Ruokahimot ja mieliteot

hannanna

Asioista perillä oleva
Heinäkuunmammat 2015
Kesämammat 2017
Millaisia mielitekoja tai ihan suoranaisia ruokahimoja teillä on? Meneekö ihan normiruokaa, suolaista, makeaa, onko ilmennyt jotakin uutta tai tullut ihan omituisia himotuksia?

Musta on tullut makeansyöjä. En ole vuosikausiin juurikaan syönyt esimerkiksi karkkia, mutta nyt on makea alkanut maistua niin hyvin, että olen jopa ostanut satunnaisesti karkkipussin tuhottavaksi. Toisaalta kyllä ihan tavallinen kotiruokakin maistuu oikein hyvin, mutta mielellään kasvispainotteisesti: liha ei houkuta niin paljoa ja kanaa en voisi oikein kuvitellakaan syöväni. Välillä taas tuntuu, ettei ole mitään väliä, mitä syö, kunhan vaan nassuttaa jotakin :p Esim. äsken söin pari riviä mustikkavalkosuklaata ja heti perään pussillisen miniporkkanoita. En sentään samaan aikaan noita - vielä... o_O
 
Kaikki raikas! Hedelmät ja kasvikset, lemppari viinirypäleet ja porkkana :) Liha oksettaa, samoin liian rasvanen ruoka. Mehukeittoja juon, kun ne auttaa vähän pahaanoloon :)
 
Kaikkea suolaista tekee mieli! Hyvää lihaa erityisesti. Broileria mun ei tee mieli jotenkin. Suolaisten juttujen lisäksi sit suklaa, erilaiset murot, klementiinit yms. :) Mulla vaihtuu niin nopeasti kyllä nää. :D
 
Tällä hetkellä salaatit ja keitetty kananmuna!
 
Mä voisin antaa vaikka vasemman jalkani jos nyt saisin big macciä ja pitakepsuu :porc Eilen pääsin perhekerhossa toteuttamaan itseäni, vaniljajätskiä ja suolapähkinöitä, nam!
 
Mie vetelin yhessä vaiheessa etikkapunajuuria ja sitä punajuurisalaattia! Vaikka en oo oikeestaa aikasemmin niistä juuri välittäny, mut nyt tuli ihan himo.
 
Annnika, kiitti vinkistä, nyt mun on myös pakko saada etikkapunajuuria! Joudun vaan selviämään huomiseen, tähän aikaan niitä ei ehkä kannata enää metsästää mistään... Ja tuosta tulikin nyt mieleen, että makean lisäksi etikkaiset maut miellyttää muutenkin erityisen paljon, salaatin päälle roiskittu balsamico on tällä hetkellä tavallistakin ihanampaa.
 
Mieliteot vaihtuu päivittäin, pääosin kun jotain kovasti tekee mieli niin se on suolaista. Yks päivä oli pakko ostaa kanankoipia kaupasta, kauhee himo iski kun olin aiemmin lukenu foorumilla ettei kana joillekki nyt maistu! Ja kun saa sen nahan vielä sellaseks rapeeks niin nams! Ukkohan ei noista välitä ollenkaan kun siel on sitä luuta ja jännettä jne. niin sain ihan rauhassa iltapalaks vetää :grin Herkkua myös omenat ja klementiinit!
Graavilohijuttua oon ruvennu sittenkin epäröimään, en ole sitä raskaana ollessa syöny ollenkaan, jouluna äiti tapansa mukaan itse suolaa lohen puolikkaan.. mutta, mutta lueskelin juuri juttua kuinka kaupan kalatiskillä olevat kalat on kipattu tiskille vakuumipaketista.. taidampa siis kuitenkin jättää syömättä sen graavilohen jouluna. En esikoistakaan odottaessa syöny, nyt vaan jotenkin hetken olin luottavaisemmin mielin :wink
 
Suolaista tekee mieli paljon, makeaa normaalia vähemmän. Perunoita tekee mieli kaikissa muodoissaan (myös sipseinä, onneksi tosn vain vähän kerrallaan). Punaista lihaa tekee tavallista enemmän mieli, ja kana, josta normaalisti tykkään, taas ällöttää usein. Vaikka jos on huono olo, lihakin ällöttää, jos mies paistaa sitä itselleen. Voisin elää leivällä, juustolla ja mandariineilla, ja maustamaton jugurttikin menee hyvin alas. Muuten saattaa vaihdella päivittäin. Pari viikkoa sitten teki mieli parsakaalia, nyt se kuvottaa jo ajatuksena. Kovin outoja mielihaluaj mulla ei oo ollut (paitsi parsakaalitaco ketsupilla yhtenä päivänä, mutta nyt se kuulostaa jo ihan hirveältä ajatukselta), enemmän tulee sellaisia päiviä, että joku normaalisti tosi hyvä ruoka vain kuvottaa.
 
niiiiin tosiaan..olen ruvennut useammin harrastaa tota kurkun, porkkanan ja paprikan dippailua... viimeksi oli valkosipulidippiä ja oli kyllä älyttömän hyvää! Hyvä vaihtoehto sipsien dippailulle!
 
Leipää tekis tänään mieli. Kalkkunaa ja tomaattia siihen päälle *slurps*! Päivällä laitoin itelleni pari kevätkäärylettä, sain yhden syötyä kun meinas tulla takasin. Hyh! Ne oli muutama vuosi sitten mun ihan lemppareita.
 
Mun ei tee oikeen mieli mitään. Oon laihtunu neljä kiloa, vaikka yritän kyllä syödä. Yks päivä ku olin just flunssasta parantunut, teki mieli pitsaa ja jaksoin jopa tehdä ja se uppos hyvin.
 
niiiiin tosiaan..olen ruvennut useammin harrastaa tota kurkun, porkkanan ja paprikan dippailua... viimeksi oli valkosipulidippiä ja oli kyllä älyttömän hyvää! Hyvä vaihtoehto sipsien dippailulle!
Nam! tarttee varmaan käydä töiden jälkeen kaupassa että pääsee dippailemaan. :D
 
Täällä alkaa pahimmat ruokallötykset olla takana. Mutta edelleenkään en halua syödä rasvaisia ruokia, eikä makeakaan juuri himota. Kalapuikkoja, keitettyjä munia ja perunaa olen syönyt parina päivänä. Hyvin harvoin on tullut perunaa aiemmin syötyä ja kalapuikoistakin on aikaa varmaan kymmenen vuotta. Rasvattomasta piimästä tulee hyvä olo kun meinaa alkaa närästämään. Jostain syystä valkosipuli inhottaa, vaikka yleensä mulle on tullut sen hajusta vaan nälkä. :D
 
Hih. Mies haki minulle lähikaupasta pistaaseja ja nachoja kun minulla tekee mieli suolasta. :P Hih. Pengottiin kaikki kaapit ja löydettiin vaan vanhentuneita sipsejä ni sen oli pakko lähteä hakeen ku minä nätisti pyysin. Tänään on vielä saunailtakin niin eihän se voinu jättää hakematta etten minä vaan pökerry saunaan :D
 
Makeeta..voi luoja :eek: Mä en oo koskaan ollu mikään makeen syöjä. Leivokoksia joo, mut nyt menee ihan kaikki. Jäätelöö vedän litra tolkulla...mitä ennen en syöny ku ehkä kerran kesässä...karkkia..suklaata..kaikki nami ja makee you name it :p Kauhee nälkä ois koko ajan mut mtn suolasta ruokaa ei varsinaisesti tee mieli. Tee ja hapankorppu on aika nami yhdistelmä..mut kai sitä pitäis koittaa jtn kunnonki ruokaa syödä :rolleyes:
 
Takaisin
Top