RV 38 ja vauva pt...

Naano91

Silmät suurina ihmettelijä
Hei, löytyykö muita, joilla vauva ollut mahdollisesti jo useamman viikon pt? Mulla siis tämä todettiin vasta r38+1 .aksi eri lääkäriä yritti vielä ulkokäännöstäkin ja myöhemmin vasta luin, että monikaan ei enää näillä viikoilla siihen suostu, kun voi olla vauvalle haitaksi! Mulla kyllä kaksi lääkäriä seurasi ja sitä kokeili sekä kätilö/lääkäri vuorotellen seurasi ultralla vauvaa ja sydänääniä. Eihän se vauva siitä yhtään tykännyt, ja sykkeet oli 170 tienoilla varmaan 20min. Noh, kävin sitten magneettikuvissa kun vauva ei suostunut kääntymään, että mahdollisesti sulkisi sen pt synnytyksen mahdollisuuden pois. Seuraavana päivänä soitettiin sitten äpolilta, että pt synnytys onnistuis, mutta siinä vaiheessa oltiin mieheb kans jo puhuttua ja käyty riskejä läpi, että ollaan päädytty sektioon. Jos tää nyt ei ihmeen kaupalla ite suostu kääntymään maanantaihin mennessä. Tosiaan lääkäri puhelimessä sitten kysyi vielä, että eikö neuvolassa olla mitään huomattu kun nlakorttiin merkattu koko ajan rt. Eli ei oltu huomattu, vaikk nlalääkärin vastaanotolla kävin rv 34+2 ja en ollut mitään kääntymistäkään tuntenut missään vaiheessa. Eli todennäköisesti vauva viihtynyt useamman viikon pt ja näin ollen ei todennäköisesti enää käännykään rt.Maanantaille varattiin kontrolliaika ja tarkistetaan tarjonta, ja jos ei ole kääntynyt niin varataan sektioaika. LA olisi siis 17.7. sektio pelottaa ja kun kaikki tuli näin myöhäisessä vaiheessa esille ja esikoista odotan että olin jo alkanut valmistautua henkisesti alatiesynnytykseen mikä luonnollisesti myös jännittää paljon. Toisaalta tietysti kaikista mieluiten suunniteltu sektio, kuin sitten vasta salissa huomattu pt ja siitä kiireelliseen sektioon. Itse siis vaadin päästä vielä ultraan ja näytille, jolloin th kirjoitti äitiyspolille lähetteen ja pääsin tutkimuksiin.
 
Takaisin
Top