Ravinto-/ruoka-asiat

Margaritasta ja monista muistakin cocktaileista saattaa hyvinkin saada hyviä holittomia versioita. Mä oon vaan joskus ravintolassa juonut (lasten kans ja vielä autolla liikkeellä ollessa on tullut kokeiltua holittomia juomia muutenkin kuin raskaana). Kotona en harrasta ollenkaan drinkkejä, niin en osaa tähän hätään yhtään sanoa, mitä noihin laitetaan. Sen sijaan punaviini on kyllä kaikista vaikein juoma holittomana, ainakin omasta mielestä kaikki maistuu lähinnä pahalta mehulta. Edit. Mulla on kyllä sellainen vika ollut aiemmissa raskauksissa, että oikeakaan punkku ei ole maistunut yhtään samalta, vaan oikeastaan pahalta. Asia on korjaantunut synnytyksen jälkeen. Siis mullahan on tämä mennyt tavallaan nurinkurin, kun esikoisen odotuksessa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen pystyin ihan hyvin nauttimaan tilkan alkoholia, vaikkakin harvoin, mutta kolmosen kans oli jo sitten ihan täys nollalinja.

Join muuten laivalla buffetissa jopa ihan hyvää holitonta valkkaria. Toivat siis pyydettäessä lasillisen, mutten harmikseni muistanut kysyä, mitähän merkkiä se viini oli. Kiitos myös kuusenkerkkä-vinkistä. Mun kaverikin sitä kovasti suositteli. Yhteiselle kaverille tuossa syksyllä, vielä tästä mun olotilasta en ammattilaisia lukuunottamatta ole hiiskunut eteenpäin. :p
 
Muokattu viimeksi:
Menin sitten syömään tyhjiöpakattua lämminsavulohta ☹ hetkellinen ajatuskatko, ensimmäisellä kerralla suoraan kylmänä paketista ja toisella kerralla lämmitin. Nyt sitten paniikissa etsin netistä tietoa saako tuota ylipäätään syödä, mutta kunnon tietoa ei tunnu löytyvän. En tietenkään syö enää jos kiellettyä, mutta onko se?
 
Eikös mocktailit oo tällä hetkellä IN? Eli alkoholittomat cocktailit :p
 
Vakuumiin pakattua kalaa ei suositella ilman kuumennusta listeriariskin takia. Sillä ei ole merkitystä, että miten se on valmistettu ennen pakkaamista.
 
Oon nyt innostunut tekemään smoothieita ja hyödyntänyt oman pakastimen marjoja. Tykkäisin kuitenkin laittaa smoothieeseen myös pakastehedelmiä ja mietinkin, ovatko ulkomaalaiset pakastehedelmät (esim. pakastemango tai valmiit "smoothiehedelmät") ok vai pitäisikö ne kypsentää samoin kuin ulkomaiset pakastemarjat? :)
 
Alkoholittomista viineistä kun oli puhetta, niin voin lämpimästi suositella Torres Natureo- sarjan punaviiniä. Maistoin sitä laivalla (siinä viikkarin paremmassa buffetissa) kuten joku mainitsikin jo yllä ja oli toodella hyvää! :Heartred
 
Torresin Natureo on todella laadukasta ja saanutkin kehuja monesta paikkaa :)
 
Alkotonta punaista maistoin kerran (jotain prismasta..) ja oli tosiaan pahaa rypälemehua. Torresin valkkari taas oikein hyvää.

Nyt iloitsen kun rakastamaani ipa olutta löytyi alkoholiton, joten mökkisaunaillat on pelastettu :)

Ruokapuolesta sen verran, että yritysaikana söin tosi terveellisesti, nyt raskaana tulee syötyä liikaa roskaruokaa :sad001 perustelen itselleni muka jatkuvalla huonolla ololla, että pizza maistuu paremmin kuin höyrytetty kana ja keitetyt vihannekset.... Harmittaa ja aina päätän, että nyt loppuu mutta sit taas huomaan lipsuvani. Syön kyllä paljon tuoreita vihanneksia ja hedelmiä ja usein ihan normiruokaa, mutta tuntuu että noita roskaruokakertoja tulee liikaa. Painoa ei onneks oo tullu liikoja. Vielä..
 
Alkotonta punaista maistoin kerran (jotain prismasta..) ja oli tosiaan pahaa rypälemehua. Torresin valkkari taas oikein hyvää.

Nyt iloitsen kun rakastamaani ipa olutta löytyi alkoholiton, joten mökkisaunaillat on pelastettu :)

Ruokapuolesta sen verran, että yritysaikana söin tosi terveellisesti, nyt raskaana tulee syötyä liikaa roskaruokaa :sad001 perustelen itselleni muka jatkuvalla huonolla ololla, että pizza maistuu paremmin kuin höyrytetty kana ja keitetyt vihannekset.... Harmittaa ja aina päätän, että nyt loppuu mutta sit taas huomaan lipsuvani. Syön kyllä paljon tuoreita vihanneksia ja hedelmiä ja usein ihan normiruokaa, mutta tuntuu että noita roskaruokakertoja tulee liikaa. Painoa ei onneks oo tullu liikoja. Vielä..
 
Kaikkia lämpimässä avaamattomana säilyviä voi käyttää, kun ovat pastöroituja. :) Kotimaisissa kananmunissa listeriariski on käytännössä olematon, jos itsetehdyt majoneesit ovat tuoreita ja oikein säilytettyjä. :)
 
Itse käytän valkosipulilla maustettua oliiviöljyä perus oliiviöljyn vaihteluksi ja sit välillä viikunabalsamicokastiketta :)
 
Itse mietin, että syönkö tarpeeksi... Koskaan en ole ollut kova syömään, ja pakolla mitään ei saa alas. Hieman huolettaa, että saakohan pikkuinen tarpeeksi ravintoa kasvaakseen...
 
Sun, jos et ole ihan aliravittu, vauva ottaa kyllä, mitä tarvitsee, mutta ne ravintoaineet ovat vain sitten sinulta pois. :)
 
Muutaman kerran on raskauden aikana tullut syötyä "roskaruokaa" (hampurilaisaterioita pääasissa). Viimeksi tällä viikolla. Ja joka kerta käy sama juttu, eli noin puoli tuntia ruokailusta tulee huono olo :dead: Ainakin tulee taas pidemmän aikaa pidättäydyttä moisesta moskasta :smug:
Nälkä tuntuu silti olevan useasti kova :bored: Kun paino ei ole paljoa noussut niin oletan masuasukin (onneksi!) kuluttavan suurimman osan tulevista kaloreista :angelic:
 
Kotitekoisessa on todennäköisesti eniten alkoholia, joten valitsisin ehkä itse kuitenkin jonkun kaupan alkoholittoman tai vähäalkoholisen version omantunnon mukaan.
 
Mehukatti on ainoa nolla sima ja se ei kyllä maistu simalle ollenkaan.. :D

Tässä on nyt neljäs vappu peräkkäin, kun olen joko raskaana tai imetän ja kunnon simaa tekisi kyllä jo mieli. Imettäessä maistoin kohtuudella kyllä, mutta muuten on menty mehikatilla.. :D
 
Kotitekoisessa on todennäköisesti eniten alkoholia, joten valitsisin ehkä itse kuitenkin jonkun kaupan alkoholittoman tai vähäalkoholisen version omantunnon mukaan.
Hämmästyin tota niin vilkaisin noita prosentteja. Riippuu toki millaista kotisimaa tehty, eli reseptistä, mutta vaihteli huimasti 3% > 12% :nailbiting:

Valtion ravitsemusneuvottelukunnan pääsihteeri Arja Lyytikäinenvahvistaa, että siman alkoholipitoisuus vaihtelee 0,5-0,8 % tienoilla. Yhdessä lasillisessa tavallista simaa (2 dl) on noin yksi gramma etanolia. Lähde: http://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000908894.html

Ja mä kun odotin et saisin simaa wappuna, perhana.. :bored:
 
Takaisin
Top