Ruskea vuoto kuukautisten sijasta

haahe

Jostain jotain jo tietävä
Hei,

lopetin pillerit (Yasmin) viime kuussa yli kymmenen vuoden käytön jälkeen toiveena ensimmäinen raskaus. Ikää on 32 vuotta. Ovulaation tikutin kp 19 ja se tapahtui kp 19 ja kp 20 välisenä yönä kipujen perusteella. Myös gynellä kävin pari päivää tämän jäljeen ja hän vahvisti tuntemukseni. Nyt kuukautisten odotettuna alkamispäivänä (ovulaatio + 14 päivää) tuloksena on vain ruskeaa tuhrua, joka ei edes siteeseen asti päädy. Eilen aamulla myös ihan aamusta hieman ruskeaa valkovuodon seassa ja viime yönä hieman vaaleanpunaista pyyhkiessä. Välillä mietoja kuukautiskipuja.

Ennen pillereitä ja pillereiden aikana vuoto on aina ollut punaista ja suht runsasta ja kipuja varsinkin ensimmäisinä päivinä kovastikin. Gynellä käydessä dpo2 ultratessa kohdun limakalvo oli ohut, 5-6mm, jota gyne ei kyllä kommentoinut millään lailla, sanoi vain etteivät kuukautiseni kovin runsaat voi olla. Tällaista en kuitenkaan odottanut. Onko tämä päivä nyt kp 1 vai kp 34? Jostain luin, ettei kierto ala ennen kuin tulee oikeasti kunnon vuoto. Tosin pillerit myös lopettanut ystäväni sanoi gynen sanoneen, että kaikki lasketaan.

Kokemuksia?? Apuja??

Olen juonut viime kierron ajan jo päivittäin greippimehua sekä aloitin gynellä käynnin jäljeen e-vitamiinit (vehnänalkioöljykapselit) ja omega3:n. Myös minisun mama monivitamiinia olen syönyt jo pari kuukautta. Muita vinkkejä limakalvon paksuntamiseen yms?

Ovatko tällaiset vuodot normaaleja pillereiden lopettamisen jälkeen?

Kiitos avusta :)
 
Niin ja raskaustestit ovat olleet negatiivisia. Tosin olen kyllä ollut häähousu testaamisen suhteen, mutta en usko olevani raskaana.
 
Moikka!

Mulla oli muistaakseni samanlaista vuotoa kun lopetin pillerit yli 10 vuoden käytön jälkeen. Kunnon vuoto alkoi kyllä sitten parin päivän päästä. Tämä oli siis mulla ihan oikea kierto. Toisaalta samanlaista vuotoa tuli sitten muutama kierto myöhemmin ehkä dpo 6 joka sitten näkyi plussana tikussa viikkoa myöhemmin. Pillereiden lopettamisesta tuli mulla muitakin oireita ja pieniä vuotohäiriöitä. Jos olisin itse samassa tilanteessa kuin sinä ja selvän ovisplussan saanut niin laskisin uuden kierron alkaneeksi/alkavaksi. Kannattaa kuitenkin vaikka kirjata ylös näitä juttuja jos haluat seurata. Sitten jos tuntuu useamman kierron jälkeen, että kierrot on enemmänkin sekaisin niin on jotain mitä viedä lääkärille jos asiaa täytyy enemmän selvitellä. Itse plussasin yk 4 ja silloin oli käytössä vitamiinit+foolihappo sekä vehnänalkioöljy. Toivotan sinulle pikaista plussausta!
 
Mulla oli pari vuotta sitten samanlaista vuotoa kuukautisten oletettuna alkamispäivä ja pari päivää siihen perään. Tuona ekana "vuoto"päivänä r-testit negaa, mutta parin päivän päästä selkeä plussa ja juuri sain sen plussan nukkumaan toista iltaa ilman tuttia :wink Odottele pari päivää ja jos kunnon vuoto ei ala, niin testaa uudestaan. Mulla oli myös juurikin tuossa tärppikierrossa käytössä vehnänalkioöljy, mammavitamiinit ja maca kapselit.
 
Hei,

Kiitos vastauksista. Kyllä se minullakin parin päivän ruskean tuhrun jälkeen ihan vereksi muuttui. Tosin vain ensimmäiset 1,5 päivää vuoto oli punaista ja loput 3 päivää vaaleanpunaista. Kestoltaankin kuukautiset jäivät lyhyiksi. Liekkö kielii omalta osaltaan kohdun limakalvon ohuudesta? Mitään kunnon valkovuotoja tai ovislimoja en tuosta ekasta kierrosta pillereiden jälkeen onnistunut löytämään. Nyt menossa kp10 toista kiertoa, toivotaan parempia "tuloksia".
 
Takaisin
Top