aika 30.9. Sais kyllä syntyä jo!
 
Mullakin la vasta 30.9 mut mies panikoi kassin kanssa jo pari viikkoa sitten niin onhan tuo jo pakattuna:D
 
Takaisin
Top