Sairaalakassi ja vauvan kassi

Heleia

Jostain jotain jo tietävä
Aattelin tiedustella että onko kukaan muu suunnitellu jo sairaalakassinsa sisältöä, tai mitä pakata vauvan kassiin kotimatkaa varten? Ite muistan että esikoisen kohdalla oli pakko tilata mieheltä suklaa- ja limusatsi kun niiin teki mieli mässätä.. :)
 
Moikka täältä! Mä en ole kirjoitellu tänne tammikuisiin, kun joskus iiiiihan alkuun mut jospa nyt :)
Tosiaan, esikoisen synn. aikaan olin pakannu kassiin jopa luettavaa ja sehän nyt oli AIVAN turhaa :D Ei käyny mielessäkään et oisin osastolla kerenny mitään lukea, sen ajan ku vauva nukkui niin itsekin koitti nukkua :)
Mut yks oleellinen asia silloin puuttui, eli imetysliivit!! Ne tulee kyllä nyt mukaan :D
Lähinnä ajattelin siis lähdön koittaessa heittää hyg. kamppeet ja alusvaatteet sekä liivit + liivinsuojat kassiin (ja ehkä oma puteli Lansinohia myös, sitä sai mielestäni aika nihkeesti viimeksi :/)! Neuvolakorttia unohtamatta :)
Vauvan vaatteet saatan jättää miehen tuotavaksi.. Kuitenkin nyt on paljon enemmän vaatetta otettavaksi (esikoinen oli kesävauva), kun on talviaika niin ehkä niitä ei viitti kassiin änkee tilaa viemään... ja sit jos tutti tulee tarpeeseen, niin senkin kerkee mies tuoda. Harsoja tosin vois ottaa parit mukaan!
Muuta mulla ei ole toistaiseks tullut mieleen..? Paitsi tällä kertaa otan jotain "fiksumpaa" evästä synnytykseen mukaan.. Viimeksi mentiin jonkun kämäsen sämpylän turvin, nyt vois ajatella jotain ravintorikkaampaa evästä :D
 
Mä oon jo saanu vauvan kassin pakattua, koen paljon vaikeemmaksi alkaa puhelimessa selittää miehelle että sitä ja tätä sieltä laatikosta ja tuolta kaapista. :) Omaa kassia aattelin ihan varmuudeks laitella puolivalmiiks, esmes vaatekerran ja shampoot jo valmiiks. Ja se vietävän laturi joka aina unohtuu.. Mies saa sitte sairaalaan tuoda syötävää kun tiedän mitä tekee mieli. Kirjat, tms on mustaki turhia, jos on tylsä hetki, aina voi lukea osastolla olevia lehtiä.. Jotenki omalla kohdallani esitäytetyt kassit vähentää stressiä. :)
 
Mä ostin tänään herkut sairaalakassiin että siitä se lähtee :) Suunnilleen on tiedossa mitä meinaan pakata, viimeks oli hirveesti turhaa tavaraa mukana kun olin varautunut kaikkeen. Pienellä siellä lopulta sit pärjäs. Ja kaiken puuttuvan voi mies tuoda seuraavana päivänä. Mä otan mukaan omat tossut ja hygieniatarvikeet, liivinsuojia jos sattuis tällä kertaa tarviimaan. Jos menee käynnistämiseks niin jotain ajanvietettä tarvii olla kun synnytysosastolla ei pääse nettiinkään. Vauvalle taidan pakata tavarat kaukalon kyytiin. Sit kun mies tulee hakemaan meidät kotiin niin on kaikki tarvikkeet siinä. Kassiin pakkaan kuitenkin mukaan vauvalle tekemäni ensilelun, on sitten joku tuttu äidin ja isin lisäksi alusta asti :)
 
Takaisin
Top