Ristiäiset/Nimiäiset

Yllätys, näin olisi tarkoituskin! Säästän toki muutenkin kivoimpia vaatteita mahdollista seuraavaa muksua ajatellen. Mun äiti on säästänyt kans mun vaatteita vauva-ajoilta äitiyspakkaukseen ja nyt oli kiva kun sain sen itselleni. Sain siis niinku kaksi pakkausta vaatteita! Hauskaa pukea vauva samoihin vaatteisiin missä ite oon joskus ollut. Tosin onhan ne osa kyllä aika kasaria! :D Ja huomaa miten on vaatteiden käytännöllisyys parantunut tosi paljon.
 
Me pyydettiin mm. Lahjakortti vauvakuvausta varten (tähän voi yllyttää useampia kimppalahjaan), vauvan ruokailusetti. lisäks Saatiin vauvakirja, nimiäissormus, muumimuki, taulu vauvalle, vaatetta, tilkkutäkki, huopikkaat ja villasukat :) Isäni olis tarjonnu elinikäiset vaipat mutta kun kestoillaan enempi niin päätti perustaa "vaipparahaston" johon laittaa 20€ kuussa. Saatiin myös espanjan matka isovanhempieni luo [emoji813], mutta siinä nyt sitten onkin jo minun vauvan ja miehen synttäri/joulu/nimiäislahja :-)
 
Me ei oikein haluttu mitään lahjoja. Mä tykkäisin enemmän että annettaisiin vaikka kokemus eli kummi mummo tms. Lupaisi viedä johonkin esim. Muumimaailmaan tai vastaavaan. päivä yhdessä sitten kun se lapsi jo ymmärtää. Mutta saatiin sitten meidän ristiäisissä: Matkasänky, vaatteita (80), villasukkia, soivia leluja (ikävä kyllä), soiva pöllö mistä vauva kyllä tykkää. Vauvakirja, hackmanin muumiaterimet, pyyhettä, ruokasettiä jne.. Niin ja rahaa. Mutta käytiin avaamassa vauvalle tili johon sitten ne talletettiin.
 
Huhhu. Ristiäiset vietetty ja yllätettiin pitämällä samalla vihkiäiset. Tuntui vaan luonnolliselta ratkaisulta, kun kaikki rakkaimmat oli paikalla :) kuitenkin tuo tytsy oli se päivän tähti :)
Lahjoja tuli : karusellisoittorasia, lakanoita, huppupyyhkeitä, minun kirjani johon saa kirjoittaa asioita 0-18vuotiaaksi, valokuvakansio, suojelusenkelipatsas, kastehelmet sekä kaulaan että ranteeseen, pupupehmo ja vaatteita. Oli lämmin ja rento tunnelma, kun kotona tosiaan vietettiin. :) tyttö oli niin kiltti, rauhallinen ja aurinkoinen koko juhlinnan ajan. :)
 
Meillä mun sisko ilmoitti samassa puhelussa, missä kerroin raskaudesta, että emme sitten saa mennä ristiäisissä naimisiin. meidän pitää kuulemma pitää kunnon hääjuhla, eikö mitään "voileipäkakkukestejä" :wink
 
Miä, millaista ohjelmaa meinasit kehitellä?

Suurin osa lokakuisista taitaakin olla lapsen nimenantojuhlat pitänytkin.

Meillä oli nimiäiset sunnuntaina. Ensin olin imettämässä kammarissa, niin siksi aikaa annoin vieraille nimen 19 kirjainta, jotta saavat sillä välin yrittää tehdä niistä pojan nimi. Kaksi ehdotelmaa tuli, mutta ei osunut oikeaan. Pidin puheen, jossa esittelin vieraat ja puhuin kummiudesta. Soitin Klamydian kappaleen Pyyntö. Luin netistä Vaun " Tällainen on skorpionilapsi." Annoin etunimestä vihjeitä ja vieraat sai arvata nimeä. Kerroin jokaisen etunimen valinnasta. Otettiin valokuvat. Ja sitten kahviteltiin. Itse vaan jouduin siinä vaiheessa taas kammariin imettämään.
 
Takaisin
Top