Ruokarajoitukset+vitamiinit

Mä söin kans jo suunnitteluvaiheessa minisunin mamaa ja sitä syön edelleenkin, tuota foolihappolisää olen harkinnut hakevani vielä..
 
Unohtu sanoa että mä oon huonannu jos otan ton minisunin tyhjään vatsaan niin se nousee ylös, mutta aamupalan päälle otettuna ei tule pahaolo.
 
Annimaaria, miulla oli ihan sama ton minisunin kanssa.. Tosin tais tulla huono olo vähän riippumatta syömisistä :/
 
Mulla menee vaan foolihappoa tällä hetkellä, jtn mammavitamiinia oon suunnitellu hakevani. Hyvä tietää että toi minisun voi tulla ylös, ei olo muutenkaan ole mitenkään hehkein.
 
Mulla on kaapissa multivitan raskaus- ja imetysmonivitamiineja. On niitä tässä jo pari vuotta tullut syötyä putkeen :grin Viime aikoina kylläkin harvoin tullut otettua, mutta nyt plussan myötä rupean taas joka aamu ottamaan.

Ruokarajoituksista muuten.... Graavilohesta en tykkää niin sitä ei tule syötyä ja ulkomaiset vadelmat nyt joka tapauksessa keitän, olin raskaana tai. Muuten sitten syön suunnilleen mitä vain :) Kohtuus kaikessa :) Ja esim ravintolassa syön hyvällä omalla tunnolla mediumpihvin ja aurajuustot. Käyn vaan ravintoloissa joissa voi luottaa raaka-aineiden olevan laadukkaita ja ammattitaitoinen henkilökunta :happy: Alkoholia en ota, mutta en siitäkään tee numeroa.

Jotkut on ihan hysteerisiä noiden rajoitusten kanssa... Itsekin ravintola-alan ihmisenä ihmettelen niitä jotka ei uskalla mitään syödä ellei tiedä jokaista ainesosaa.... silloin kannattaa varmaan pitää omat eväät mukana :wink
 
Hei kertokaas joku viisaampi. Sen tiesin, että graavikalaa ei saa syödä, mutta entä vakuumipakattua kylmäsavulohta? Sitä tekisi ihan sikana nimittäin mieli.
 
Lälly, mitään vakuumipakattua ei sais syyä..
 
Ah voi hitto :sad001 ois pitänyt tajuta vetää jouluna koko vuoden edestä :joyful:
 
Mä kävin tänään ostaa Minisun multivitamin mamaa. Ja Folirenia syönyt jo tovin. Neuvolan täti sanoi, että 2-3 viikkoa voi vielä syödä päällekkäin. Sit kannattaa lopettaa Foliren ja jatkaa pelkällä multivitamiinilla.
 
Minisun mamaa syön minäkin. Se tekee huonon olon noin tunti sen jälkeen, kun olen sen ottanut. Yritin jossain vaiheessa siirtää sen ottamisen ilta-aikaan, mutta aamuisin sen muistaa paremmin. Se huono olo kestää niin lyhyen aikaa, että olen oppinut elämään sen kanssa. Otan samalla kertaa myös kalsium-tabletin, vaikka sitä ei kai kannattaisi samalla ottaa jonkin imeytymis-asian takia. Olen ottanut silti, kun muuten se unohtuu.

Söin kuopuksen kohdalla noita molempia imetyksen loppumiseen asti ja samalla kaavalla ajattelin mennä nytkin. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla
 
En syö mitään graavikaloja, vaikka mies ite kalat järvestä nostais. Eihän kyse ole siitä, missä tai kuka on käsitellyt, vaan listeria-bakteerista, mikä elää siinä kalassa, eikä tuhoudu kuin kuumennettaessa.
 
Tuota just mietin et miten on ku sitä ei kypsennetä. Anoppi vaa aina tekee sitä nii voi vähän ihmetellä ku kieltäydyn syömästä :wink
 
Pienestä voi paljastuminen olla kiinni! Ite oon vältellyt anoppia 2 viikkoa, kun sen kanssa korkataan aina skumppapullo :)
 
Huomasitteko muuten, että THL on muuttanut suositustaan lakritsin ja salmiakin suhteen. Nyt ne ovat kiellettyjä, enää ei suositella syömään ollenkaan.

Sellaista tietoa kaipaisin, kun lohesta tykkään, että onko siis norjalainen merilohi turvallista syödä (nyt ei puhuta graaveista tai kylmäsavusta)? Vai oliko niinpäin että kotimainen kirjolohi oli se turvallinen? Nuo neuvolasta saadut ohjeet on niin sekavat kalojen osalta, ettei niistä ota sikakaan selvää.
 
Viveka, sama vika. Salmiakki varsinkin on mun suurin pahe! Iltasanomissa joku THL:stä oli kommentoinut että varmuuden varalta tämä täyskielto.. Tiiä sitten onko hätävarjeluliiottelua vai ihan aiheellista.
 
Sydänkäpynen, missä noin sanotaan lakritsista? Mua kiinnostaa tosi paljon. THL:n sivuilla on edelleen sama suositus: "Säännöllistä käyttöä ei suositella. Kerta-annoksen tulee olla kohtuullinen, korkeintaan 50 g/päivä. Lakritsikasvin korkea glykyrritsiinipitoisuus voi aiheuttaa turvotusta ja nostaa verenpainetta."

Kaloista mulla on se käsitys (ja nyt en muista lähdettä), että niitä pitää vaihdella. Kuvittelisin, että norjalainen merilohi olis vähän puhtaampaa kuin Itämeressä kasvanut, mutta ilmeisesti Norjassa on välillä keskusteltu siitä, että raskaana olevien kannattaisi rajoittaa lohen syöntiä kaloille syötettävän rehun vuoksi. Joku täällä varmasti tietää paremmin.
 
Nyt löysin. Kummallista, etteivät samalla päivitä omia suosituksiaan. En kestä! Mitä herkkuja mä enää saan syödä! o_O
 
Takaisin
Top