Sairaalakassi :D

vauveli

Puuhakas puhuja
Joko ootte sairaalakassin pakannu??

Mä en kauheesti oo vielä ite synnytykselle uhrannu ajatuksia, ku eilen illalla aloin sitä oikeesti vasta miettiin, ja neuvolakirjasta lukasin et ois hyvä tässä kohdin se jo täyttää valmiiksi, kun monet vauvat kuitenkin päättävät tulla maailmaan ennen lasketun ajan..

Uusilla kuteilla haluun vauvan kuitenkin kotiin kantaa, vaik kui nättejä käytettyjä löytyiskin, koska siin o vaa se joku juttu, et saa ne sit säästettyä ja näytettyä myöhemmin ku laps on isompi et tässä sun ekat vaatteet jolla sut tuotiin kotio <3 <3 Tunnearvoa.. Tarvinnee alkaa miettii mitä sitä kekkais..

Pistäkääs kuvia tänne millä ihanuuksilla te aiotte kotiuttaa pikkukäärönne :D
 
Heh, mie en oo koskaan mitään vasittua sairaalakassia mukaani pakannut, vaan mies on aina tuonut kotoa ne myöhemmin mitä oon tarvinnut. Neuvolakortti on ainoa, joka ollu aina matkassa. Toki turvakaukalossa kotona on vauvan kotiintulovaatteet valmiina, jotka mies on aina tuonut lähtöpäivänä sairaalaan.

Ja mulla on sama, ko vauveli sullakin, että uudet vermeet ne pitää olla vauvalla päällä kotiintullessa, koska niihin tulee se tietty, jokin, tunnearvo.
 
Joo mulla alkaa alkaa pikkuhiljaa oleen kaikki sairaalakassissa, mitä mukaan aion ottaa. Ts. omat pesuaineet, kasvohoitoaineet,dödö, hamppiharja, imetyssuojat ym ja sitte tietty itselle puhtaat vaatteet kotia lähtemistä varten :) Ja laturi on sellainen minkä pakkasin ekana , oon niin kova lätisemään puhelimessa :D Tietty rahaa, walkman, kamera, ristikkolehti ja kirjaki on mukaan varattu, jos ny sattuu et siel joutuu kaueminki olemaan.  Neukkukortti mukana aina. Ja vähän evästä (lue suklaata&limsaa).Näillä meinasin lähteä + vauvan vaatteet myös pakattu :) Valkoiset vaatteet vauvalle pakkasin mukaan, kyl piti itekin miettiä kaks kertaa ett millaiset sitä ottaa mukaan :D Hain vähän neutraaleja ja sööttejä tietty <3

Sehän on jokaisen oma asia mitä pakkaa ja pakkaako ollenkaan, minua ainaki rauhoittaa kummasti ku tietää ett suurin piirtein kaikki valmiina, vaikka asutaanki suht lähellä sairaalaa. Hui, sehän tosiaan maaliskuu kohta loppuu ja alkaa huhtikuu :O

-miri- rv 33+4
 
Mullakin alkaa olla suurinpiirtein pakattu. Kamera, meikit ja miehen eväät pakataan viimetingassa lukuunottamatta paria suklaa- ja myslipatukkaa. Neuvolakorttia oon alkanu pitää mukana.
 
Alkaa tulee itelle paniikki ku ei oo oikeen mitään kattonu valmiiks! Liivinsuojia oon ostanu, hurraa! :D Niillä ei äiti pitkälle pötki. Vauvalle sen sijaan on vaatteet, pullot, tutit, vaipat, kosteuspyyhkeet sun muut valmiina..Noo, onneks mulla on kuitenkin vielä aikaa hommata kaikki tarvittavat. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä millon se lähtö tulee :)
 
Täällä myös kutakuinkin on jo kassi pakattuna, kun ei koskaan tiedä koska on lähtö. Viime yön supisteli tosi kipeästi ja nukuin tosi huonosti. Nyt meinaan nukahtaa pystyyn, mutta ei voi mennä päikkäreille kun kohta on neuvolaan lähtö. Ihan siks pakkaan jo valmiiksi, kun esikoisestakin jäin ihan yllätyksenä täysin odottamatta synnyttämään äippäpoliajan jälkeen. Mies sitten kävi vain kassin kotoa noutamassa, kun ei ole kuin 10km meiltä sairaalaan :)
 
Voi vitsit, olipa hyvä juttu, ko Hennamami puhuit noista liivinsuojista - mun pitääkin tilata noita kestoliivinsuojia netistä, ko oon omani kerenny aikoja sitten jo myymään poijes 
 
Hui kauheeta ku iski paniikki:) en oo tehny vielä paljon mitään, saati pakannu sairaalakassia..toki oon miettiny jo vähän mitkä vaatteet pojalle laitetaan ku sairaalasta lähtään kotiin, mutta en oo esim pessy vielä yhtään vaatteita..

Mulla on kolme viikkoa töitä ennen ku alkaa äitiysloma, niin ajattelin jättää vaatteiden pesut yms sitten sille ajalle, että on tekemistä.Vaikka vauva syntyis vaikka tänään, on mulla kuitenkin äiti tai vauvan isä, joka voi tavarat tuoda:)

Pitäis vielä ostellakin vaikka mitä esim. sitteri, hoitoalusta, petivaatteita pinnasänkyyn, tuttipulloja, imetysliivejä jne

Mutta ei kai tässä jäniksen selässä olla :D
 
hyvään saumaan alotettu keskustelu.. :D Ite kans just eilen illalla aloin miettimään tätä asiaa ja nyt iski sit hirvee paniikki kun en oikeesti oo vielä edes miettiny mitä pakkaisin. Ja esim. tuttipulloja ja tutteja en oo vielä edes hankkinu. Noh, täytyy perjantaina lähteä hakemaan tuttipullot yms. Minkälaisia vaatteita vauvalle sit pitää ottaa mukaan? Jos ajatellaan et kelit ois tämmöset, niin mitä kaikkea vauva tarvii? Hatut ja muut tietty mut tarviiko miten paksuja haalareita yms.. ? 
 
Voi kauhistus! En ole ajatellutkaan sairaalakassia vielä, vaikka laskettuaika on teistä ensimmäisten joukossa toukokuun alkupuolella ja vaikka olin varmaan ensimmäinen vaunujen hommaaja (vko 13). Vahvat epäilyt, että yli mennään ja reippaasti, kun tyttö on ollut niin rauhallisesti. (Tämän päiväisen tarjonnan tarkistuksen perusteella oikeinpäinkin onneksi). Viime aikoina tosin potkut ovat voimistuneet vauhdilla. Mammaloman viimeinen mahdollinen aloituspäivä on ylihuomenna, mutta olen sopinut töiden jatkosta yhdellä extraviikolla.

En ollut myöskään ajatellut, että vauva pitäisi tuoda uusissa kuteissa kotiin. En ole hommannut yhtäkään uutta pientä vaattetta, kun ne jäävät niin nopeasti pieneksi ja muutenkin ihan pienen koon vaatteita on vähän. Pitäisiköhän jokunen käydä ostamassa? Muuten vaatteita, myös uusia, alkaa olla kiitettävästi ensimmäiseksi vuodeksi. Kaikki vaatteet on edelleen pesemättäkin. Eikä ole tullut mieleenkään kantaa neuvolakorttia vielä mukana. Edes tarjontaultraan en sitä muistanut ottaa.

Pitää varmaan alkaa pakata laukkua vielä tänään!
 
Vasta ollaan täällä oltu ajatteluasteella tämän kanssa.
Vaan kaiketi sitä pitäisi jotenkin jo varustautua. Ainakin kertoa miehelle, mitä pitää sit muistaa ja MISTÄ asiat löytyy emoticon

Neuvolakortti on kyllä itsellä kulkenut käsilaukussa mukana jo useamman viikon, ihan vain varuiksi, koska sitä ei milloinkaan tiedä mitä tapahtuu ja voihan olla itse ei pysty kertomaan, että missä mennään...

Mutta juu, ensikertalaisena sitä ei todella tiedä, mitä kaikkea oikeasti tarvitsee. Onneksi on voinut lueskella muiden kokemuksista niin osaa edes hiukan hahmottaa mitä kannattaa pakata mukaan.

Vielä kun saisi aikaiseksi hankkia kaiken, tuota "pikkusälää" juuri ei ole tullut vielä yhtään hankittua... Ehkäpä nyt kun eilen se kesäloma ennen äippälomaa viimein alkoi.. emoticon

 
Mä olin kans ihan totaalisesti unohtanu noi liivinsuojat ja niitä todella tarvittiin viime kerralla. Maitoo tuli niin älyttömästi, ku alko nousta rintoihin toisena päivänä sektiosta, et vaik oli tuplasuojat ni kastu paita vähän väliä. Pyykkäämistä siis luvassa jälleen..

Imetysliivejä huusin huutonetistä oikeen urakalla ja yhdet jo sain kotiokin alkuviikosta. Pikkasen reiluhkot oli, mut viimekskin muuttu koko kahdella kuppikoolla maidon noususta, et eiköhän noi sit ihan sopivat oo.. kerrankin oon niissä ajoissa. Ei ollu viimeks kiva lähtee vastasyntyneen kanssa liivejä sovittelemaan, ku maitoo vielä hinkit täynnä..

Hoitolaukku on vielä ostamatta.. Ensitutit ostin viime viikon perjantaina. Tuttipulloja, korviketta ainakin pari tetraa, liivinsuojia ja vastasyntyneen vaippoja tarttis varmaan hakee sit seuraavalla Cittarin reissulla.

Mulla on laskettu aika ihan loppukuusta, mut tuskin kauheesti tarvii pukee. Edellinen synty huhtikuun lopulla ja kotiuduttiin vappuna.
Silloin puin neidin näin:

-body, puolipotkarit, liivihamonen, tossut
-mummin kutomat puuvillaiset/ ohuehkot housut, neuletakki ja kypärämyssy ja tietty tumput.
-fleecehousut ja -lämmin fleecetakkikin oli mukana, mut riisuin ne jo ku päästiin autoon, ko oli niin aurinkoinen, lämmin ja kaunis ilma. ois läkähtäny pikkunen kuumassa autossa..
Turvaistuinkin on yleensä niin hiostava ettei siin kauheesti tarvii olla kuteita. Filtin voi heittää jaloille jos siltä tuntuu.

Vielä vähän hakosessa mitä tällä erää puetaan neidin ylle..
 
Minä tosiaan olen jo useamman viikon ajan pakkaillut sairaalakassia, siis aina välillä heittänyt jonkin vaatteen tai tavaran sinne. Mulle ei kuitenkaan vielä ole ihan täysin selvää, että mitä sinne nyt sitten loppujen lopuksi otetaankaan mukaan, joten tulen varmasti muuttamaan kassin sisältöä vielä kymmeniä kertoja. Mieltä rauhoittaa kuitenkin tietää siinä kassissa olevan edes jotakin valmiina, jos lähtö sattuisikin tulemaan jo yllättäen.

Tällä hetkellä kassissa taitaa olla:

Vauvalle

- pari-kolme bodya (jotka muuten vaihdan vielä, koska ostin tilalle pari entistä suloisempaa. :'D Odottakaahan kun laitan kuvan yhdestä Haisuli-bodysta tänne!)
- parit potkuhousut
- puolipotkarit
- itse neulomani pikkuiset villasukat
- Haisulisukat<3
- fleecetossut
- kypärämyssy
- taisi siellä yksi harsokin olla

Minulle
- hiusharja
- housut kotiintuloa varten
- sukat
- pikkuhousut

Alkoi oikein naurattaa noita listantynkiä katsellessa, että ne ajatukset tosiaan pyörivät enemmän niissä vauvan tarpeellisissa kamppeissa kuin omissa tarpeissa. :'DD Paaaaljon siis puuttuu vielä, mutta ensi viikolla onkin tarkoitus lähteä parille hankintareissulle. Vauvanvaatepuolessa ongelmana on pelkästään se, etten osaa päättää MITKÄ vaatteet pakkaankaan mukaan..!

Ja muuten heti taas kotiutuessani laitan tuohon kassiin myös itselleni tarpeellisia juttuja! :D
 
Aiotteks ottaa omat vaatteet sairaalaan? Lukasin tota kesäkuisten listaa ja tuli sellanen olo, et pitäisköhän sitä tosiaan hakee kaupasta joku ihana oloasu ja parit imetystopit. Oishan niillä todellakin mukavampi olla ku mitä niillä sairaalan kaavuilla. Tuntis ittensäkin varmaan pirteemmäksi heti synnytyksen jälkeen. Hmm.. ei hullumpi ajatus. Pesuaineet tarvii kans lisätä kassiin. Eipä sitä vaan tunnu kaikkee millään muistavan vaiks kolmas kerta jo ovella.

Nii ja sit ne omat siteet tarvii hankkia vielä, ettei tartte mitään sairaalan vaippoja käyttää :DD
 
vauveli: Joo, omia vaatteita tuun varmasti pitämään eli just jotku lökäripöksyt ja huppari. Ei mulle ainakaan sanottu, etteikö niitä sais olla, vaan suositus on, että sairaalan vaatteita pitäis, ettei tulis itelle pyykkiä.
 
Aattelin ottaa vaan kotitulovaatteet, mutta toisaalta niin.... oliskohan oma oloasu sittenkin mukavampi :) Ehkäpä otan jonkun topin missä on hyvä imettää ja lököpöksyt. Mies saa tuoda sitten jos en sairaalavaatteissa yhtään viihdy niin lisää vaatteita.
 
Taidan olla jotenkin viimetippa ihminen, kun en ole vielä edes aloittanut sairaalakassin pakkaamista.. Mietittynä on kyllä ollu pidemmän aikaa mitä ottaa suurinpiirtein mukaan, mut siihen se sit onkin jääny.. Jotenkin aika menee ihan liian nopeesti, joka päivä mukamas niin kiire.. Taidankin pakata kassin tänään suht koht valmiiksi, ettei tarvitse laittaa kuin omat hygeniatuotteet yms..

Omista vaatteista puheenollen, taidan ottaa mukaan ens alkuun kotiutumisvaatteet, pikkuhousut ja ehdottomasti omat sukat. (inhoan niitä sairaalan putkisukkia) Aamutossut luultavasti otan myös mukaan, kun siellä ei kuulemma välttämättä ole omaa kokoa olevia tossuja.. Ja jos tuntuu, että tartten sairaalassa jotain, niin eiköhän joku tuo sitten. :)
 

mä oon nyt saanut vasta pakattua sairaalakassin melkein valmiiksi. Vielä puuttuu itselle lukemista ja juotavaa :)

Otin vauvan kotiutumiavaatteet ja itselle mukavaa puettavaa, imetysliivit, imetyspaidan, liivin suojia, alushousut ja sukat. Sitten rasvaa, pesuaineet ja hygieniatarvikkeet. Siteitä. Hiuspompuloita ym. Meikit ja harjan.

siinä nyt on jo jotain. Mies voi tuoda sit jos jotain puuttuu. :)

 
Mäkin sain tänään vihdoin sairaalakassin pakattua itteäni varten. Ainakin viittä vailla valmiiksi.
 
Vauvan kassin pakkasin jo pari viikkoa sitten, mut omani vasta tänään. Olohousut, parit imetyspaidat ja imetysliivit, pikkaireta, sukat. Hygieniatarvikkeet, siteitä, hiusharjan ja pari uutta hiuspantaa :D

Meikit lähtee sit vast kassiin ku on oikeesti aika lähtee, samoin ku piilarit ja neste. Kamerakin vasta sitten mukaan, ku viel sill o käyttöä..
Sit vaan odotellaan koska lähtö tulis??!!

Auts, ne liivinsuojat on edelleen hankkimatta. Kui mä unohdan ne joka kerta??? Pani silmään vaa, ku kattelin sussun kassin sisältöö..
 
Mä en vielä ole edes aloittanut sairaalakassin pakkaamista. Viimeksi tuo tuli kai tehtyä viikolla 39. Ihan ajoissa ehti silloin, kun esikoinen syntyi vasta 41+1, mutta nyt kun kohdunsuu oli jo viime viikolla 2 cm auki niin pitäisi kai huomenna yrittää tehdä asialle jotain. Tässähän on hyvä tilaisuus miettiä mitä sitä pakkaisi :)

Mukaan otan:
pyyhkeen automatkaa varten jos vedet menee ja muovipussin
jotain hapanta pillimehua synnytykseen
omia sukkia
omat ja vauvan kotiutumisvaatteet
pari viimeisintä aikakauslehteä joita en ole ehtinyt lukea
kuivattuja hedelmiä naposteluun
kameran ja ladatut paristot
iPodin
puhelimen ja laturin
viime tipassa pakkaan kylppäristä mukaan harjan, shampoon, hammasharjan, tahnan, ripsivärin, meikkivoiteen, kertispiilarit
ja otan lompakon ja neuvolakortin hoitolaukusta, jossa ne yleensä majailevat

Ja sairaalan tarpeista tulen käyttämään vaatteita itselle ja vauvalle ja jos menee niin kuin viimeksi, niin sairaalan "vaipat" on ainoita jotka imee riittävästi verta, eli omia siteitä en viitsi edes ottaa mukaan. Ja omia alushousuja en aio liata, vaan tyydyn niihin kaameisiin verkkosysteemeihin :) - joihin tottuu yllättävän nopeasti. Ainakin viimeksi Jorvissa oli vauvalle tarjolla Pampersin newborn kokoa, joten luotan siihen, että näin on edelleen. Ja kaikki hoitotarpeethan siellä oli vauvalle talon puolesta.

Vauvan ajattelin kotiuttaa samoissa kudotuissa kuteissa joissa esikoisemme ja minä itsekin aikoinaan olen sairaalasta tullut.

 
Takaisin
Top