Ruokavalio kuntoon raskaushaaveen tueksi

Minä aloin tänään pitää ruokapäiväkirjaa.. ei kehtaa syödä niin paljon kun kaikki pitää laittaa ylös😂 harrastan lohtusyömistä ja palkitsen itseni myös herkuilla..🙄 tykkään kyllä kovasti urheilla, mutta näiden pienten jälkeen alkaa näkymään syöminen kun ei ihan niin paljoa kerkeä urheilla. Taidan myös vähän enemmän plkita itseeni illalla kun lapset nukkuu 🙊
 
Minä aloin tänään pitää ruokapäiväkirjaa.. ei kehtaa syödä niin paljon kun kaikki pitää laittaa ylös😂 harrastan lohtusyömistä ja palkitsen itseni myös herkuilla..🙄 tykkään kyllä kovasti urheilla, mutta näiden pienten jälkeen alkaa näkymään syöminen kun ei ihan niin paljoa kerkeä urheilla. Taidan myös vähän enemmän plkita itseeni illalla kun lapset nukkuu 🙊
Toi päiväkirja kuulostaa mainiolle keinolle päästä "ongelmaan" kiinni. Aloin tässä miettimään tekisinkö itsekin niin...
 
Joo, kyllä rajoittaa vähän herkkusyömistä kun on tilivelvollinen itelleen sen päiväkirjan kautta. Ennen esikoista olin välillä aika pedanttinenkin ruokapäiväkirjan kanssa, mutta se jäi pois jossain koronavuosien ja vauvavuoden aikana.
 
Ruokapäiväkirja on kyllä aika armoton 🤭 siitä saa helposti kiinni kokonaismäärästä mitä tuleekaan syötyä. Mä oon välillä merkinny erilaisiin sovelluksiin, nekin hyviä kun laskee vaikka kaloritkin jos haluaa sellasta dataa seurata. Pitäis siitäkin vaan saada se tapa niin ei tuntuis työläältä.

Mä oon kans liikkunut paljon aiemmin ja se on helpottanut myös sillon kun ei oo jaksanu olla syömisten kanssa kovin tarkka. Mutta lasten myötä arki on sen verran yllättänyt että tahtoo jäädä se oma liikunta sinne tärkeyslistalla viimeiseksi varsinkin väsyneenä (vaikka ei saisi). Tässä tarvis kyllä ryhtiliikettä kesän myötä…
 
Mä tässä oon pari päivää miettinyt jos lähtisi taas johonkin nettivalmennukseen 🙈 oon parikin Fitfarmin aikanaan tehny ja kyllä niillä tuloksia on tullu kun on sitoutunut. Ja kahdesti oon tainnu Superdieetin aikana raskautuakin 😅 saisi maksettua liikuntaeduilla vielä niin ei tarvisi suoraan omaa rahaa laittaa kiinni… Tää on taas tätä, tiiän kyllä miten pitäs syödä mutta uusia ideoita silti kaipaa ja vähän sellaista perseelle potkimista samalla 😆
 
Mäkin voisin hypätä tänne mukaan, hyvä ja tarpeellinen ketju! 🙏

Allekirjoitan niin sen mitä joku tuolla ekalla sivulla sanoi, että sokeri on kyllä niin koukuttava aine! 🫣 Mulle suklaa ja leivokset yms on se pahin kompastuskivi 😅

Mutta joo, mulla diagnosoitiin just pcos ja sitä suuremmalla syyllä pitäisi saada painoa tiputettua. Mun bmi on jotain 25,8 luokkaa. Et sen mukaan ei hirveesti ylipainoa ole, mutta haluisin kyllä saada kiloja jonku verran pudoteltua. Josko se auttaisi raskautumiseen ja pcos hallintaan. Mulla on kyllä hyvin sinällään hallussa ruokailut, että syön säännöllisesti ja tasapainoisesti. Ja huolehdin, ettei verensokeri heilahtelisi. Ja liikun viikottain (juoksu-/kävelylenkkiä, kotitreenejä). Ja yleisesti vointi on virkeä, hyvä ja jaksava, nukun hyvin yms. Mut sitten tulee noita herkkuja syötyä. Tosin niitäkin olen vähentänyt rutkasti, mutta silti vaan ei paino meinais millään tippua 😖 et pitäs varmaa hetkeks kokonaa olla herkuitta ja kiinnittää huomiota perus ruoan kaloreihin vielä enemmän. Joskus oon laskenu kaloreita jonku sovelluksen avulla, niin täytyy varmaa aloittaa uudelleen.

Suosittelen muuten sellaista kirjaa, kun Jessie Inchauspe - Glukoosikumous 😊
 
Mä tässä oon pari päivää miettinyt jos lähtisi taas johonkin nettivalmennukseen 🙈 oon parikin Fitfarmin aikanaan tehny ja kyllä niillä tuloksia on tullu kun on sitoutunut. Ja kahdesti oon tainnu Superdieetin aikana raskautuakin 😅 saisi maksettua liikuntaeduilla vielä niin ei tarvisi suoraan omaa rahaa laittaa kiinni… Tää on taas tätä, tiiän kyllä miten pitäs syödä mutta uusia ideoita silti kaipaa ja vähän sellaista perseelle potkimista samalla 😆
Jep, joku valmennus tai live-pt olis kyllä niin hyvä tähän. Mulla on ikävä mun vanhaa pt:tä, joka lähti yrittäjäksi mun vanhalta salilta. Muutoin ottaisin häneen yhteyttä mutta hän toimii niin hankalien yhteyksien päässä että ei irtoa nyt 😏😏 kemiat kohtas hänen kanssaan hyvin.
 
Jep, joku valmennus tai live-pt olis kyllä niin hyvä tähän. Mulla on ikävä mun vanhaa pt:tä, joka lähti yrittäjäksi mun vanhalta salilta. Muutoin ottaisin häneen yhteyttä mutta hän toimii niin hankalien yhteyksien päässä että ei irtoa nyt 😏😏 kemiat kohtas hänen kanssaan hyvin.
Oi että, live-pt olis ihan mahtavuutta, mulla ei oo koskaan ollut. Ei kehtais lusmuilla yhtään reeneissä kun joku olis vahtimassa 🤭 mä oon vähän sellainen etten osaa vaan ite haastaa itteäni riittävästi, heti jos joku kattomassa niin tulis vedettyä kovempaa 😂

Mä nyt nappasin ton nettivalmennuksen itelle. Kaks päivää takana ja tekee ihan sikana mieli karkkia 🤣 mutta eiköhän se tästä kun nyt vaan pitää itteään niskasta kiinni nää alkupäivät.
 
Takaisin
Top