Ruoka ei maistu...

outi222

Satasella mukana keskusteluissa
Moi!

Pitäisi syödä terveellisesti mutta mulle i vaan ruoka maistu. :(
Kun alan syömään jotain ruokaa, niin pystyn syömään vähän mutta sitten tulee STOPPI! Ruoka alkaa maistua inhottavalle ja yököttävälle, eikä mene millään alas.
Ja olen huomannut että vatsa tulee nopeasti täyteen... Johtuuko siitä että kohtu painaa mahalaukkua vai mitä...?
Nyt rv 24+2 menossa.
Mutta en tiedä mistä tuo ruokahaluttomuus oikein johtuu. Saattaa olla kovakin nälkä,pystyn syömään HYVIN vähän ja sitten se jää siihen. :(
Onko muilla tällaista ongelmaa?
 
Mulla oli reilun viikon verran semmonen että jo ruoan ajatteleminen alkoi etomaan.. Ei tullut paha olo mutta ei vaan maistunut mikään. Sit mietin että kasvaakohan vauva nyt ollenkaan masussa kun ei ite pysty syömään ja tuli hirmu huono omatunto kun huomasin että ei tunnu liikkeetkään kovin usein. Väkisin tungin jotain suuhuni, vauvan takia. Ja tuntui että laihduinkin vähän sen aikana. Nyt on ollut jo viikon ihan suht normaali ruokahalu, mutta isoja annoksia en pysty syömään... Itellä nyt rv. 22+1.. Toivottavasti menee sullakin ohi tuo, ni et ihan pääse kuihtumaan emoticon
 
Sopivasti just jouluksi sitten tälläinen oire :) Itellä oli ekalla ja tokalla kolmanneksella sillei että ei maistunut mikään. Painoo tuli 10 kg vaikka söin tohon aikaan vähemmän kuin ikinä. Oli kyllä kesä aika että saatto olla turvotuksiakin tuossa painossa. Ite sit väkisin söin.. Oli semmonenkin vaihe että vain "roskaa" pysty syömään ja mikään terveellinen ei maistunut. Mietin sillon kanssa että kun on sanottu että ei pitäisi syödä kahden edestä vaan tuplasti terveellisemmin ja toinen että älä syö mitään mikä tuntuu pahalle tai ei maistu...oli hiukan ristiriitaset tunteet siinä sitten että mitä sitä söis :D

Kyllä se kohtukin varmaan rupeaa jo vähän tilaa viemään että jäi nuo joulu mässäilyt täälläkin melko vähäiseksi kun maha on täynnä jo pienestä satsista. Sitten tosin tulee nälkä nopeammin. Mut eikai siinä auta kuin se että syö pakosti sit jotain vähän ja usein..valitsee sellaset ruuat missä on paljon ravintoaineita että ei sitten jää puuttumaan ainakaan mitään. Pakko sitä on kuitenkin syödä vaikka ei yhttään tekis mielikään. Kuhan ei syö niin paljon tai niin ällöä että tulee samaa tietä takasin :)
 
Itse vasta raskauden alussa rv 8 nyt ja mikään ei oikein maistu. Pahoinvointikin on pahentunut ja töissä saa halailla pönttöä ja nojailla lavuaariin ja kakoa sappinesteitä ulos.. Ei kivaa.  Eilen illalla olin riemuissani kun sain kaksilautallista muroja alas, mutta yhtänopeasti ne sitten ylöskin tulivat emoticon
Jouluna, enkä sen jälkeen ole laittanut yhtäkään suklaata suuhun, makea suorastaan ällöttää.  Hedelmät ovat ainoita jotka ei ällötä yhtään, omena varsinkin on todella hyvää, mutta siitä sitten tulee ilmaa vatsaan :S

Valivali.. No eiköhän tämä jossain vaiheessa helpota! :)
 
Moi =)

Mulla vko 7 alkamassa ja tuntuu kans et ruoka uppoo tosi huonosti.. Tosi vähän saan syötyä päivän aikana ja senkin vähän vasta illalla, johtuneeko kokopäiväisestä huonosta olosta.. Olisko kellään mitään vinkkejä esim. aamupalaksi ja lounaaksi?
 
Alku raskaudessa tosiaan tuo pahoinvointi normaalia, jollain ei tule lainkaan ja jollain voimakkaampana. ;)
Itsellä ollut pitkin raskautta että ei ruoka maistu, ja tosiaan annokset aina lasten kokoa, vaikka ollut jo ennen raskautta! Mutta tosiaan tuo kohdun kasvu vaikuttaa siihen paljon ruokaa mahtuu mahaan, kaikilla ei tosiaan vaikuta...

Kannattaa hieman pidemmällä olijoiden miettiä myös aikaisempaa  suhdetta ruokaan , siis jo ennen raskautta ja että onko kyseessä tietyt ruokalajit? Vai että jopa lämpimät ruoat eivät maistu?

 Itsellä ollut lähinnä koko raskauden ajan sitä että lämmin ruoka ei maistu ja sen syöminen on lähinnä ns. pakkopullaa.
Viikkoja 33+4.
En ole koko raskauden ajan kärsinyt mistään mieliteoista.
Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja syödä niitä pieniä määriä, mielummin sitten hieman useammin. Lämpimän ruoan voi tosiaan korvata hyvillä kylmillä vaihtoehdoilla. =)

 Ainahan voi myös neuvolassa asiasta keskustella!
 
Takaisin
Top