RuokaHIMOT

Mulla on ihan järkyttävä himo värillisiin turkinpippureihin :O Mitäs ootte mieltä, niissähän ei paljoa ole salmiakkijauhetta keskellä kun muuten ovat oikeastaan hedelmäkarkkeja? Oon nyt noin viisi syöny päivässä, mutta varmaan voisi syödä enemmänkin, tuskin ylittyy mikään raja..
 
En ole asiaa tarkemmin tutkinut mutta kyllä turkinpippurit mullekkin kelpaa :joyful: yleensä en ole niistä niin perustanut mutta tän raskauden myötä kyllä. Kai se kun pitää terveen järjen niidenkin syömisen suhteen niin jo paljon helpottaa. Itse niitä napsin vain harvakseltaan kun kohdalle osuu. Vartavasten en oo joutunu niitä vielä ostamaan :joyful:
 
Kaalilaatikko ja en ennen oo ikinä siitä perustanut. En kyllä vielä oo tehnyt sitä. Saas nähä teenko edes
 
Mulla kans himmee lihan himo ollut. Nimenomaan kunnon pihvit ja esim paistoin itelle just eilen 3kg joulukinkun... Sen lisäks hodarit, keitetty peruna, persilja, parsa, klementiinit, viili, näkkäri... Ei nyt ehkä oudoimpia, mutta kyl toi parsa on vähän outo. :D Siis vihreä tankoparsa ja sitä oli pakko saada.
 
Joulukinkku muuten täälläkin ja normaalisti syön vaan jouluna Max 2 siivua :D oli puhetta jos paistettaisi eka itsenäisyyspäiväksi
 
Tuli joulukinkusta mieleen. Meenasitteko noudattaa noita ruokarajotuksia myös joulupöydässä? Mun tekee mieli graavilohta.. :s enkä osaa päättää..
 
Multa ei kannata kysyä, kun mä teen kaiken just niinku ei pitäs. T: söin just yks pvä sushia.

JOS meinaat syödä niin älä syö vakuumipakattua vaan tuoretta. Pakatuissa se listeria useimmin piilee.
 
Tuli joulukinkusta mieleen. Meenasitteko noudattaa noita ruokarajotuksia myös joulupöydässä? Mun tekee mieli graavilohta.. :s enkä osaa päättää..

Mulle ainakin terkkari sanoi että saa syödä jos sen tekee itse tuoreesta. Eikä osta vakuumipakattuja. Tätä aion itse noudattaa :) mutta siinäkin se kohtuus :wink
 
Eviran sivuilla oli tuo itsegraavattukin kala luokiteltu riskielintarvikkeeksi (googlehaku: itse graavattu kala evira). En kyllä uskaltaisi itse ottaa riskiä. Sitten kun kävisikin niin huono mäihä, että sen listerioosin saisi niin voisiko sitä antaa itselleen anteeksi jos vauvalle kävisi jotain?
 
Mua saa pitää välinpitämättömänä, mutta mä otan riskejä. Ja kyllä syyttäisin itseäni. Lopun elämää, joka päivä. Enkä antaisi anteeksi.
 
Mä oon kanssa niin neuroottinen etten uskalla uhmata suosituksia. Mulla tosin kasvissyöjänä rajoitukset on suurimmalta osin juustoissa ja luonnontuotteissa.
 
Mää oon välillä lipsunu esim salmiakissa mutta tuo graavilohi on jotenki semmonen mitä en oo uskaltanu missään raskauksissa.
Tässä on aiemmin tullu syötyä juustokakkuja ku en muista että neki kuuluis kieltolistalle. Nyt aion jättää nekin, mutta oon miettiny uskaltaisko syödä uunissa käytettyä juustokakkua.. Sinihomejuustoa oon syöny kuumennettuna esim. pizzan päällä mutta mitään nuita juustoja en uskaltais raakana syödä
 
Mä tein ite susheja viime viikonloppuna ja laitoin tonnikalaa, kurkkua ja avokadoa :). Oli eka kerta ja onnistui hyvin! Nyt kun sai vihdoin syötyä kauan himottuja susheja, ni ei oo enää himojakaan :grin.. vissiin kerta riitti!

Mä ite oon kyllä syönyt mm. pastöroituja tuorejuustoja ja kermajuustoa, ite en niin tarkka oo ollu. Mut aina välillä oon miettiny pitäiskö nekin jättää pois.
 
Mulla taitaa raja mennä tuossa graavilohessa, onhan se hyvää, mutta pärjään ilmankin :) Juustojen kanssa en oo ollu niin tarkka, pääasia että ovat olleet pastöroituja, pääasiassa niitäkin kyllä kuumennettuna, muutama poikkeus. Nyt mietin, että jos sit kuitenkin tekis pipareita ja ostas paketin sinihometta kyytipojaksi, vaikka aattoillan herkuksi alkoholittoman viinin kanssa :P Pipareita en paljaaltaan kaipaa ollenkaan ja jos hyviä gluteenittomia meinaa saada, niin ne on pakko tehä ite.
 
Esikoista odottaessa noudatin tosi orjallisesti kaikkia ruokasuosituksia. Joulupöytä oli paha silloin, kun olis halunnut graavia lohta mikä on mun suurisuuri herkku, mutta pidättäydyin :shy: Toki pyrin myös nyt noudattamaan suosituksia. Ihan aloittaen siitä että kahvia pyrin juomaan sen pari kuppia vaan päivässä jos mahdollista, ja lakritsista oon luopunut kokonaan. Esim nämä. Nyt kun tuli puheeksi se graavilohi niin tosiaan olis eri jos sen tekisikin itse.. tätä harkitsen vakavasti. Ei oo tullut aiemmin edes mieleen.
 
Sinihomejuustoa en voisi suositella edes kyytipojaksi, tosin jokainen tekee omat valintansa. Miehen veljellä on lihassurkastuma toisessa jalassa (puuttuu puolet pohjelihaksesta), sillä hänen äitinsä söi homejuustoa raskausaikana. Tämä on tutkittu asia, ei mikään huhupuhe.
 
Minä oon juonut kahvis aamuisin ja oon syönyt aurajuustoa kumennettuna myös juustokakkuja oon syönyt,
Ainahan voi tulla jotain vaikka tekis miten etiketin mukaan.
Nm suvussa täysin eviraa noudattaneita joiden lapsilla on adhd ja kasvainta, kehityshäiriöitö, astmaa,allergiaa, ihooireita ja yms.
Jokainenhan tekee tavallaan kuten haluaa.
Meillä vanha neuvola tätikin sanoi että aina maalaisjären kanssa ja että kyllä itse tietää kun jokin epäilyttää.
Salmiakkia oon syönyt vaikka kuinka kun en muusta karkista välitä.
Ja maku asioista on vaikea kiistellä:wink
 
Juu ja jokainenhan lopulta itse kantaa sitten sen ristinsä, jos jotain käy. Maailma on epäreilu ja täälä terveille tupakoimattomille ja alkoholittomille ihmisille tulee syöpä, lapsille tulee syöpä, äidit synnyttää sydänvikaisia lapsia, synnyttää ennenaikaisesti ja ties mitä. Mä en ole koskaan ollut ”turhan tarkka” näissä suosituksissa ja kaksi tervettä lasta on tullut. Olen vetäny graavilohta ja juustoja ja salmiakkia ja ties mitä. 7v tytöllä ollut elämänsä aikana ehkä 1 korvatulehdus, 3v tytöllä ei yhtäkään. Jos vatsassa oleva lapsi sairastuu sen takia, että söin pari kertaa homejuustoa raskauden aikana niin sitten elämän oli varmaan tarkoitus mennä niin. Sitten saan itteä syyttää ja kannan sitä ristiä lopun ikääni. En silti muutu hysteeriseksi, kun se ei kuulu mun luonteeseen.
 
Takaisin
Top