S-PAPPA ja S-hCGBV/D arvot??

mingala

Jostain jotain jo tietävä
Marrasmammat 2017
Mulla vasta tulevana perjantaina NT-ultra, nyt on tiedossa vain nuo verikokeen tulokset ja aika pelottavan matalilta näyttää mun mielestä?
Mulla oli s-pappa alhainen, vain 277.0 mU/l ja HCG oli vain 47,5 IG/l.. paljonko teillä?
Edellisessä raskaudessa s-pappa oli lähempänä 1000 ja HCG myös reilusti korkeampi kuin nyt

Onko muille syntynyt ihan terveitä lapsia vaikka nää arvot ei olekaan ihan viitearvossa? Nyt pitää jännitellä perjantaihin asti kävin verikokeessa 10+1.
 
En osaa sanoa mitään asiasta, mutta tsemppiä ja toivottavasti kaikki on ihan hyvin!
 
Mulla vasta tulevana perjantaina NT-ultra, nyt on tiedossa vain nuo verikokeen tulokset ja aika pelottavan matalilta näyttää mun mielestä?
Mulla oli s-pappa alhainen, vain 277.0 mU/l ja HCG oli vain 47,5 IG/l.. paljonko teillä?
Edellisessä raskaudessa s-pappa oli lähempänä 1000 ja HCG myös reilusti korkeampi kuin nyt

Onko muille syntynyt ihan terveitä lapsia vaikka nää arvot ei olekaan ihan viitearvossa? Nyt pitää jännitellä perjantaihin asti kävin verikokeessa 10+1.
Elokuisista huutelen, kyllä noillakin arvoilla ihan terveitä lapsia syntyy.

Esikoisesta minulla oli 10+0 hcgbv 26,9 ug/l ja pappa 560 mU/l, ja riskiluvut olivat todella kaukana rajoista, ja terve lapsi syntyi. Viitearvojahan näissä ei ole, arvot riippuvat monesta tekijästä, ja viime kädessä lukujen välisiä suhteita vertaillaan, ei niinkään lukuja yksinään. Esim. minulla esikoisesta tuo matala hcgbv ja korkea pappa (siis 560 mU/l on korkea) yhdessä antoivat tuloksen, että kromosomihäiriön riski oli todella pieni, downissahan näiden välinen suhde on juuri päinvastainen, eli hcgvb on downissa korkea ja pappa matala.

Keskenmenneessä raskaudessa minulla oli 10+0 hcgbv 8.5 ug/l ja pappa 44.8 mU/L, nämä siis olivat huonot arvot siksi, että olivat molemmat todella matalat, ja johtuivat siitä, että sikiö oli kuollut.

Tässä raskaudessa minulla oli 10+0 hcgbv 42,1 ug/l ja pappa 630 mU/l, ja jälleen todella hyvät riskiluvut, Edwardsiin 1:100 000 ja Downiin 1:13 000.

Paljon riippuu siitä, onko NT-ultrassa sikiöllä iso niskaturvotus vai ei, eli pelkästään näiden verikokeiden perusteella ei voi sanoa mitään muuta kuin että ei verikoetuloksissasi ole mitään suurempaa vikaa.
 
Ootteko muuten saaneet nuo tulokset postitse kotiin vai näkeekö ne jostain oma kannasta sähköisesti tai miten?
 
Mulla oli 10+0 hcgbv 99 ja s-pappa 2241. Googlettelun jälkeen jännitti mennä nt-ultraan noiden korkeiden arvojen vuoksi. Ihan turhaan stressasin ja panikoin, niskaturvotusta oli 0,5mm. Riskiluvuiksi tuli t21 1:85 000, t18 1:100 000 ja myös t13 1:100 000. Joten jos ei _todella_ alhaiset arvot oo, niin en kyllä panikoisi yhtään:happy:

Ja mun piti hakea tk:n infosta tulostettu lappu jossa nää verikokeiden tulokset oli. Ei näy omakannassa vieläkään:confused005
 
Monesti ns. herkät tulokset tulee kantaan viiveellä joten jos se liittyy siihen?
 
Monesti ns. herkät tulokset tulee kantaan viiveellä joten jos se liittyy siihen?
Joissain paikoissa kaikki tulokset viivästetään.
Minulla on mennyt aina siten, että verikoetulokset näkyvät heti, ja sitten ultran jälkeen niihin lätkäistään viivästys päälle, eli katoavat näkyvistä, kunnes taas parin viikon jälkeen näkyvät. Ei noissa viivästyksissä ole järjen hiventä.
 
Meille neuvolassa sanottiin että kaikki tulokset tulevat näkyviin omakantaan vasta sitten,kun terveydenhoitaja tai lääkäri on ne kuitannut nähdyksi.
 
Takaisin
Top