sairaalakassi

Onnea Marzipaani! 

Mä en meikkaile kauheasti muutenkaan näin kotona löhötessä niin tuskin jaksan sairaalassakaan :P Kirjastosta kävin hakemassa sitten vauvalehtiä luettavaksi :D 
 
Kiitos! :)
En mäkään paljoa meikkaa. Oon menny jopa töihin ilman mitään meikkiä tai sit vaan peitelly mahdolliset finnit. Kunhan vaan putsaa naaman, niin mulla on ihan freesi olo ilman meikkiä :) Mä en muuten olis tuol sairaalassa ehtiny lukemaankaan mitään. Meni torkahteluks helposti kun kvin sängylle pitkälleen ja mies oli seurana, niin höpöteltiin siinä sit kaikkea.
 
Mä ihan kateellisena luen, kun en ite ollu ehtiny ees vielä miettiä mitään sairaalakassin valmiiksi pakkaamista, kun lähtö tuli. Esikoisesta kerkesin pakkaamaan siinä samalla kun tehtiin lähtöä sairaalaan. Mulla oli mukana ainoostaan käsilaukku, minkä mies kerkes nappaamaan mukaan, onneks mulla sattu olemaan puhelin esim siellä. Mun omat vaatteet mitkä oli lähtiessä päällä, jäi synnytyssairaalaan, kun meidät siirrettiin helsinkiin heti synnytyksen jälkeen. Oli sitten kiva lähtee kotiin kun mies toi just sellaset vaatteet mitkä ekana oli kaapista osunu käteen. Kamalat pieruverkkarit. Pyysin tuomaan mun alusvaatekorista imetysliivit, ni tää toi bikinien yläosan.. Että jos vielä lapsia teen joskus, niin pakkaan sen kassin viikolla 30 :D
 
Kiitos nauruista pepi! Mä oon ajatellut, että mä vaan haalin kasaan shampoot ja muut sitten, kun lähtö tulee ja mies saa tosiaan sitten tuoda mulle jotkut vaatteet... Mutta tulipa nyt mieleen yksi kerta, kun mentiin yhdessä salille töiden jälkeen ja sen piti tuoda mulle jumppavaatteet. Trikoiden sijaan se tuokin kerraston alaosan. Kyllä mä niissä sinne salille menin, mutta kyllä mä koko ajan mietin, että ei helvetti, jos joku huomaa, mitä mulla oikein on jalassa! Että pitäisköhän se kassi kuitenkin pakata....
 
Heheh, kiitos pepi! :D
Mä olin pakannu kassin ajoissa ihan senki takia, et jos lähtö tulee jossain ihan muualla kun kotonaollessa tai tosi kiireeesti, niin en mä olis sit jaksanu alkaa miettimään ja selittämään miehelle, et mitä pitää tuoda. Ei noi miehet aina vaan tajuu vaikka miten selittäis :)
 
Sä oot Lejon kyl rohkea jos uskallat jättää kassin pakkaamisen h-hetkeen! Meillähän on sama laskettu aika ja mä oon laittanut kaikki vauvan jututkin jo ajat sitten valmiiksi, ei kummiskaan tiedä milloin lähtö tulee (vaikka tuntuu siltä että pitää odottaa viel vaikka kuinka kauan...) Mutta ite en luottais siihen että ajatus toimii siinä supistuskipujen keskellä, saati että löytäisin yhtään mitään tavaroita siinä vaiheessa...! 
 
Mul olis ollu monta tuntia tehokasta aikaa pakata kassi siinä vaiheessa kun alko synnytys. Mun pää toimi moitteettomasti ja ehkä paremmin kun mitä viimesillään raskaana muuten toimi :D Lähtiessä muistin vielä, et roskat pitää viedä jne ja mies ei todellakaan tollasia miettiny :D
 
Minäki oon alkanu pikkuhiljaa miettimään tota sairaalakassia, varmaan huomenna pakkaan vauvan kassin valmiiks. Ootteks ottanu tuttia sinne? tartteekohan.. ? en oo kyllä keitelly noit viel ku ovat viel paketissa.. Jos sit omaan kassiin ni sisäkengät, puhelin, laturi, kirja, liivinsuojat, imetysliivit. Imetyspaitaa en oo viel ostanu, tartteekohan? Sit tietty henk.koht. tarvikkeet mm. shampoot yms. Eikait sitä muuta :)
 
Hih Pepi! Täälläkin sait hörähtelyt aikaiseksi, hyvä muistutus silti et tosiaan hyvin pärjää ilman suurempia stressailuja. :) Kyllähän tää sairaalakassin pakkaaminen on osa tätä odotusta ja jännitystä niin ja tietty sitä valmistautumista (myös henkisesti).

Mullaki olis ollu rutkasti aikaa pakata sairaalalaukku ku esikoista lähdin synnyttämään mut olin ikionnellinen et se oli valmiiksi pakattu. En ois jaksanu siinä vaiheessa miettiä ja ettiä tavaroita, lähinnä vaan tarkistelin sisältöä moneen kertaan ilman järkeviä ajatuksia! :D Siksi halusin nytkin laukun pakkailla valmiiksi (ja samalla päästä niihin odottaviin fiiliksiin ;))

Dropps: Mä pakkasin kyl tutinki varalta mukaan vaik viimeksi se oli mukana turhaan. Hoitajat oli tuttia vauvalle tarjoilleet vaikkakin turhaan. :) Niin ja tosta imetyspaidasta. Mulla oli esikoisen aikaan sellanen yks ja ainoa. Jostain syystä en tykänny sitä käyttää, mut pakko myöntää et sit ku oli jossain julkisessa paikassa niin olihan se silloin hyvä ettei tarvinnu koko mahaa paljastella. Mun kaveri puolestaan sit käytti imetyspaitoja koko ajan ja tykkäs niistä hirveesti. Niin et ehkä yhden ostaisin ja jos siitä tykkää niin kyllähän niitä voi hankkia sit lisää.
 
Mä olisin jaksanu vielä haalia ne kamat kasaan, mut se olis tarkottanu sitä ettei mies olis saanu nukuttua, kun olis pitäny makkarissa pyöriä kans :D passitin sen sänkyyn ja valvoin yksinäni jonkun aikaa, kun ei se olis mitään voinu tehä kuitenkaan.
 
Mä olin edellisenä vuonna sairaalassa keuhkokuumeen takia ja jouduin sinne suoraan työterveyslääkärin vastaanotolta, että eihän mulla mitään omaa ollut mukana, joten ehkä sen takia en stressaa, vaikka jotain olennaista jäisikin sitten puuttumaan lähdön hetkellä pakatessa. Mutta voisihan sen pakata, ettei tarvisi sitten miettiä. Siinä on varmaan muutenkin ihan tarpeeksi miettimistä etenkin näin ekan kohdalla, että koska on tarpeen lähteä.

Supistuksia tulee joka päivä ja nyt on ollut maha kuralla 2 päivää, joten en jaksa uskoa, että ihan hirveän pitkään enää menee, mutta mistäpä näistä tietää. Nyt taidan mennä vähän pötkölleen, kun viime yö jäi vähän lyhyeksi.
 
Ite pakkailin sairaalakassin supistusten välissä enne sairaalaan lähtöö.eli mukaan tuli vähä mitä sattu :D nyt kun tiedän niin pakkaisin mukaan myös luumuja tai lakuja...oli muuten vatta hieman kovalla synnytyksen jälkeen...ei niin kivaa,ku sai pelätä että repeekö tikit :/
 
Mää en ollu yhtää pakannu kassia kun jotenki aattelin et menee yli lasketun ajan. Kuitenki muutamaa päivää enenn meni lapsiveet ja siinä sitten hosuessani ees taas mies pakkasi minulle mukaan mitä sun sattuu :) No helppo niitä oli sit miehen tuua jälkikäteenki, ku ei mikää syöksysynnytys kuitenkaa ollu. Mut aika tärkee juttu kuitenki jäi, eli kamera. Sen onneksi mies kerkesi kipasta ennen synnytystä että saatiin vastasyntyneestä kuvia :)
 
Ja ei sinne oikeesti hirveesti niitä omia vaatteita kannata ottaa, ite ainaki olin sairaala vaatteissa. Paitsi sukat on kyllä hyvä olla omat. Sairaala sukat on niin löysiä ja tippuvat jaloista. Vauvanki lähtökamppeet kerkiää mies(tai uka nyt teidät hakeekaan) tuua sit ku tuo kaukalot sun muutki.
 
Takaisin
Top