Rokotukset

hannanna

Asioista perillä oleva
Heinäkuunmammat 2015
Kesämammat 2017
Tänään olisi luvassa vauvan ensimmäinen rokotus eli suun kautta annettava rota. Saa nähdä, millainen ilta/yö on luvassa, olen lukenut ikäviä juttuja rotan jälkioireista... Miten muissa perheissä, otatteko kaikki rokotusohjelman rokotukset? Millaisia oireita on niistä tullut ja miten niistä selvitty?
 
Meinaan otattaa kaikki rokotukset.. Miusta on vähän edesvastuutonta olla ottamatta niitä jotka rokotusohjelmaan kuuluu
 
Meinaan otattaa kaikki rokotukset.. Miusta on vähän edesvastuutonta olla ottamatta niitä jotka rokotusohjelmaan kuuluu
Samaa mieltä tästä! Rota on varmaan lääkärineuvolan yhteydessä meillä, siihen on nyt vajaa pari viikkoa (vauva silloin 8 viikon ikäinen). Saa nähdä, tuleeko siitä jotain oireita.
 
Kyllä meilläkin on annettu ja annetaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Itse ollaan kaikki saatu, ja jotenkin se oli itsestäänselvyys. Kaksi vanhinta on saaneet jopa tuberkuloosi-rokotteen. Ainoa ikävämpi sivuoire tuli kolmoselle toisesta rota-rokotteesta. Siitä kun seurasi viikon sisään ripuli, joka aiheutti monta viikkoa kestävän pahan vaippaihottuman. Mutta siitäkin selvittiin. Muuten ei ole noista pistoksista tullut kuin lievää lämpöä ja pistoskohdan arkuutta päiväksi.
 
Mulla ei oo käryäkään oikeasti mitä kaikkia rokotuksia on. Neukkutäti selvitti niitä perusrokotuksia viime käynnillä, ne tulee kyllä. Mutta nää uudet influenssarokotteet yms olen itse ainakin jättänyt ottamatta (mitä on tarjottu työpaikan kautta) enkä edes tiedä tullaanko niitä tuputtamaan vauvalle.. vähän kauhistutti kun jostain rokotteesta silloin kohistiin että kun lapset ovat saaneet narkolepsian siitä :eek:
 
Tuo narkolepsia juttukin on niin että sairastuneilla oli geeneissä riski muutenkin sairastua siihen. Kysymys onkin miun mielestä et kuinka paljon olisi kuollut lapsia jos ei olis rokotettu? Kaikissa rokotteissa on riski, aina
 
Meillä otetaan myös kaikki perus, influenssarokotuksia ei ja rotakin vähän pitkin hampain kun se nyt on kuitenki vaan mahatauti... toki tiiän että nestehukan vaara jos pahan vatsataudin pien vauva saa, mutta vähän sama ku ton infl. Rokotteen kans, niitä tartunnanaiheuttajia on niin paljo että voi saada kuitenki vaikka noroviruksen ja sitte sairastetaan kumminki. Perusterve noista kuitenki tervehtyy liki aina. Mutta en jaksa tosta rotarokotteesta alkaa iniseen niin laittakoot senkin sitte. Nuo vakavat taudit taas on ihan ehdoton ehkäistä rokoittein.
 
Meilläkin rokotusohjelman mukaan paitsi ei kausi-influenssaa eikä sit mitään vesirokkorokotteita.
 
ehdottomasti otetaan.. en vois ikinä antaa itelle anteeks jos jotai kävis ja oisin jättäny ottamatta. vaikka aina voi käydä mitä vaan, mutta terveydellä en ala pelleilemää ja uskon että on hyväks nähty noi rokotteet mitä on, en halua alkaa järkeilemään, mutta jokainen tavallaan.
 
Mitä mieltä olette vesirokko rokotteesta? Olen ymmärtänyt, että jos ei varhaislapsuudessa ole sairastanut. Tulee sitten vakavana myöhemmin. Mikä siis on pitänyt paikkansa lähipiirissä. Ja itseä pelottaa todella paljon myös ne jälkitaudit. Nyt on yksi tuttu antanut/otattanut vesirokko rokotteen kaikille lapsilleen..
 
Meillä otetaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat. Tänään saatiin rota. Minun lapsuudessa kaikki vei mukulansa sinne kylään missä vesirokko oli, jotta se tarttuisi ja olisi sitten kärsitty. Pienenä sen sairastin ja muistan sen olleen tosi kurja tauti. On ihan muistikuva siitä kun katselin niitä kutiavia näppylöitä peilistä. En tiedä sitten että rokottaisko sitäkin vastaan.
 
Ex miehellä oli aikuisiässä eikä todellakaan ollut mikään miellyttävä kokemus.. Silti en aio lasta rokotuttaa vaan mieluummin sitten "haen" jostain muualta :wink
 
Eikös vesirokkorokotuksen voi ottaa isommallekin lapselle? Että jos vaikka kouluikään mennessä ei ole vesirokkoa sairastanut, niin voi rokottaa silloin.
 
Minä ja molemmay veljeni sairastettiin vesirokko vasta "vanhempana"; 13-18 vuotiaina. Oma kokemukseni ei mikään paha ollut, enemmän harmitti ajoitus kun sattui lukion koeviikon ajalle. Keskimmäisellä tauti oli pahin, kova kuume vajaan viikon ajan ja näppylöitä kitalakea myöten, mutta nopeasti siitäkin toipui. Eli ei, emme ota vesirokkorokotusta. Kaikki muut kyllä normaalisti.
 
Takaisin
Top