Ruoka- ja unirytmi

  • Ketjun aloittaja Amparo
  • Aloituspäivämäärä
Täällä herätään
6-7.30 ja maitopullo menee sillon. Jos kovin väsynyt niin jatkaa hetken unia
8-8.30 aamupuurot. Nykyään ekat päikkärit noin 10 aikaan, jos nukutaan kotona niin nukkuu 1-1.5h, lenkillä n.30min.
11-12 maito ja purkki kasvislihasosetta/omatekemää saman verran.
Nukkuu tässä välissä 30min-2h
13-15 maito ja hedelmä/marjasosetta max purkillinen
Uudet unet riippuen edellisistä
16-19 tällä välillä kerran tai kaks pullo maitoa, riippuen välipalan ajasta:D lisäksi puuroannos.
Yöunille viimeistään 19.30 eikä heräile yöllä.

Ja nyt kun kirjoitin tän niin takuulla kaikki muuttuu :D
 
Täällä mennään suunnilleen näin:
7-8 herää, tissiä
9 puuro
9.30-10 päikkärit noin tunti
11-12 lounas noin purkillinen
13 päikkärit noin 1-2 h
14-15 välipala hedelmäsosetta tai päärynä rahkaa noin purkillinen
15-16 päikkärit 1-3h (jos ei edellisiä nukkunut kunnolla niin sit 3h)
17-18 ruoka noin purkillinen
20 tissi
20.30 puuro
21 nukkumaan, nukkuu aamuun saakka
Tissiä pari kertaa päivässä kun neiti sitä haluaa, maito ei uppoa pullosta ollenkaan. Nokkamukista saa vähän lisä maitoa ruokailun yhteydessä.
Meillä melko nopeasti alettiin lisään ruoka-annosta kun ei isompia vatsanväänteitä tullu, kiinteät aloitettiin 4kk ikäisenä nyt siis 6,5kk.
 
Annatteko puuron seassa jtn sosetta? Vai pelkkä puuro?
 
Mä annan riisipuuron useimmiten sellaisenaan mut muiden puurojen kanssa hedelmä- tai marjasosetta, koska muuten ei uppoa. Kaura- ja ohrapuuroa on nyt maisteltu riisipuuron lisäks.
 
Hedelmäsosetta mukana. Tänään meni puuron lisäks (n.desi) melkeen pilttipurkillinen marjasosetta :)
 
Mäkin pistän sosetra sekaan. Mun äiti kyseenalaisti sen soseen puuron seassa et pitäis antaa erikseen että oppis syömään puuron puurona enkä oo ees ite ajatellu asiaa noin.. :eek: onko muut miettiny tätä?
 
Mä en oi sekottanu sitä hedelmäsosetta siihen puuroon. Annan niitä erikseen tai samassa lusikassa molempia. Monesti niin että tulee pelkkää puuroa pari lusikkaa ja sit aina vähän hedelmäsosetta :) meillä ku ei päivällä syödä muuten hedelmäsosetta vielä. Aattelin et jos sillon 8kk iässä ottas sen 5 ruuan päivään. Nyt vielä annan mennä maitona sen välin ku meillä ei aina mee maitoo soseen jälkeen ja ennen jos annan ni ei syö sosetta hyvin. :)
 
Kyllä mäkin aion kokeilla, että söis pelkkää puuroa mutta nyt uppoaa ainoastaan riisipuuro ilman sosetta. Tosin sosetta on vähän joten ei se puuron maku kyllä juurikaan peity. En ota stressiä tästä :)
 
Mä annan hedelmäsosetta puuron kanssa. Kyllä pojalle maistuu puuro semmoisenaankin, mutta annan silti. :D
 
Minusta ei oo väliä syökö puuron puurona vai laittaako jotain siihen sekaan. Harva aikunenkaa syö puuron niin ettei oo mitään puuron päällä. Eiköhän nää kerkii oppia syömään ruuat miten vaan
 
Sitä mäkin mietin etten itsekään syö puuroa sellaisenaan vaan aina on jotain joukossa :) Marjat esimerkiksi on hyviä puuron kanssa ja terveellisiä :)
 
Meillä ei syödä puuroja, kun suu ei aukea lusikalle ja smoothiepussista ei oikein osaa vielä syödä.
 
Mä laitan kaurapuuron joukkoon kans hedelmäsosetta mut meillä se kyl uppoo sellasenaanki :)
 
Ja puuron kanssa muutenkin kannattas aina syödä jtn hedelmää tai marjaa, et imeytys rauta paremmin. Eli miksei sit samantien siellä seassa :)
 
Meillä ei syödä puuroja, kun suu ei aukea lusikalle ja smoothiepussista ei oikein osaa vielä syödä.

Pitäiskö niistä smoothiepusseista syödä suoraan vai pursottaa lusikkaan vai täh? En oo tajunnu niitä ollenkaan :oops:
 
Pitäiskö niistä smoothiepusseista syödä suoraan vai pursottaa lusikkaan vai täh? En oo tajunnu niitä ollenkaan :oops:
Suoraan pussista. :) Tosin sit lopun syö äiti ku ei suositella säilytettäväksi ku on syöty suoraan siitä (suun bakteerit).
 
Oon mä jääkaapissa säilyttäny ja antanu vielä seuraavana päivänäkin ikä oo tullu mtn :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Ei välttämättä tuukaan, mut riski on aina ku on syöty siitä suoraan. :)
 
Meillä on tosi vaikeita öitä ollu. Hampaita tuli 5kk. Iässä 2 kpl. Alas ja nyt ei 3kk. Oo kuulunu yhtään mitään. Yöllä heräilee monesti syömään ja joskus vaihtelee valvotaanko 1-3 aikoihin tai 5-7 aikoihin yöllä. Miten ootte ite imettäny yöllä? Oletteko ajatellut jo lopettavanne yösyötöt ja miten ne teette. Tää on taas uutta mulle kun en oo päässy imettämään muita lapsiani näin pitkälle. Miten teillä nukutaan?
 
Takaisin
Top