Ravinto-/ruoka-asiat

Hei mitä ihmiset syö välipalaksi töissä? Pelkkä ruokatauolla syöty ruoka ei riitä ja muuten pn suht hoppu, niin pitäisi olla jotain nopeeta, kevyttä mutta suht täyttävää...
 
Minä syön aamuvälipalaksi pari näkkäriä ja iltapäivällä rahka-jugurttisekoituksen. Tuossa välissä lounas. Hyvin pärjää työpäivän. Banaani ja iso lasi maitoa ois myös hyvä välipala.
 
Mä syön nyt raskauden aikana samoin kuin muulloinkin, eli mitä mieli tekee ja muutaman tunnin välein, yleensä 5 kertaa päivässä. Tosin napostelen nyt enemmän, koska verensokeri tuntuu tarvitsevat pikku haukkua useammin kuin ei-raskaana ollessa.. Mulla on muutenkin aika iso tarve pitää verensokeri tasaisena koska meen tosi pahantuuliseksi ja huonovointiseksi, jos se laskee liiaksi mutta nyt se tuntuu tuplaten :D Mulla on myös nopsa aineenvaihdunta.

Aamulla syön yleensä leivän rasvalla, avokadolla tai hummuksella ja kasviksilla. Tänään tosin söin puuroa mustikoilla ja margariinilla sekä sokeriripauksella.
Lounaaksi söin soijarouhe-makaronilaatikkoa lautasellisen.
Välipalaksi vedin pari Muumi-taatelipatukkaa. Toiseksi välipalaksi sämpylän avokadolla.
Päivälliseksi linssikeittoa.
Iltapalaksi syön varmaan ruisleipää ja hedelmiä.
Näiden lisäksi mulla kulkee kassissa aina rusinoita tms kuivahedelmiä ja tuorehedelmiä ja pillimehu äkillisiä pikkunälkiä varten.
 
Hei mitä ihmiset syö välipalaksi töissä? Pelkkä ruokatauolla syöty ruoka ei riitä ja muuten pn suht hoppu, niin pitäisi olla jotain nopeeta, kevyttä mutta suht täyttävää...

Boksi jossa on hedelmän ja kasvisten paloja, kuivattuja aprikooseja, pähkinöitä, muutama voileipäkeksi.. Yleensä tulee syötyä kyllä nuo hedelmä ja kasvispalat.
 
Mä otin nyt tietoisen riskin ja söin hyydytettyä juustokakkua. Tai en mä edes tiedä oliko siinä tuorejuustoa, vai oliko vain joku muu mousse. Mites muut, ootteko juhlissa jättänyt juustokakut ottamatta?
 
Mä oon kuullut vähän kaksjakoista keskustelua noista juustokakuista. Jos on tehty esim Valion Viola-tuorejuustoilla, niin niiden pitäisi olla turvallisia. Neuvolan terkkari kuitenkin sanoi, että se juustokakkujen ilmavuus voi saada pöpöt lisääntymään. Anyway, uskalsin mä palan syödä kaverilla, kun kakku oli tuore ja tehty hyvistä raaka-aineista.
 
Hitto miten maistuikin porkkana hyvälle :D Pilkoin ruokaa varten kypsennettäväksi pari porkkanaa ja tuoksui niin makoisalle että piti kuoria naposteltavaksikin yksi. Maistui niin makealle ja mehukkaalle että slurps. Raskaus todella herkistää makuaistin :) Kaikki maistuu jotenkin "enemmän".
 
Hitto miten maistuikin porkkana hyvälle :D Pilkoin ruokaa varten kypsennettäväksi pari porkkanaa ja tuoksui niin makoisalle että piti kuoria naposteltavaksikin yksi. Maistui niin makealle ja mehukkaalle että slurps. Raskaus todella herkistää makuaistin :) Kaikki maistuu jotenkin "enemmän".

Esikoinen tekee hampaita ja kuorin sille yks päivä porkkanan. Tuoksui niin hyvälle, että kuorin itsellenikin ja heti perään toisen, kun oli niin hyvää :joyful:
 
Elma Aurora ja Tittidii, täälläkin porkkanat maistuu sairaan hyvälle! Syön normaalistikin paljon porkkanaa, mutta nyt maistuu vielä entistä paremmin :D
 
Mulla oli kanssa eilen ylimääräisenä välipalana porkkana, kun alkoi niin tehdä mieli :D
 
Olen todennut lasten pehmeissä pakkauksissa myytävät smoothiet helpoksi välipalaksi. Olen ostanut hedelmäversioita. Onko ne marjaversiot pastöroitu tai muuten käsitelty, uskaltaako niitä syödä? Kuvittelisin, ettei lapsillekaan tarjota mitään, missä on vatsapöpöriski, mutta ajattelin varmistua asiasta.
 
Jos tarkoitat esim pilttiä ja muita niin ovat lämpökäsiteltyjä turvalliseksi. Kaikki, mikä on pienille lapsille, yleensä käy myös odottajalle. :)
 
Minäkin olen porkkanaa jo pitkään popsinut välipaloina :) Saa jotain mahan täytettä ja tietää, että ainakin on terveellistä. Joskus sitten ollut sellainen vanhanmakuinen porkkana niin hyi.. :dead:
 
Jos tarkoitat esim pilttiä ja muita niin ovat lämpökäsiteltyjä turvalliseksi. Kaikki, mikä on pienille lapsille, yleensä käy myös odottajalle. :)

Joo, juuri niitä, mitä myydän lastenruokaosastolla.
 
Miten paha tuo meetvursti on!? Kauhia suolasennälkä ja meetvursti maistuis sämpylässä niiiin hyvältä! :/
 
Helgahelmiina: Meetvurstissa on listeriariski. Jos sen lämmittää yli 72-asteiseksi, listeria tuhotuu. Eli esim. lämppärit meetvurstilla voisi toimia :)

Muistin pitkästä aikaa banaanilettujen olemassaolon! Olen tuskaillut miten saisin kananmunaa alas, kun ravinteikkuuden vuoksi haluaisin syödä sitä, mutta ajatus siitä on ällöttänyt. Banaaniletuissa sain syötyä pari munaa ihan huomaamatta. :)
 
Mitenkäs se nyt oli, oliko kaikki vakuumipakatut kalat kiellettyjä? Vai voiko lämminsavulohta syödä mikä on vakuumissa?
 
Takaisin
Top