Rintapumpuista (Avent sähkö vs. Ainu Swing)

Avent sähkö vs. Ainu Swing?

  • Avent sähkö

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    4
N

nymfi

Vieras
Mulla on noin kahden kuukauden ikäinen vauva ja käytän rintapumppua päivittäin. En imetä koska imetys ei onnistunut, vauva ei jaksa imeä koska maitoa tulee niin hitaasti. Mulla on rinnoissa kasvaimia ja luulen, että se on vaikuttanut imetykseen, pumpatessa maitoa tulee tunnissa noin 50ml. Vauva syö äidin lisäksi korviketta koska en saa pumpattua tarpeeksi maitoa.

En halua mitään imetysvinkkejä vaan haluaisin kuulla kokemuksia rintapumpuista. Mulla on Ainu Medela Harmony käsikäyttöinen sekä Aventin sähkö. Ainun pumpusta kuva alla, jotta kukaan ei sekoittaisi sitä Ainun toisenlaiseen käsikäyttöiseen.
harmony_product.jpg

Ennen sähkökäyttöisen Aventin ostamista googletin mikä pumppu olisi paras ja koska lähes kaikki tuntuivat suosittelevan Aventia, ostin sellaisen käytettynä ja petyin. Aventtia käyttäessä tuntuu sellainen "sähköinen" tunne rinnanpäässä, sitä tunnetta on vähän hankala selittää. Kuitenkin sen tunteen takia pumppua ei tee mieli käyttää koska se tuntuu inhottavalta. Sairaalassa käytin sairaalan Amedan Eliteä eikä siinä ainakaan tuntunut yhtään samanlaista sähköistä tunnetta kuin Aventilla. Silikoninen pehmuste kupissa on ainut asia mistä tykkään Aventissa. Aventissa imu tuntuu niin ikävältä, että kiinnitän siihen jatkuvasti huomiota pumppauksen aikana. Aventin käsikäyttöinenkin muunnelma sähköisesta tuntui tosi ikävältä, en ymmärrä yhtään miten niin monet Aventia suositteli!

Ainun käsikäyttöiseen olen taas ollut tosi tyytyväinen, imu tuntuu pehmeältä eikä pumppausta oikeastaan edes huomaa. Muutenkin pumppua on tosi vaivaton käyttää ja onhan se kivan värinenkin.

Koska olen yllättynyt kuinka huono Aventin pumppu oli, mietin uskallanko ostaa toista sähköistä vai meneekö rahat hukkaan. Mulla ei olisi yhtään ylimääräistä rahaa mitä käyttää. Mua kuitenkin kiinnostaisi Ainun Swing-pumppu (josta kuva alla, ettei kukaan sekoita miniin) mutta onko siinäkin sellainen sähköinen tunne?
swing_product.jpg

Onko Swingissä imu samantuntuinen kuin Harmonyssa (käsikäyttöinen, kuva yllä)? Toivottavasti joku osaisi auttaa.
 
Pyydä ihmeessä sairaalan maitokeittiöltä kunnon pumppu lainaan! Ei voi verrata markettien laitteisiin niitä :)

Vaikka osa on vanhoja niin toimivia kaikinpuolin.
 
Muuten, mutta kun se maksaa ihan huikeasti! Tarvitsen pumppua kuitenkin vähintään siihen asti, että lapsi on vuoden.
 
joskus saa neuvoteltua sen apuvälineeksi jolloin ilmainen :) ota yhteyttä lääkäriisi ja kysy voisiko kirjoittaa lausunnon siihen.
 
No tuota en tullut ajatelleeksi. Kuinkahan pitkään pumpun voi maksimissa saada lainaan? Tietysti selviää varmasti parhaiten kysymällä paikan päältä mutta kunhan mietin etukäteen. :) Olisi kyllä kiva saada kotiin ihan pysyvästi pumppu, seuraavan vauvan varalta vaikka.
 
Mulla on itselläni ollut aina niin kauan kun tarve vaatii :) Keskimmäisen kanssa 6kk ja nyt palautin joku kk sitten kun riittää omakin pumppu (Ainun sähkökäyttöinen) siihen mitä harvakseltaan onneks enää tarttee pumppailla kun ihmeen kaupalla keskospoika oppikin rinnalle :Heartred

Mutta helpottaa kummasti arkea jos sen pumpun saat käyttöön, 5-10min irtoo sen verran maitoa mitä tolla ainulla 40min :D
 
Täytyy kysyä pumpun lainaamisesta heti ensi kerralla kun menemme lääkäriin, meillä onkin lääkärikäynti tulossa.

Ministä olen kuullut huonoa ainakin sen suhteen, että olisi äänekäs.
 
Äänekäs tosiaan on! Jos olis jatkuvassa käytössä edelleen, en kestäis :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No äänekkyys on kait kuuntelijan korvassa. :D :) Eihän se hiljainen ole, mutta loppujen lopuksi sitä kuuntelee niin hetken, ettei meitä häiritse. :)
 
Mulla oli esikoisen aikana aventin sähkökäyttöinen ja ainakin itse tykkäsin sitä käyttää. Mulla se käyttö tosin oli hyvin satunnaista, että en tiedä sitten jos päivittäin olisin käyttänyt, oisko se sitten ollut niin kiva.
 
Miten muuten, voiko Aventin pumpussa olevaa silikonityynyä laittaa vaikka siihen Ainun Swingiin? Kun mulle tulee vieläkin haavoja jos käytän monesti peräkkäin Ainun käsikäyttöistä pumppua, sehän on kovaa muovia. Kaksi kuukautta olen tosiaan päivittäin pumpannut.
 
Unohtui vielä tämä juttu. Voisikohan se sähköinen tunne johtua siitä, että Aventin sähkössä moottori on itse pumppuosassa kiinni? Kun ainakaan sillä Ameda Elitellä (sairaalan pumppu) pumpatessa sellaista sähköistä tunnetta ei ollut kertaakaan.
 
Mulla tuli kans haavoja sairaalan vanhasta pumpusta, siinä oli sellaiset kovat muoviset osat, kynsiviilalla silotin ne kaikki kulmat, sormella kannattaa käydä läpi kaikki reunat onko muovipiikkejä.
 
Se on varmaan vaan se kova muovi, se suppilo, joka niitä haavoja aiheuttaa. :sad001 Koskahan rinnat tottuu?
 
Mä olen käyttänyt kolmen lapsen kanssa Avent Isis käsikäyttöistä pumppua. Mun mielestä huomattavasti parempi kuin ainun marketeissa myytävät sähkökäyttöiset. Pumppasin imetyksen lisäksi n. 0,5l päivässä, n. 100-150ml kerrallaan. Aikaa meni tuohon 100ml:n n. 5min. Piti vaan aluksi muistaa herutella kunnolla, niin johan alkoi tulla :)
Tykkäsin kun pystyi kylässä tai vaikka tarvittaessa ravintolan vessassa pumppaamaan, kun on niin hiljainen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top