Sairaalakassi

kesäkirppu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joko kesakoilla alkaa olla sairaalakassi pakattuna? Mitä kaikkea pakkaatte sairaalaan mukaan?
Itse olen nyt alkanut miettiä sen sisältöä ja eniten minua askarruttaa vauvalle mukaan otettavat vaatteet.
Sairaalassa vauva on varmasti sairaalan vaatteissa eli muita vaatteita en varmaan ota kuin kotiinlähtö vaatteet mutta millaiset? Laskettuaika kun on heti kesäkuun alkupäivinä niin ei osaa vielä ennakoida joko kelit on lämmenneet vai onko vielä viileää..hirveästi kun en haluaisi ylimääräistä tavaraa mukaan ottaa kumminkaan :)
 
Itse en ole vielä pakannut sairaalakassia ja laskettuun aikaan alle 8 viikkoa. :D Olen kyllä netistä vähän jo katsonut että mitä sinne ehkä kannattais ottaa mukaan. En mä kyllä vielä ole vauvan pyykkiä vielä pessytkään. Oonkohan mä vähän myöhässä? Tuntuu vain että sitten ei ole loppuvaiheessa mitään tekemistä jos nyt teen jo kaiken. :D

Itse ajattelin ottaa vauvalle kotiinlähtöä varten vaatteet ainakin kahdessa eri koossa. Sitä kun ei tiedä minkä kokoinen hän päättää syntyessään olla. Eipähän tarvi vauvan lähteä liian isoissa tai liian pienissä vaatteissa kotiin. :)
 
Oon vähän miettinyt, mutta en oo pakannut kassia tai tehnyt oikeestaan muutakaan vielä. Eli vauvan vaatteet pesemättä, osa tavaroista hankkimatta jne. Vaikea asennoitua, kun en vielä tiedä, missä asutaan, kun vauva syntyy. Onhan tässä vielä aikaa.. Vai onko? ;-)
 
En ole minäkään pakannut mitään vielä ja turvakaukalokin vielä hankkimatta, vaunut myös ja vaikka mitä muuta. Vaatteita on ihan reippaasti saatu. Ensi viikolla aloitellaan vauvanhuoneen maalausta sisustusta, jonka jälkeen sitten pääseekin jo vähän shoppailemaan ja sijoittelemaan tavaroita. :) Ja kunhan autosta saatu vihdosta viimein edesmenneen koiramme karvat imuroitua niin uskaltaa sinne hommata sitä kaukaloakin :wink
 
Sairaalakassi on eväitä ja omia vaatteita vaille valmis. :)
Eväitä haalin paljon mukaan, viimeksi loppui kesken kun oltiin 2 päivää sairaalassa ennen kuin esikoinen päätti lopulta synty :D

Tai mies varmaan tuo mun ja vauvan kotiutumisvaatteet -kaukalon kera sitten kotiin lähtöpäivänä.

Nämä siis pakkasin jo:
-hammasharja+tahna
-suulirasva+perusrasva
-hiusharja +ponnarit ja pinnit
-hajusteeton dödö
-Juomapullon (jota saa sit näpsäkästi aina täytellä) ja on tosi kätevä myös vieriosastolla.
-rintakumit (pieni koko)+ lasinoh-voide (+maidonkerääjä, joka saattaa olla hyvinkin turha)
-liivinsuojia (kertakäyttösiä)
-imetysliivit +toppeja pari + sukkia (sairaalan sukat pyörii jaloissa ja sairaalan paidat on tosi paksuja)
-tuttipullo+korvike (ihan vaan sen vuoksi että esikoisen aikana lisämaitoa ei tahtonut millään saada sairaalasta, kun vaan arvosteltiin imetystä..niin nyt jos tarvetta on niin ei tartte itku silmässä pyydellä.)
-Parit harsot + pikkupyyhe.(oon vielä kahden vaiheilla pakkaanko mukaan)
-parit ristikot/sudokut + miehelle jotain tekemistä

Sitten pitää vielä muistaa pakata:
-kamera
-kännykkä +laturi
-nappikuulokkeet (kiva kuunnella musiikkia puhelimesta)
-Neuvolakortit - nykyinen ja esikoisen vanha.

Vauvan kotiutumisvaatteiksi pakkasin:
-kietaisu paidan +potkuhousut (unisex-kuosilla, tyttö lupauksesta huolimatta) Otin 50cm vaatteet jotka tiedän olevan reiluja ja vastaa enempi 56 kokoa. Meillä ei esikoiselle mahtunut 50cm vaatteet oikeastaan ollenkaan - ellei ollut esim. kotimaisesta merkistä kyse. (mies joutuikin esikoisen aikana tuomaan uudet kotiutumisvaatteet kun ne ei mahtunut päälle :D)
-kevyt nallehaalari +silkkimyssy+tumput ja töppöset.
-viltti varoiksi jos on viileä/tuulinen sää.

omat kotiutumisvaatteet:
-venyvät vanuvat housut tai äitiyshousut.
-imetyspaita ja joku pusakka

Meillä on esikoisen vanhat tavarat jäljellä, joten suuria hankintoja meidän ei tarvinnut tehdä. Mutta kaikki on järjestelemättä ja laittamatta vielä. Mutta eiköhän ne tässä ehdi :)
 
Mulla on laskettu 23.6 et parisen kuukautta olis vielä odottelua jäljellä (: en oo viel pakannu sairaalakassia tai pessy vauvanvaatteita. Oon kyllä paperille kirjotellu mitä täytyy ottaa mukaan sairaalaa sitten ku H hetki on käsillä :D
Vauvelin tavarat on aikalailla hankittu. Puuttuu enää vaa hygienia juttuja, amme ja sen sellasta pientä :)
Kiitos vanilj postauksestas, olit hyvin kirjottanu kaikkee mitä tarvii ottaa mukaan :)
 
Mulla on laskettu 23.6 et parisen kuukautta olis vielä odottelua jäljellä :) en oo viel pakannu sairaalakassia tai pessy vauvanvaatteita. Oon kyllä paperille kirjotellu mitä täytyy ottaa mukaan sairaalaa sitten ku H hetki on käsillä :D
Vauvelin tavarat on aikalailla hankittu. Puuttuu enää vaa hygienia juttuja, amme ja sen sellasta pientä :)
Kiitos vanilj postauksestas, olit hyvin kirjottanu kaikkee mitä tarvii ottaa mukaan :)
 
Takaisin
Top