Ruokajutut

Mä oon syönyt alusta asti Multi-Tabsin Raskaus ja imetys -monivitamiinivalmistetta. Just ostin uuden purnukan, koska tällähän mennään synnytykseen ja sen yli.
 
Onpa ärsyttävää. Synnytyksen jälkeen ollut tosi kova makeanhimo koko ajan. Ja tietysti muutenkin kauhee nälkä koko ajan...
 
Sama täällä! Vedin tossa äsken 4 fazerin imatranpiirakkaa iltapalaksi + muutaman irtokarkin. Sairaalassa iski joka yö kauhee nälkä, mutta en viitsinyt lähteä klo 3 hakemaan yöpalaa. Kotona ei onneksi öisin nälkää ole tullut. Kaitpa tää liittyy siihen kuinka paljon imettäminen ja valvominen vie energiaa.
 
Eikä!! Mäkin söin iltapalaksi kolme imatranpiirakkaa kananmunilla ja sit omena-kauraherkkua jätskin kera jälkkäriks. Öisinkin on nälkä, jos vaan jaksan niin käyn usein syömässä jugurttia tms yöpalaksi.
 
Mikä on imatranpiirakka?
Mä söin kolmasosan litran suklaarouhe-jäätelöpaketista... Suolaista ei pahemmin tee mieli, pakotan itseni syömään ruokaa mutta jätskiä, suklaata ja limsaa kyllä kuluu. :sad001
 
Mun ei tee mieli syödä mitään, ei ruokaa, ei makeaa eikä suolaista. On vaan jano, jano, jano. Oon kohta taas vaan luuta ja nahkaa, jos en saa ruokahalua palaamaan. Inhottavaa syödä väkisin. :sad001
 
Vielä en oo huomannut muutoksia ruokahalussa. Jano on kova ja vesi maistuu. Beibi on kohta 3 vrk ja syö koko ajan (ja pulauttelee ja kakkii, koska maitoa todella tulee kysynnän mukaan). Sairaalaan olin varannut lakritsaa ja salmiakkia (maistuu!), ja kohta koklaan nauttia aamukahvia.
 
Täällä on hyvä ruokahalu ennallaan niin kuin mulla aina ollut - nyt lisänä yönälkä.. Vauvaa pitää kuitenkin öisinkin imettää, niin kun hän sippaa, menen mä syömään. Ja jano on tolkuton! Ihanaa, ettei tartte varoa enää listeriaa!!
 
Täällä on ihan toisinpäin, kun en imetä, niin ei kyllä ole nälkäkään. Melkein pakolla joudun joka päivä syömään. Mutta siis ei tee mitään mieli, oon kuitenkin koittanut juoda edes vettä.. Kahvia kyllä aamuisin oon juonut.
 
Minäkin hain sairaalassa yöllä aina täytetyn reissumiehen, jogurtin, luumubonan ja mehua, kun oli niin kova nälkä. :)
Kotona menee öisin yleensä päärynä ja vettä, kun ei jaksa alkaa väsäämään mitään. Eikä mies palvele yösyöppöä. :wink Päivällä kyllä on hoitanut aika hyvin ruuat. Välillä vaan joudun hoputtaa, että alkaa olla jo aika nälkä...
 
Edelleenkin kauhea nälkä! Imetys vetää veronsa. Tuntuu että tässä välissä jo vähän helpotti, mutta nyt kun vauva on 3 kk niin iski oikein kunnolla taas nälkä ja ruokahimot. Välillä saa syödä iltapalan kolmeen kertaan ennen kuin pystyy menemään nukkumaan. Ja aamulla tietysti kans kaamee nälkä! Onko muilla ollut muutoksia ruokahalussa?
 
Mulla on tasaantunut, enemmänki varmaan ongelmaa ettei tuu päivän aikana syötyä tarpeeksi! Yritän kyllä kolmen tunnin välein mutta aina se tahtoo unohtua. Kiloja olisi jäljellä vielä runsaasti mitä pudottaa mutta ei ole lähtenyt yhtään kiloa sen alkupudotuksen jälkeen :/
 
Mulla kanssa ongelma on se, ettei tule syötyä tarpeeksi usein tai sitten tulee vaan kaivettua kaapista suklaata vaikka hedelmiäkin olis tarjolla. :sad001 Meidän aamurytmiin ei ole mahtunut aamupuuro, kun olen käyttänyt vauvan aamun unet itsekin nukkumiseen ja sitten teen vaan äkkiä leipää että saisin syödä rauhassa sen hetken kun toinen viihtyy sitterissä. Ei se puuro paljon kauempaa kestä tehdä, että taitaa olla laiskuutta. :)
Jano mulla on koko ajan vaikka omasta mielestä juon muutenkin koko ajan. :wink Mitähän noista Mehukatti-purkeista voisi askarrella. :)
 
Takaisin
Top