Ristiäiset / nimiäiset

Nyt oon ostanu ristiäisiin kakkuun aivan ihanan koristeen. Kävin paikallisesta leipomosta ostamassa jossa olin vuos sitte töissä niin sain eurolla kun muualla ois pitäny maksaa vähintään 5 euroa.[:D]

Kastetyyny ja liina kirjailulla menee siskon hoidettavaksi kun hän tietää mistä niitä saa.

Ja kutsut. Itse väsäsin kartongista ja kirjoitin jokaiseen runon ja huh ku oli hommaa. Kutsun mukana laitoimme sitten pikkuisesta kuvan jotta kaikki varmasti tietävät että ketä varten juhlat on [;)]
 
Meillä on ristiäiset huomenna. Paikalle tulee kummit ja vauvan isovanhemmat sekä eno perheensä kanssa. Eli pienesti ja sievästi. Vieraita tulee yhteensä 9 aikuista ja neljä lasta. Tilasin kakun leipomosta stressin välttämiseksi ja tänään sen saakin hakea. Mun äiti on hoitanut muut leipomiset täysin ja koristelut, koska mä olen ottanut sen linjan että löysin rantein, kun kerran tuttuja vaan tulee. [:D]
Onhan ne vauvan ekat juhlat, mutta jotenkin tässä arjen pyörityksessä en ole jaksanut kauheesti panostaa. Pääasia että vauva saa kasteen ja voidaan viimein julkistaa nimi.

Josko nyt kuitenkin tänään siivoais, että ei sitten vieraat löydä käytettyjä liivinsuojuksia yms lattialta. [;)]
 
Mä tilasin aivan ihanan kastekoristeen netistä...confetti.fi :stä. Tuli maksamaan kyl 12,90 + 4,90 postikuluja...mut ei haittaa [:D]




 
onpa söötti koriste annie [:)]

itse olen miettinyt tuota kakkuhommaa, kun itse inhoan täytekakkuja..siis en ole makean ystävä yhtää, niin olen todella vähän tehnyt makeita kakkuja. nyt meinaan silti tehdä..yritin netistä katsella hiukan malleja. tämä oli mielstäni hyvä idea,mutta epäilen vahvasti että minun versiostani tulisi hiukkasen erillainen..on tuo niin hienosti tehty.
muiden makeiden leipomisen olen delekoinut äidilleni..

kalavoileipäkakun teen kyllä itse..lihaversion jätän tekemättä kun kala on aina suositumpi...

viikonpäästä olisi ristiäiset..hirmusesti on kaikkea hommaa ennen sitä.. mitä siinä kastepöydässäkin pitää olla? raamattu ja kastekulho..

meinasitteko antaa kummeille jonkun pienen lahjan? meillä ole tarkoitus, mutta mitä ?

 
Me ajateltiin antaa kummeille ja muillekin kiitoslahjaks valokuva pojasta. Täytyykin muuten ens vkon alussa ottaa kuva, ni kerkee teetättään ne. Kahden vkon päästä ois ristiäiset [;)]
 
jotain kuva meininkiä mäkin ajattelin kummeille, mut kaikki saa kuvan, kiitoskortin muodossa.
eli jotain muuta pitäis varmaan ainakin lisäksi keksiä..hmmmm...viikonpäästä on ristiäiset.
onneksi on tunnin kuva keksitty [:D] muuten tulisi kuvien kanssa kyllä kiiru.
keskiviikona ajattelin tehdä testin kakusta..huh..mitäköhän siiitä tulloo ..
 
Mä olisin oikeastaan halunnut pitää ristiäiset kotona, mutta kun pöydän ääreen mahtuu vain 8 ja sohvalle neljä. Kutsuttavia on kuitenkin lähemmäs 50. Siinä kuitenkin vain molempien vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen, sekä meidän tädit ja sedät + 4 ystävää + pappi. Tästä ei olisi voinut karsia kuin tädit ja sedät ja ystävät (ja miehen mielestä ei todellakaan heitäkään). Silti jäisi 23 "pakollista" vierasta. Paikkana siis paikallinen kappeli/seurakuntatalo jotka sain varattua tänään.

Päiväksi valikoitui 8. tammikuuta, sillä se sopi vihkipapillemme. Nimi taas valittiin synnytyssalissa kun odottelimme aamupalaa. Tai mieheni siis ilmoitti että tyttö näyttää siltä, että se nimi pitää valita [:)] Minulla ei ollut mitään sitä vastaan - onhan tyttö nimensä veroinen [;)]

Tarjoilut haluaisin pitkälti itsetehtyinä. Prinsessakakku varmaan tilataan.
 
Takaisin
Top