Rattaat

Ja samantien ite kyselemään... :D

Tuolla huhtikuun keskusteluissa jotain jo aiheesta pälpätetty, mutta päätin tehdä ihan oman aiheen näille mystisille härveleille.
Oon tässä nyt yrittänyt ettiä meidän neidille rattaita, mutta kun ääää menee hermot kun ei mistään mitään tiedä :D
Matkarattaat vai kuomurattaat? Kääntyvillä pyörillä vai ilman? Blablabla.

Meillä kun lainassa yhdistelmät, jotka on älyttömän raskaat, isot ja huonot kääntymään. En tosiaan halua käyttää niitä enää rattaina. Olis ihana kun olis ketterät rattaat, jotka menis pieneen tilaankin, niin ei tarttis tuolla alakerran vaunuvarastossa niitä säilytellä. Mutta kun sitten pitää miettiä myös sitä, että noh, suomen kesä on lyhyt kuin mikä ja pian on taas kolme metriä lunta, mites sitten työntelet tuolla matkiksilla menemään :D

Ja kaiken lisäks oon nyt ihan rakastunut näihin enkä saa niitä pois mielestäni.. Tuolla vielä lukeekin että HUOM! Nämä Cosatton erittäin hienot matkarattaat olivat Kesäkuun Vauva-lehden esittelyssä ja saivat maininnan "erinomaiset talvivauvalle." joten kaikki puoltaa nyt tätä mun rakastumistani. Harmi vaan, että oon antanut just ton lehden eteenpäin, niin en voi edes lukea tuota juttua :D
Netistä kun yrittää löytää suomalaisten kokemuksia kyseisistä rattaista, ei löydy. Vissiin ei oo niin suosittu merkki?

Auttakaa ja kertokaa nyt teidän näkökantoja kaikkeen. Onko suosituksia? :D
 
Minäkin tuota mietin, kun meillä on kans vähän kömpelöt yhdistelmät. Päätin pitää yhdistelmät kuitenkin varsinaisina rattaina, kun ovat niin hyvät talvella ja lenkkirattaina mukavat työnnellä. Kaupungilla pyörimiseen hommasin kuomulliset Carenan matkarattaat. Ovat kevyet, helpot koota ja menevät pieneen tilaan. Varmaan parempiakin on, mutta ok meille. Mahtuvat joka auton takakonttiin. Matkarattaat ovat olleet meillä jo käytössä monen monta kertaa, kun ovat aina takakontissa valmiina :) Selkänoja menee alas ja pyörät voi lukita kääntymään tai ei.

Mut jos alina et halua yhdistelmiä käyttää enää ollenkaan, kuomut vois olla hyvä...ainakaan meiän matkarattailla en pidemmille kävelyille lähtis, eivät oo niin "vakaat" työnnellä.
 
Niin, nuo nykyiset yhdistelmät vaan pitää palauttaa tässä ennen kesää.. Jospa nyt ostais kesäks ihan nuo mitä oon kuolannutkin ja jos sitten kattelee vaikka huuto.netistä jotain tavallisia vaunuja tai vaikka yhdistelmiä. Ei nyt kummiskaan tartte just uusinta mallia olla, hifistelyn jätän muille :D
Kiitos neuvoista myttö :)
 
Mulla ei vielä muuten ole oikein mitään mielipidettä mutta noi alinan himoitsemat rattaat vaikuttaa hyvältä :) Tosi näppärää kun on kääntyvät pyörät, tosin oon kuullut että kätevämmät on sellaset missä ei oo kahta pyörää vierekkäin, mutta eipä ole mulla kokemusta. Ja asiahan selvinnee kun käy testaamassa liikkeessä. Näyttävät sellaselta että minäkin haluisin ne :D Sitäpaitsi, kun siinä sanotaan että soveltuu vauvasta lähtien niin niiden on pakko olla hyvät ;) Ja kun on tuo suojakin edessä. Joo, ei muuta ku shoppaileen alina!
 
Eli meillä netin kautta tilatut Pireus Lux-merkkiset yhdistelmärattaat. Pehmeä kantokoppa.
Plussana heittoaisa.
Miinuksena liian pieni kantokoppa (ei oo voinu käyttää enään pariin kolmeen kuukauteen), jäykät,huonot saada kääntymään (ei siis kääntyviä renkaita), renkaat tyhjenee itekseen, nitisee ja natisee, muoviset pikkuosaset jo rikkoutuneet, aika isot vaikka laittaa lyttyyn mutta just ja just mahtuu mersun isoon takakonttiin..

Aluksi olin ihan tyytyväinen, mutta mieli muuttunu mitä enemmän noita oon käyttäny.
 
Meillä on Brio Kombi yhdistelmävaunut sekä Carena Easy matkarattaat.

Briot on isot mutta olin kyllä talvella tosi tyytyväinen siihen että niillä pääsi myös sohjossa eteenpäin, täällä maalla siis ihan loistavat, kun kävelyteiden auraus ei oo ihan huippuluokkaa. Nyt niillä pääsee myös ihan kivasti eteenpäin ja kantokoppaan mahtuu vielä nukkumaan, mutta ovat aika raskaat ja huonosti kääntyvät, eli shoppailemaan yms en ottaisi mukaan. Rattaina toimivat varmaan ihan hyvin kunhan täällä opitaan istumaan.

Carenat on tosi kätevät junassa, kauppakeskuksessa ja oon myös testannu ne Helsingin kaduilla. Etupyörät kääntyy mutta ne voi myös lukita. Helppo kasata, kevyet ja mikä parasta: halvat! Uutena tarjouksessa 99e oli meidän, halvemmallakin saa. Eniten tosin vaikutti meillä ostopäätökseen se että ovat useiden turvakaukaloiden kanssa yhteensopivat, ja meidän Gracon kaukalo sopii niihin mainiosti. Tästä syystä ollaan voitu ottaa ne jo nyt käyttöön.
 
Täällä Jyväskylässä ei vaan missään liikkeessä myydä noita mun kuolaamiani, niin ei pääse testailemaan :/ Jos joku törmää jossain kyseisiin niin tehkää pieni ympyrä kaupassa ja kertokaa tuntuma :D
Oon nyt yrittänyt huuto.netistä huutaa Emmaljungan Scootereita, vaikutti kaupassa tosi hyviltä, vaikkakaan niissä ei kääntyviä pyöriä ole. Olis hyvin topatut talveekin ajatellen.
Edelleen vaan kuolailen noita syötävänsuloisia Corettoja... :)
Carenoita mäkin kattelin, mutta oon lukenut, että monella alkanut nitisemään ne muutaman kuukauden päästä, mutta noh, ehkäpä luotan liikaa noihin keskustelupalstoihin... :D Niitä olis kyllä ihanan suklaisen värisenä!
 
mä luin vuosi sitten tosi paljon eri arvosteluita aiheesta ja päädyin seuraaviin:



talvivaunuiksi Teutonia Mistralit ( yhdistelmävaunut, tosi isot pyörät ja heittoaisat yms) Ostin huuto.netistä 2v vanhat halvalla, oli kyllä hyvä ostos tämäkin. Ruskea väri oli loistava nyt kun lumet suli, mutta tuntuu että kesällä on liian tummat ja kuumat. Otan varmaan matkarattaat käyttöön kesäksi.



matkarattaiksi peg peregon pliko3 (kalliit, mutta kestävät ja menee makuuasentoon yms.) löysin huuto.netistä paketissa olevat vähän halvemmalla kuin kaupassa.

 
Meillä on Carenat, ja kyllä ne vinkuu ja vonkuu...mutta muuten ne on ihan toimivat pelit. Koppa on tilava ja nyt kun saa jo alkaa istuskelemaan kohta, niin rattaissa on kunnon 5-piste vyöt (vai miksi niitä nyt kutsutaankaan). Oon ajatellu et kyllä ne nyt menee sen aikaa ku tyttö rattaita tarvii...halvat ne ainakin oli (jotain 300 euroa), kun ei meidän tuloilla ois mitään emmaljungia ostettukkaan:)
 
Käyn ens viikolla katteleen kaverille vaunuja joten aattelin samalla katsoa matkarattaita itselle ni voin sit raportoida alinalle jos löydän nuo cosattot :)
 
Informoi vaan iines :)! Toivotaan että näkyis :) Voisin niitä metsästää sitten matkarattaiks, jos nään tarvetta niille.
Jeeee sain voittavan huudon Emmaljungan scootereille! On lämpöpussi keväälle/syksylle, lämpöpussi erikseen talvea varten, päivänvarjo ja sadesuoja. Kaikki nää vaan 166e :) Tosi hyväkuntoisetkin. Ihanaa! Nyt oottelen vaan postitusta :P
Toivottavasti ovat hyvät.

Melelalla onkin kohta tuplarattaiden hankinta edessä ;D
 
Me ostettiin eilen Gracon mosaic matkarattaat. Tuntu ainaki ihan hyviltä ku niillä kaupassa rullailin. Saa tuon kaukalon siihen niin jonku aikaa menee ettei tartte tuota kannella käsi puuduksissa. Oikein töörevänä poitsu siinä istu ku vöihin sen köytin :) Ei ihan vielä oteta käyttöön ku ei vielä istu ite.
 
pitäisi itekin mennä katteleen kauppoihin rattaita. lähinnä ajattelin että ostais sellaset matkarattaat jotka ois näppärä ottaa mukaan reissuun, kaupungille jne. sais vaan heittää autoon ja ei tarvis irrotella mitään runkoa ja istuinosaa erikseen. että olis mahd. näppärät laittaa läjään autoon ja veis mahd.pienen tilan. toisaalta haluan kyllä tukevat rattaat istua. ihastuin first class-merkkisiin ja baby stylen sivuilla oli kans helppokäyttöisen näkösiä Quinny speedi-mallisia, mut pitäis kyllä ihan kaupassa asti käydä tsekkaamassa kuinka helppoja ovat koota ja ottaa mukaan. kun meillä noissa yhdistelmävaunuissa on kyllä hyvät rattaat mut on ne sen verran isot että ei oo mitkään kaupunkikäynnille helpot. onko kokemuksia sateenvarjorattaista? onko ne tukevat lapselle?
 
Mä kävin tänään lastentarvikkeessa "vaan kattelemassa" matkarattaita poitsulle.. ja niinhän siinä kävi, että kyllähän ne mukaan läksi vaikkei tarkotus ollut vielä ostaa. Z-linen City Jogger:it.. myyjällä ei juurikaan ollut kertoa käyttökokemuksia näistä rattaista, kun olivat juuri melkein vasta tulleet valikoimaan, mut mä kyllä rakastuin näihin. Paria muutakin kattelin, mutta nää on tosi kevyet työntää, menee (pieneen) kasaan superhelposti yhdellä kädellä ja samoin saa helposti koottua yhdellä kädellä. Lisäks selkänojan saa neljään eri asentoon, täysin makaamaan myös.. jalkatuki säätyy myös, joten tuolla on varmasti mukava ottaa päiväunetkin. :) ..saas nähdä kuin käytännössä toimii sitten, mut nyt ainakin vaikuttaa tosi hyvälle! :)

Me tullaan kuitenkin reissaamaan kesällä niin paljon, että oli pakko saada jotkut kätevämmät kuljetettavat kun nuo yhdistelmät.. niin rasittavaa toi noiden kasaaminen ja roudaaminen! ..jospa siis elämä näiden rattaiden myötä vähän helpottuis ja jaksais vaikka lähteä shoppaileenkin lapsukaisen kanssa, kun ei tarvi murehtia että mahdutaanko kauppohin vai ei ;D
 
Tässäpä tällainen paikka, jossa rattaiden ja vaunujen toimitus kotiin on ilmainen ja hinnatkin aika kohtalaiset. Itse tilasin sieltä matkarattaat...

http://www.babyshop.fi/index.php
 
Tänään saapui postissa paketti; ne mun huutamat Emmaljunga Scooterit. Oon täysin rakastunut.
Ne menee niin helposti pienenpieneen kasaan, että menivät ihan heittämällä meidän volkswagen polon (pikkuauton) takakonttiin, joka on tärkeää mulle! Innostuttiin ulkoilemaan tänään 3h kun ne oli niin kevet työntää, hyvin jousitetut ja tyttökin viihtyi. Nukkui suurimman osan ajasta, vaikkakaan penkkiosaa ei aivan täysin alas saakkaan, ei kyllä jää paljoo puuttumaankaan.
Ihmiset tuli kehumaan tuota ulkonäköäkin :)
Voin siis lämpimästi suositella ihan kaikille!

Kotonakotona odottaakin sitten mun ja mun veljien käytössä olleet sateenvarjorattaat :D Hehee, ei niillä nyt varmaan hirveesti missään kuljeta, mutta onpahan mummulassa sitten nostalgiset rattaat jos unohtaa ottaa omat mukaan :) Eikä ookkaan ku 30 vuotta vanhat :)
 
Mä en ajatellu hankkia rattaita vielä piiitkään aikaan kun ostettiin halvalla tutuilta tosi siistit ABC Desing yhdistelmät. Ovat kulkeneet tosi hienosti loskassa, lumessa ja sänkipellossa..mutta mutta kuinkas sitten kävikään: meidän poika ei mahdu enää vaunuihin !!! Ei edes niin että vauva koppa on otettu pois. Mittasin vaunujen pituuden ja se on vaan 72cm niin mikäs ihme se on että jalat roikkuu kopasta ulkona :) Me tarvittais siis tukevat ja joka säässä kulkevat rattaat, suositelkaas jotain.
 
Mä sain kaverilt 100e käytetyt Emmaljungan yhdistelmät..kokokumipyörät niissä.Tarkkaa merkkihommaa en tiiä.Tuli mukaan myös sadesuoja sekä makuupussi rattaisiin :) Tosi mukavat työnnellä kun työntöaisa hieman joustava kun taas noissa edellisissä oli aika tönkön tuntuinen se aisa.Kiva kun nyt on kertyn häkkivarastoon 1 ylimääränen turvakaukalo sekä yhdistelmärattaat.Mihin mä oikein niiden kanssa joudun.
 
Takaisin
Top