RuokaHIMOT

Mä noudatin esikoisen aikana aikalailla just enkä melkein noita eviran suosituksia, esikoinen on moniallergikko. Tässä raskaudessa oon syöny aikalailla kaikkea paitsi raakaa kalaa ja ulkomaisia marjoja, saa nähdä millai käy.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oikeastaan ainoa himottu ruoka on koko raskauden alun ollut sushi. Veikkaan, että "ongelma" on lähinnä korvien välissä, kun tietää, että ne parhaat raa'at lohet yms. jää nyt kuitenkin syömättä, niin tietenkin just niitä tekis mieli :sad001 Mutta ehkäpä se maistuu sit entistä paremmalta, kun loppukeväästä pääsee taas sushin makuun!
 
Mulla on tehnyt yllättävän paljon mieli graavilohta, vaikka en normaalistikaan syönyt sitä kun vaan "erikois"tapauksissa eli juhlissa/mökillä.

Olenkin sanonut miehelle että sitten kun oon synnyttänyt, niin hän saa tuoda mulle heti graavilohileivän ja batteryn, ai että on ollut batteryakin ikävä :joyful: vaikka en sitäkään kovin usein juonut.
 
Tääll tekee mieli voileipäkakkua. Alkoi eilen nukkumaan mennessä ja onneks maltoin tähän päivään!! :D kohta kauppaan..
 
Mä en oo koskaan päässy perille graavilohesta enkä sushista.. saapi muut syyä ne. :)
 
Keitettyä kananmunaa limpun päällä, sitä oon nyt pitkälti halunnut. Ja kaikkia kaalijuttuja, oon tehnyt kaalilaatikkoo kahdesti ja kaalikääryleitäkin kerran..
 
Suklaa on tällä hetkellä ihan ylivoimaisesti voimakkain himo :D Ja sushi-himo on myös täällä nostanu päätään!
 
Nyt kun mainitsit suklaan, niin kyllähän sekin maistuis.. Mut tilanne ois varmaan täysin sama, vaikkei raskaana oliskaan! :joyful:
 
Mul ei suklaa uppoo, mut sit taas meidän joulun perinteiset itsetehdyt riisimurokarkit maistuu hiukka liikakin hyvin. :)
Mitähän herkkuja nyt itsenäisyyspäiväksi keksisi tehdä/ostaa valmiina. Ideoita?
 
Itsetehty fudge! Siihen voi sekottaa mitä tykkää tai jättää naturaliks. Itse teen ilman mitään mausteita, vanilijaesanssilla ja mariannerouheella. Oon kokeillut myös muita, mutta nää kolme uppoo parhaiten.
 
Mä sain eilen pitkästä aikaa leivottua :happy: tehtiin pojan kans kaks taatelikakkua joista toinen läks isännän työpaikalle ja toinen pitäis säästyä perjantaille mutta... pitihän siitä jo muutoma palanen maistella :joyful:
 
Sushihimottelijat muuten, tiedättehän että voitte itse tehdä jopa eviran hyväksymiä (heh) susheja kuten avokadonigirejä tai tonnikalatahnamakeja (esim. turkkilaista jogurttia majoneesin sijaan). Kumpaankaan ei tarvitse merilevääkään, jos sitäkin haluaa vältellä. Näillä versiolla olen omat sushihimot saanut taltutettua oikein hyvin :D
 
Siis mun pitäis harjotella vielä ihan överisti tota sushiriisin maustamista, muutenhan toki onnistuis iteltä tuo omien sushien väsääminen, mutta kun menee se maustaminen aina pieleen. :D Ei lähe himot ku tulee pettymys. Parempi käydä siis ihan buffetissa vetämässä niitä kasvisversioita ja tonnikala/katkarapu.
 
Serkku toi aivan taivaallisen hyvää omatekemäänsä siemennäkkäriä :love017 koskaan en oo moista ennen maistanut mutta nam!
 
Serkku toi aivan taivaallisen hyvää omatekemäänsä siemennäkkäriä :love017 koskaan en oo moista ennen maistanut mutta nam!

Mulle neuvolassa sanottiin että siemeniä ei passais syödä :eek: ...sillä jätin ihanan siemennäkkärin pois ruokavaliostani. :sad001
 
Oho, ei ole moinen kielto tullu vastaan tai sitten oon unohtanu. Mä syön niitä tuorepuurossa.
 
No mä en oo kyllä kuullu kanskaan et siemeniä ei sais syödä. Kertokaa toki mikä juttu niissä on?
 
No että niissä jotenkin "tiiviisti" kaikki jämät torjunta-aineista ja muista. En minäkään siihen selkeää syytä saanut vaikka kysyin vielä erikseen.
 
Kuinkahan paljon noissa rajoiteasioissa on eroja neuvoloiden välillä? Me käytiin ekalla kerralla siellä se koko lista kohta kohdalta tarkkaan läpi ja nyt edellisellä kerralla vielä muistutti, että glögissä ja pipareissa on lähes aina inkivääriä.

Tästä aasinsiltana: tän hetken himotus on glögi ja piparit!

Mies oli yksi päivä kaupassa käynyt koko glögihyllyn läpi ja löytänyt inkivääritöntä glögiä, vaikka ihan sanoin sille että ottaa mulle vaan mehua :oops:. On se vaan ihana mies :Heartred
 
Takaisin
Top