Rv 28 ja VÄSYMYS

M

MamaBo

Vieras
Pakko vuodattaa johonkin ja hakea vertaistukea.
Mikä on tämä uuvuttavan tainnuttava väsymys näillä viikoilla?
Hb on ollut laskussa raudasta huolimatta, mutta nyt reilu viikon olen syönyt tupla annoksella.

Löytyykö kohtalotovereita ja mahdollisia lievitysniksejä?
 
Moi,

Alhaiset rautavarastot voivat myös aiheuttaa kovaa väsymystä raskauden aikana. Onko sinulta mitattu ferritiini? Entä mitä rautavalmistetta syöt? Toiset rautavalmisteet nostavat paremmin rautaa kuin toiset, tämä on tosi yksilöllistä. Entä otatko raudan kanssa c-vitamiinia? C-vitamiini parantaa raudan imeytymistä? Ja olethan muistanut pitää 2-4 h väliä kalsiumin, suklaan, kahvin, kanamunien ja teen välillä raudan ottamisesta?

Kilpirauhasen vajaatoiminta tai lisämunuaisten uupuminen voi myös aiheuttaa raskauden aikana väsymystä. En uskalla kenellekään suositella, mutta olen itse ottanut Bioteekin Elinvoima -merilevää pieniä annoksia reilun viikon ajan päivittäin kilpirauhasen toiminnan tueksi. Valmisteen pakkauksessa kerrotaan kuinka paljon jodia tuote sisältää.

Lisämunuaisten toiminnan tukemiseksi olen juonut päivittäin ns. a/c-juomaa eli kookosvettä, johon lisään c-vitamiinia ja merisuolaa. Tämä juoma juodaan aamulla / aamupäivästä, sillä se aktivoi lisämunuaisia ja siten virkistää oloa. Itselläni vaikutus ei kuitenkaan näkynyt parissa päivässä.

Entä juotko tarpeeksi ja saatko tarpeeksi suoloja sekä mineraaleja? Itselleni kardiologi suositteli sekä runsaan veden juomista että suolan käyttöä (kyllä kardiologi suositteli mulle suolaa!). Kiinnittäisin suolan laatuun huomiota, käytän itse nyt merisuolaa.

Jos tuntuu, että elimistö kuormittuu ruuan sulattamisesta kovasti voit myös kokeilla ensi alkuun tuorepuristettuja mehuja (olen tehnyt mehuja varsiselleristä, omenasta, ananaksesta, sitruunasta ja rohkeana laittanut hiukan tuoretta inkivääriä mukaan. Huomioksi, että netistä löytyy paljon sisältöä siitä, että kuinka ananas voi suurina määrinä lisätä supistuksia, eli ananasta kannattanee nauttia vain kohtuudella. Lisäksi Suomessa neuvolat eivät suosittele inkivääriä. Inkivääri on todella voimakasta, otan sitä itsekin tosi varoen. Italialaisen ystäväni mukaan Italiassa suositellaan inkivääriä vielä raskauspahoinvointiin) ja voit keittää luista ravinnepitoista luulientä. Olen keitellyt kokonaisesta kanasta kanaluulientä. Google auttaa resepteissä.

Pelkillä mehuilla ja luuliemillä ei varmasti selviä raskausaikana, mutta itselläni ne ovat auttaneet aivan järkyttävän kunnon romahduksen parantamiseksi.

Magnesium sisäisesti + ulkoisesti auttaa myös, mikäli raskaus on päässyt syömään magnesiumvarastot. Magnesiumin tarvehan kasvaa raskauden aikana. The Root Cause Protocol ei suosittele magnesiumsitraattia, vaan muita magnesiumin muotoja. Magnesiumin käytön yhteydessä on tärkeää kuitenkin huolehtia kaliumin, laadukkaan suolan ja c-vitamiinin saannista.

En uskalla suositella kaikkia minun käyttämiäni lisäravinteita kenellekään, voin vain jakaa omia kokemuksiani, että mistä olen saanut apua kunnon romahdukseen. Tsemppiä sinulle kovasti!
 
Takaisin
Top