Rv36

Kyfi6567340

Silmät suurina ihmettelijä
Menossa ensimmäinen raskaus rv36. Supistuksia aamuöisin 2-4h ajan ja aamuun mennessä loppuu. Sattuu ylävatsaan, alavatsaan, selkään ja reisiin. Usein myös samanlaisia kipuja kuin kuukautiskivut ja alapää kipeä. Vaikea usein hengittää päivin/öin ja hirveä väsymys päällä.
Minkälaisia kokemuksia muilla on loppuraskaudesta, milloin synnytys vastassa? Miten alkanut?
Kuuluu tietenkin tähän loppuun kaikenlaisia vaivoja mutta mielenkiinnosta kiva kuulla muitakin!
Kiitos :)
 
Minulla oli kaksosista rv35 muuttamana yönä kipeitä supistuksia. Ei mitenkään säänöllisesti tai kovia sinänsä edes. Vedet menivät rv36+0 ja vauvat sylissä pari päivää myöhemmin. Tässä raskaudessa kipeät supistukset alkoivat rv29, välillä tulee säännöllisesti pitkiäkin aikoja, välillä päiviä ilman kipeitä supistuksia. Vielä en ole synnyttänyt, tänään rv36+0. Jokunen viikko taitaa vielä mennäkin.. :)

Rv34 jälkeenhän synnytystä ei enää estellä yleensä ja rv36 vauva saa jo syntyä ihan normaalisti, vaikka toki vielä voisi hetken mahassa ollakin. :)
 
Minä olen itse tällä hetkellä raskaana, viikkoja tosin jo 40+1. Mutta siis itselläni on öisin ilmennyt ns. menkkajomotuksia, alapään kipuilua ja jonkinlaisia suppareitakin, mutta ovat loppuneet kun seinään pienen ajan kuluttua jo yöllä ja aamulla on ollut ihan normaali olo.

Mitä tuohon synnytyksen alkamiseen tulee, niin mulla lähti esikoista odottaessa rv 40+1 limatulppa, jonka jälkeen alkoi kipeähköt supistukset ja koko ajan tihentyivät ja kipeentyivät, kunnes neiti syntyi rv40+3. :)
 
Kiitos vastauksista!
Vauva siis todella alhaalla lääkärin mukaan, ja on painanut todella paljon alapäähän ja vessassa sai rampata jatkuvasti...nyt muutaman päivän aikana jatkuva pissahätä kadonnut, mikäköhän siihen vaikuttaa!?
 
Kiitos vastauksista!
Vauva siis todella alhaalla lääkärin mukaan, ja on painanut todella paljon alapäähän ja vessassa sai rampata jatkuvasti...nyt muutaman päivän aikana jatkuva pissahätä kadonnut, mikäköhän siihen vaikuttaa!?
0

Hmm en osaa valitettavasti tuohon sun kysymykseen vastata. :wideyed: Mullakin kyllä oli ehkä viikon verran noin, etten mä käynyt öisin kun tyyliin kerran vessassa, mutta nyt käyn öisinkin sen tunnin välein ja päivällä sama juttu..
 
Kaikkea kummallistahan tässä on matkan varrella eteen tullut, ei olis uskonu millanen matka se raskaus oikein onkaan
Välimatkaa sairaalaan on, joten toivottovasti ehtii ajoissa perille... lääkärikontrolli parin viikon päästä sairaalassa ja iso vauva, että voi kun sitten (39vko) vaikka käynnistettäisi jos paikat valmiit siihen!
Tuota käynnistystä hieman miettii että minkälainen prosessi on ja onko hyväksi 39 vkolla mutta eiköhän viisaammat tiedä...
 
Takaisin
Top