Ristiäiset/nimiäiset

DT

Kommentoinnin ninja
Tammikuunmammat 2015
Nimiäiset vai ristiäiset? Nimi valmiina? Kummit (ketä ja monta)?
 
Totta kai ristiäiset järjestetään ja nimiki on jo valmiiksi mietitty,mutta toki vielä voi muuttua jos lapsi ei siltä näytäkkään tai syntyykin poika. Pojan nimeäkin ollaan mietitty, mutta päätöstä siittä ei oo vielä tehty kun enemmän ollaan nuita tyttöjen nimiä pohdiskeltu kun tyttöä meille on vähä niinku luvattu :) Kummi asiakin on aikalailla hyvällä mallilla sisko ja serkku on lupautunu olemaan kummeja.Pitää vielä miehen puolelta kysellä muutamaa kummiksi niin se ois sitten siinä eli varmaan 4-5kummia tulis olemaan lapsukaisella :) Paikkaakin ollaan vähän jo mietiskelty kun ei meillä kotona sovi pitämään kun vieraita on tulossa aika paljon niin täytyy varmaan joku paikka vuokrata. :) 
 
Ristiäiset kirkossa, 5 kummia - kolme on mun valitsemaa ja kaks lapsen isän. Kummeina on kaksi miestä ja kolme naista, joista yksi on minun siskoni. Nimi on jo päätetty, sukunimen kanssa oli taistelua, mut mun sukunimi tulee tytölle.
 
Meill on nimiäiset, mihin kutsutaan lähin perhe. Siitä tulee alle 20 henkeä. Kummeista ei tiedetä vielä, että pyydetäänkö sellaisia ollenkaan. Vaihtoehtoja on aika vähän, ja itselläni ei lapsena kummeja ollur, ja miehen kummit oli tosi etäiset, niin ei tunnu niin välttämättömältä. Nimiästen suunnittelu on muuten niin hyvällä mallilla, että nimi, vauvan asu, kutsukortit, ja se nimi on valmiina jo :) Tarjoiluja olen myös miettinyt aika pitkälle, ja jotain jo leiponut pakastimeenkin.
 
Ristiäiset kotona, 4 kummia jotka kavereita. Nimi on mietittynä mutta voi vielä muuttua.
 
Me ei kasteta lasta eikä meillä taideta järjestää minkäänlaisia kemuja, päästään käymään Suomessa vasta tammikuussa jolloin baby on oletettavasti jo melkein nelikuinen joten tuntuu typerältä ajatukselta. :D Ja täällä ulkomailla ei ole muita kuin miehen sukua mutta niihinkään hän ei ole ollu kovinkaan yhteyksissä joten jäänee pitämättä.

Nimi on jo päätetty, missähän vaiheessa se olis kiva paljastaa kun ei mitään ristiäisiä pidetä, heti babyn synnyttyä? :) Ja kun ei kirkkoon kuulu onko kummit vain "nimellisiä" kummeja, vai pitääkö silti kirjottaa kummilupauksia sun muita. :D Itselläni on maailman ihanin kummitäti ja oma kummityttöni on mulle hyvin rakas, siksi haluaisin omalle babyllekin kummin, mutta mitä ootte mieltä - riittääkö pelkkä kummitäti, varsinkin kun kyseessä on poika? :o Oisko sit muutaman vuoden päästä kiva päästä potkiin palloa kummisedänkin kanssa?
 
Meillä 3 kummia, jotka ystäviämme. Pidetään pienet ristiäiset, paikalla vain me ja kummit sekä pappi, joka kastoi myös esikoisemme ja oli meidän vihkipappinamme. Nimi on melkein mietittynä :D Ristiäispäivä on jo päätetty!
 
Takaisin
Top