Rintaraivarit - kohtalotovereita?

Emz

Oman äänensä löytänyt
Onko kenelläkään kokemusta rintaraivareista? Minä olen kohta ihan hukassa niiden kanssa. 7-viikkoinen tyttöni saa niitä tuon tuosta, saanut ehkä 2-viikkoisesta asti, mutta nykyään useammin. Aiemmin tyttö sai raivareita iltaisin ollessaan väsynyt, mutta nyt kiukustuu melkein joka syötöllä. Tosin pahimmat raivarit tulee edelleen iltaisin. Yöt on tähän mennessä menneet hyvin, mutta viime yönä sai ensimmäisen kerran pienen raivarin. Olen lukenut aiheesta ja kokeillut rinnan vaihtamista kesken syötön, taukojen pitämistä (muuta puuhastelua välissä), heijaamista yms. Parhaiten taitaa auttaa, kun puuhastelee jotain muuta välissä, eli vaihtaa vaipan tai kävelee vauvelin kanssa ja sitten kokeilee uudestaan. Kaipa tämä helpottaa jossain vaiheessa :)
 
Meillä ei varsinaisesti raivota.. mutta poika etenkin iltasin ns. ravistelee rintaa ja pitää sellasta turhautunutta ääntelyä.. Epäilen, että alkaa maito olla iltasin rinnoissa aika vähissä ja johtuu siitä. Mutta toisaalta se iltojen tilailu lisää maidontuotantoakin.. toivottavasti olisi ohimenevä vaihe sinunkin vauvan kohdalla. 
 
Moi,

meillä myös tyttö tekee samaa ja ihan selvästi johtuu ilmavaivoista. Varsinkin iltasin ilmenee. Olisko teilläkin kyse siitä? Ilmavaivat yleensä alkaa just siinä parin viikon ikäisenä ja niitä tulee useimmiten iltasin.
 
Heips. Meillä oli/on väillä noita rintaraivareita, mutta olen huomannut että niitä tulee yleensä iltaisin ja silloin ku poika ei ole saanut nukutuksi päivällä kunnon päikkäreitä, elikkä on jo illalla liian väsynyt ja tissinkin imeminen on kiukuttelua ja kaikki tuntuu ylitsepääsemättömältä.
Nyt olenkin yrittänyt jokapäivä antaa pojalleni kunnon päikkärit ja ne onnistuu parhaiten vaunuissa ulkona. Ensin lenkki ja sitten poika ulos terassille nukkumaan. Sielä nukutaaankin 3-4 tuntia. Ja iltapäivällä/illalla vielä pikkupäikkärit isin sylissä ja sitten ollaankin illalla tarpeeksi virkeitä syöttöihin, mutta sopivan väsyneitä nukahtamaan rauhassa. :)
 
Nyt jo jonkin aikaa ollut parempi tilanne raivareitten suhteen. Niitä tulee iltaisin enää vain, jos on päivärytmit sekaisin ja väsynyt, niinkuin Ritzukin mainitsit. Pitää olla sopivasti väsynyt, että yöunille valmistelu onnistuu :) Normaalisti tyttö vetäisee joka päivä aamupäiväunet 30min-1h ja ulkona vaunuissa päiväunet 4-6 h sekä sen lisäksi saattaa vielä illalla ottaa pienet torkut 15-30 min. Ilmavaivoja ei onneksi pahemmin ole ollut. Yhtenä iltana ilmeisesti uudenmerkkiset d-vitamiinit aiheuttivat vattavaivaa ja ostettiinkin seuraavana päivänä uusia tippoja.
 
Takaisin
Top