sairaalakassi

Mäkään en koe olevani mitenkään ylisosiaalinen ihminen mutta tuun kyllä sit tarvittaessa toimeen toisten äitien kanssa, tai näin ainakin luulisin :) Tosin olishan se kiva kun saisi oman huoneen (ei siis perhahuonetta) että vois vanhemmat tulla käymään sairaalassa ja että sais rauhassa opetella imettämistä sun muuta. Mutta jos joudun samaan huoneeseen muiden äitien kanssa niin en mä siitä mitään pultteja vedä, onneks siinä saa tosiaan sen verhon eteen jos haluaa olla omassa rauhassa niin pitää sitten vaikka sitä verhoa kiinni koko päivän jos ei huvita keskustella =D
 
Tankun kassi näyttää hyvältä sisältöineen :)
Joo minäki piän sitä verhoa kyllä koko ajan edessä, jos ei huvita keskustella muiden äitien kaa ja haluan olla rauhassa.. Omaan kassiini taidan ottaa varalta myös korvatulpat, jos huonekaveri kattoo liian myöhään tv:tä.
 
Minä kun kysäisin sairaalassa netin käytöstä, ni ei kuulema ollu verkkoa jolla asiakkaat ois voinu surffata.. Olis pitäny olla mokkula... Mutta toisissa sairaaloissa varmastikin on asiakkaille oma verkko.
 
Oma sairaalakassi koostuu pitkälti samoista asioista, mitä tässä on jo lueteltu. Sen lisäksi aion ottaa hiilihapollisia juomia, joita teki viimeksi mieli sekä synnytyksen aikana että sen jälkeen. ;)

Mansikkainen
 
Viimeiselle kolmannekselle, APUA! :D

Tää on kyllä hyvä ketju, itekin aikanaan luin blogeja sun muita, että sais mahdollisimman paljon vinkkejä sairaalakassiin. No, tuli kyllä pakattua kaikkea turhakettakin, kuten esimerkiksi meikit. Ei käynyt kyllä pienessä mielessäkään, että olisi jossain välissä meikkaillut, mutta toisaalta huonekaveri meikkasi kyllä joka aamu ja laittoi oikein tukkansakin. Oli muuten viehkeä olo itsellä, kun toinen oli niin laitettu :D Mutta oma kiinnostus oli kyllä jossain ihan muussa. ;) Ja kun kotiinlähtöä alettiin tehdä, niin silloinkin sitä melkein puskutraktorilla keräs kamansa ja lähti vauhdilla kotiin, ei käynyt meikkaaminen siinäkään kohtaa mielessä. Komppaan Pikatsua, että ne omat sukat on kyllä ihan ehdottomat! Jos ei saa jotain kiksejä niistä sairaalan verkkosukista... ;) Mä pakkasin mukaan pikkuhousuja ja yösiteitäkin, mutta se kävi nopeasti selväksi, että aivan turhaan pakkasin. Sen verran hurjaa oli se jälkivuoto, että oli pakko käyttää niitä sairaalan "vaippoja" ja nehän eivät mihinkään normipöksyihin mahdu... :D Ja toisaalta ne sairaalan pöksyt olivat kyllä tosi mukavat, kun eivät kiristäneet mistään..

Mulle tuli muuten kanssa ihan yllätyksenä toi, että vauva onkin koko ajan siinä sun kanssa, kun jenkkisarjoissahan ne ovat siellä vauvahuoneessa sängyissään kymmenien muiden vauvojen kanssa :D

Sieltä sairaalasta saa muuten paljon kaikkea, kuten esimerkiksi just vauvalle vaatteet ja rintakumit, ettei tarvitse itse pakata kauheasti mukaan. En kyllä tiedä, että saakohan vauvalle pukea heti omat vaatteet vai onko niitä sairaalan rumiluksia pakko käyttää? Kotiinlähtövaatteet tietysti tarvitaan.

Mulla oli huonekavereina aika hiljaiset, siis päivisin hiljaiset, tyypit, joilla oli aika rauhalliset vauvatkin. Toinen oli ensisynnyttäjä kuten minä ja toinen tehtaili kolmatta. Yöt meni toisen kuorsaamista ja toisen piereskelyä kuunnellessa... Naurattaa jo nyt, mutta ei edes hymyilyttänyt siellä sairaalassa ollessa. En saanut nukuttua sitä vähääkään ja jotenkin mäkin kaipasin sitä omaa rauhaa. Toki väleissä oli verhot, mutta mulla oli keskimmäinen paikka ja jatkuvasti joku ramppasi siitä ohi, niin olipa siinä sitten kiva rasvata nännejä tms... Eli tällä kertaa toiveena olisi ehdottomasti saada se perhehuone. Saisi oikeasti levättyä kunnolla.
 
Kiva huomata, et muutkin jo miettii näitä asioita. Luulin olevani taas hätähousu ku aloin sairaalakassin sisältöä miettimään.  Täältä on saanut hyviä vinkkejä! Varsinkin kännykän laturi on sellanen et varmaan olisin unohtanut omasta listastani....
Saakohan sieltä lapsivuodeosastolta lähteä vauvan kanssa kanttiiniin vai ollaanko siellä neljän seinän sisällä? Välttisti ei varmaan tee mielikään mennä jos on väsynyt ja räjähtänyt, mutta tulipahan nyt tämäkin asia mieleen :)
 
No niin, mietinpä minäkin viimein tätä sairaalakassin pakkaamista! Omien tavaroiden keräily ei niinkään tuota ongelmaa, mutta mitä ihmettä mä pakkaan vauvalle??? Ei mulla ole tuosta vauvan pukemisesta mitään ajatusta, ja varsinkin kun nyt marraskuun alkaessa näyttää tulevan pakkaspäiviäkin. Eli meillä on kyllä paksu kaukalopussi, mutta kuinka paljon ja mitä muuta vaatetta ootte pakanneet talvivauvalle? Bodyista yritin jo katsella semmoisia kietaisumalleja, kun ne lienee helpoimpia laittaa ihan pienelle, mutta vaatetta pitäisi varmaan olla parikin kerrosta? Ja äp:n vanupuku on ihan valtavan iso....
 
Mä pakkasin bodyn+potkarit (kahta eri kokoa), ohkasen puuvillamyssyn+tumput sairaalassaoleskelua varten ja kotimatkaa varten on paksumpi pipo+vanupuku ja näiden päälle villapeitto. Jos alkaa pakkaskelit, niin vanupuvun vois vaihtaa kaukalopussiin, mut ehkä ne pakkaset täällä etelässä pysyy vielä poissa :)
 
Minäkin pakkasin bodyn ja semmoiset velour potkarit (kahta eri kokoa myöskin), ohuehkot tumput ja myssyn, villasukat sekä sellaisen vähän äp:n pukua ohuemman (ehkä) vanupuvun. Ja kaukolopussi on kiinni kaukalossa. Pitääkin varmaan vielä paksumpi pipo heittää myös mukaan, kun näyttää nää kelit kylmenevän tosissaan. Oma periaatteeni nyt tässä vaiheessa oli, että parempi liikaa vaatetta mukaan, kuin liian vähän, nuo vauvan vaatteet ei kuitenkaan paljon paina. Ja jäävät tosiaan tänne kotiin kaukaloon odottamaan, kun mies on kuitenkin tod.näk. yöt kotona, niin voi sitten tuon pussin tuoda, kun tulee meitä kotiin hakemaan. Samassa pussissa on mullekin kotiutumisvaatteet. Kun meillä nimittäin sanoivat synnytysvalmennuksessa, että säilytystiloja omille tavaroille ei oikein ole, että ei mielellään minkään matkalaukun kanssa sairaalaan :D
 
Mäkin mietin ottavani tuon vanupuvun, mutta se äp:n puku on 70cm kokoinen, eli mahtaa se vauveli hukkua siihen... Tosin tuollainen villapuku minkä sain kaverilta lainaan on kans aikas iso, mutta sentään pikkusen pienempi. Ärsyttää kun oon hukannut jonnekin ne äp:n mukana tulleet tumput :/ Mihin ihmeeseen oon semmoset voinut tunkea....
 
Varmaan hukkuu 70cm pukuun.. Mä oon ostanu 56cm puvun kaupasta, kun makso 6,95 ja oli ihan älyttömän söpö nallepuku :) Mulla on samassa kassissa kaikki roinat mitä sairaalassa ja kotiinlähtiessä tarvii ja miehen kamppeet kans. Ihan ok kokoset kaapit näytti olevan sairaalassa, et mahtuu kyllä noi kaikki sinne.
 
Täällä kans mietitty, että mitä pakata kotiinlähtöä varten vauvalle kun aika kylmä täällä jo kumminkin alkaa olemaan vaikkei hirveästi pakkasia vielä ole ollutkaan. Hankin joskus loppukesästä tuommosen fleece kaukalopussin, ja kuulin että sillä kuulemma tarkenis hyvin myös kovilla pakkasilla, ilman että on kauheat kerrokset vaatetta alla. Niimpä vähä perkkasin noita alunperin mukaan lähteviä tavaroita.. Josko body, potkarit ja siskon tekemä IHANA neulehaalari sekä tietenkin tumput, töppöset ja myssy riittäisi tuonne pussukkaan. Ja autolla kotiudutaan joten luulisi tarkenevan. 

Täällä taas on vähä kinkkisempää tuon oman laukun pakkaamisessa.. tainno eikai se ole jos siitä ei tee vaikeaa. En kuitenkaan ajatellut ottaa laitokselle mukaan omia vaatteita pidettäväksi. Josko imetysliiveillä, sukilla ja kengillä pärjäisi.
Täällä taitaa kans lähteä mukaan vain tähyllisemmät hygieniavälineet yms, uskoisin että meikkejä on ihan turha edes raahata, josko värivoiteella ja ripsarilla selviäis niin ei nuutuneelta näytäisi mikäli viraita tulee :)
 
Muutama tunti sitte synnäriltä kotiutuneena voin sanoa ettei sinne kassiin mitään meikkejä kannata harkitakaan, kaikki oli ihan meikittöminä keihin törmäsin käytävillä :) Tosin en montaa ihmistä nähny, kun satuin olemaan liikenteessä aina kun kukaan muu ei ollu tai sitten tuli hoitsut vaan vastaan.

Jotain hömppälukemista voisin suositella kyllä. Mulla ei ollu, kun jäi lehdet saamatta kaverilta, kun piti saada niitä pe ja sillon oltiinkin synnyttämässä. Sain kyllä ajan kulumaan ilmankin.
 
Onnea, Marzipaani! Ja ihanaa vauva-aikaa teidän perheelle. Synnytyskertomusta odotellen.

-Mansikkainen
 
Onnea Marzipaani! :)

Juu en ajatellut minäkään meikkejä pakkailla mukaan. Esikoisen aikaan huomasin et se oli kyl viimeinen asia mielessä sairaalassa. Oon pikkuhiljaa pakkaillut sekä vauvan et omaa laukkua. Itselle pakkasin vaan omat hygieniatuotteet kuten pesuaineet, hammasharjan ja -tahnan, harjan, rasvat yms. Sit croccsit, villasukat, imetysliivit ja liivinsuojat, puhtaat vaatteet kotiutumista varten, jotain pientä purtavaa (karkkia lähinnä), kameran ja pienen lahjan vauvalta esikoiselle. Ajattelin et sen myötä jää esikoiselle heti mukava kuva vauvasta ku jo hänetkin jo huomioidaan kun tulee vauvaa katsomaan. :) Enää oikeastaan puuttuu kännykän laturi ja jokin lehti. Kassin sisältö on melko sama kuin esikoiselta ja hyväksi havaittu ainakin silloin. :)

Vauvalle pakkasin 50 ja 56 cm bodyn, sukkikset, potkarin, sukat, tumput, lämpöiset fleecevuoriset töppöset ja tumput, fleecehaalarin ja sekä ohuen ja paksun lakin. Meilläkin on kaukaloon lämpöpussi, joten toppahaalaria ei tarvitse vaikka alkaa kylmempää ollakkin. Myös harson heitin mukaan.
 
Kiitos! :) Yritän huomenna saada aikaan synnytyskertomusta kanssa :) Kamera oli kyllä se tärkein juttu mitä kassissa oli, sitä ei kannata unohtaa!
 

Mulla oli ripsari  mukana :) Oli virkistävää laittaa ripsaria naamaan, tuntui jotenkin hehkeemmältä kun muuten oli vähän rönttänen olo :D
 
Voi kuulostaa turhamaiselta, mutta kyllä minä ajattelin meikit ja föönin ottaa osastolle mukaan. Näin oli viimeksikin ja kuten Rosebud kirjoitti, itselle tuli heti vähän hehkeämpi olo, kun sai laittaa naamaa ja hiuksia kuntoon. Totta kai mennään vauvan ja oman kunnon ehdoilla ja mikään pakkomielle mulle ei meikkaaminen yms. ole.

Minäkin olen pakannut laukkuun kaikki viime viikkojen hömppälehdet, joita en ole ehtinyt selata ja mies voi käydä tarvittaessa hakemassa kioskista lisää luettavaa. :)
 
Takaisin
Top