Rv 35+, miten voitte?

Hennamami

Oman äänensä löytänyt
Ihan mielenkiinnosta kyselen miten muut näille viikoille yltäneet voitte/jaksatte? :) Millaisia kipuja tai kolotuksia teille on tullut näin loppumetreillä?

 
Muuten on jaksettu ihan kivasti, sukkapuikkokipua vaan on ruvennu tulemaan. On muuten ilkeen tuntuista :/ Vauvan liikkeet rupee jo olee vähän ahdistavia ja tekee toisinaan tai melkein aina kipeetäkin.. Varsinkin kun tuntuu, et toinen työntää päätään oikein reilusti tonne alapäähän...
Mitäs vielä :D Alaselkä rupee esim. ostoksilla käynnin yhteydessä puutumaan, ei siis jaksa pitkiä aikoja seistä/kävellä. Ja ja.. Tuolilta tai esim. sohvalta (varsinkin matalalta) ylösnousu on tukalaa, kun ei pysty oikein enää kumartamaan tän mahan kanssa.
Ihana valitusvirsi tuli oikein :D Mut muuten, kaikki on ihan jees :D hahah.
LA:ta odotellessa ;)
 
Yleisesti ottaen vallan hyvin.. samaa vikaa mistä riksuke puhui eli alaselkä kipeytyy pidemän päälle kun kävelee/seisoskelee..tosin näin on aina mut nyt hieman herkemmin vielä..toinen mikä on tullut nyt niin jumalaton närästys, polttaa koko ajan kurkkuu :( ja se on alkanut katkomaan muuten niin makoisia yöunia :( Ja muutoinkin jonkinasteinen pahoinvointi tullut? Ruoka kun ruoka meinaa nousta ylös..
Yläkroppa on sitä vaille valmis et pitäs mennä niksauttelee ja naksauttelee paikat paikoilleen mut eiköhän venytetä sitä vauvan syntymän jälkeen..

No eipä kai pidä valittaa ku muutoin ollu tosi helppo raskaus
 
Täällä on välillä päiviä jolloin tuntuu vaivaavan kaikki mahdolliset vaivat mitä vaan voi olla: liitokset on niin kipeet ettei meinaa sängystä ylös päästä, närästää, alaselkää särkee, väsyttää ja supistaa. Ja sit on päiviä (kuten tänään) kun jaksaa tehdä vaikka mitä, eikä juuri satu mihinkään. Itse huomaan kyllä jos on päivällä touhunnut niin jo se kostautuu illasta ja jopa vielä seuraavana päivänä. Eli pitäs vaan malttaa ottaa lunkisti. Parisen viikkoa sitten tuli verensekaista vuotoa, jonka takia nyt siis pitäiskin ottaa mahdollisimman rauhallisesti.

Kaksi edellistä raskautta meni kyllä kivuttomammin, eli en tiedä onko paikat sit sen verran löystyneet (ja kuten terkkakin sanoi) ikääkin jo vähän enemmän, että kroppa ei enää ole ihan samassa kunnossa kun ekassa raskaudesssa ja sen takia vaivojakin enemmän.
 
Niinkuin jo muutkin ovat valiteleet, niin alaselkä muistuttaa jokapäivä itsestään. Muutenkin tuo selkä kun kävelee niin on kamalan kipeä ja vaikka yrittää välttää sitä notkokävelyä ja yrittää suoristaa selkänsä niin kipu on julmeton päivänpäätteeksi. Ja nuo liitokset ovat siis nin kipeät ja tuo häpyluuliitos särkeekin melkein päivittäin ja muutenkin ruvennut jo olemaan sellaista kuukautiskivun tapaista särkyä selässä ja reisissä sekä supistuksia. Kävely on sellaista vaappumista ja vauva painaa ihan mukavasti jo tonne alamahaan ja yölläkin saa ravata niinkuin päivälläkin, kokoajan vessassa.
 Tosiaan ihana valitusvirsi.  Nyt kun enään se 3 viikkoa laskettuunaikaan niin ei tietysti mikää ihme että kroppa jo natisee ja paukkuu. Ja tosiaan, olin huomaavinani limatulppaakin vessanpöntössä tässä paripäivää sitten joten eiköhän se vauva jo tietään raivaa ulospäin. 
 
Mulla noi sukkapuikkotuntemukset jäi vaan pariin vihlaisuun yks aamu, sen  jälkeen ei oo kuulunu niistä mitään! Muuten kyllä semmonen epämukava tunne on tuolla kohdunsuulla aina mm. sängystä (tai mistä vaan.. autosta, sohvalta...) noustessa tai kylkeä kääntäessä.. Tai ihan vaan jos jalan nostaa sohvalle tai autoa ajaessa kytkimelle.. Ei vihlo, ei viillä, ei polttele.. Mutta aika kivulias omalla tavallaan on, menee naama kyllä mutrulle :D Oli myös tuossa jonkin aikaa sitten sellainen olo että vauva tippuu alapäästä aina kun nousee, piti olla hetki kumarassa ja ihan vaan paikallaan ennen ku lähti kävelemään. Nyt se on kylläkin loppunut, ja tuo tuntemus kohdunsuullakin on helpottanut.. Ettei vaan olisi tyyntä myrskyn edellä.. Toisaalta toivon kovin että vauva olisi jo tulossa, kaamea flunssa ja muutenkin tukala olo eivät ole hyvä yhdistelmä!
 
Pääasiassa voin oikein hyvin...ainoastaan niinkuin tässä muutkin toverit ovat valitelleet, alaselän kivut ja puutumiset välillä vaivaavat. Myös jatkuva vessassa käynti on nykyään jokapäiväistä! kun juon yhden lasillisen vettä, tiedän että joudun suunnittelemaan seuraavat pari tuntia niin että, vessa on varmasti lähellä mihin ikinä lähdenkin =)
Myös alas kumartaminen tuntuu ilkeeltä, eli samoja tuntemuksia kuin riksuke:lla.
Närästystä on melkein joka päivä...yöllä ja päivällä...
Sitten mun maha pitää välillä sellasta ihmeellistä ääntä, tai siis pikemminkin mahanahka..sellasta "paukkumista" =D en tiedä mitä se on, mutta luulen että, sitä kun vatta venuu =)
Ja tänään mulla on 35+2 <3 <3 <3 <3 <3
 
Mulla kanssa tuota ihme paukkumista /poksumista/ritinää kuuluu mahasta ,joskus hengittäessä ja joskus muuten vain. En tiedä yhtään mitä se on mutta ilmeisesti kuuluu asiaan koska muillakin sellaista on. 
 
Mä oon kuullu et se naksuminen on jotakin vauvan touhuja siel vattassa :D Jotain hän naksuttelee siellä ja se sitte kuuluu päällekin päin :)
 
heippa vaan kaikille!! itsellä on tänää mittarissa 36+1. ja olen vointut kyllä todella hyvin. 
Voin edelleen tehdä kaikkea pyöräillä, kävellä koiran kanssa lenkkiä ja oikeestaan mitä vaan. yöt on välillä huonoo aikaa lonkkia särkee ja yhdellä kyljellä ei paljoo tuntia enempää nukuta, mutta en ole sen antanut häiritä. Nyt minulle on tullut kuukautismaista kipua ja supistelee oikeastaan joka päivä vähä. Mut mä odotan jo illolla että vois lähtee sairaalaan ;D 
 
piukeli: Oon kateellinen sulle!! Itellä ihan hiljainenkin kävelyvauhti pistää naaman vääntymään! Vauva painuu kauheesti tonne lantioon ja millon vihloo niin et meinaa jalat lähtee alta tai sit tuntuu et laskee allensa minä hetkenä hyvänsä :D No, onneksi reilu viikko enää tätä vatsan kantoa :) Hyvää loppuodotusta!! :)
 
Hennamami: Käynnistetäänkö sulla synnytys vai mitä, kun mainitsit että enää reilu viikko vatsan kanssa??? :o
 
Käynnistetään tai tehdään sektio.. Jompi kumpi :) Kävin eilen lantion magneettikuvassa ja nyt päivystän puhelin kädessä koko ajan jos vaikka lääkäri sattuisi soittamaan. Sanoi soittelevansa jos mitat ovat pienet, muussa tapauksessa synnytystapa-arvio on ens maanantaina niin siellä sitten viimeistään selviää miten tyttö syntyy..
 
Takaisin
Top