Raskauspahoinvointiin apuja heti!

Jonziii

Silmät suurina ihmettelijä
Mulla on noin viikon verran nyt ollu pahoinvointia. Ekat pari päivää oli vaan tosi etovaa oloo ja ny on ollu vikat 5päivää et oksennan 3-4 kertaa päivässä, ja ne kaikki kerrat on ollu illalla just ki oon ollu menos nukkumaan. Eihän siittä nukkumisest oo tullu yhtää mitää ku koko aja on pitäny käydä oksentaas..
Nyt en oo viimisee kolmee päivää syömää mitää ku kaikki ok tullu ulos, vesi ja kaikki muutki juomat on tullu ulos.
Ja ihan näi btw oon cateringalal ja ku oon keittiös nii se ruuan haju alkaa oksettaa..
Oisko joitain vinkkejä tai neuvoja että mitä kannattais tehdä, oon lukenu et jos jatkuu kauan nii kannattais hakeutuu lääkäril, mut niis usei o ollu et kestäny kuukauden tai pidempäänki..
Nyt jotai vinkkejä mikä auttais. Ja koitin sitä jotai matkapahoinvointilääketki mut ei auttanu..
Ja viikkoja on ny 7+0 ja eka lapsi tulossa.
Vähä pitkä stoori mut toivottavast jaksoitte lukee ja auttakaa mua.
 
Mä sain edellisessä raskaudessa apua Primperan-nimisestä lääkkeestä. Sitä söin muutaman kerran, ainoastaan sellaisina päovinä kun olo oli sietämätön.

Vielä ei ole tarvinnut ottaa, mutta otan kyllä jos pahoinvointi on 24/7.
 
Mä oksennan kans monta kertaa päivässä. Yleensä pari tuntia ruokailun jälkeen, eli oon yrittänyt pitää ruokailuvälit lyhyinä, ennen kuin se pahin iskee. Ja huonossa olossa ruoat on tosi rajattuja. Ei tuu kuuloonkaan lämmin ruoka. Pieniä välipaloja pitkin päivää. Niin mä toivon selviäväni tästä pahimmasta.
 
Pitäisi kuulemma just pyrkiä siihen, ettei vatsa ole ihan tyhjä eikä ihan täynnä. On kyllä tosi haastava toi sun ala raskausaikana, voin vain kuvitella, kun mäkin hädin tuskin pystyn tekemään ruokaa, kun kaikki hajut oksettavat. Jotkut sanoo sen auttavan, jos imeskelee jotain jäisiä juttuja.
 
Mulla ei auta oikeen mikään tähän oksentamiseen, kestää koko päivän ja kuudesta-kymmeneen kertaan saa juosta. Mulla kans määrätty tota primperanin 10mg 1-3krt päivässä. Auttaa silloinkun ehtii imeytyä ennen oksentamista. Mut mulla on olo pahempi jos vatsassa on jotain.
 
Ite kävin tänää terkkarissa ja laitto mut heti tippaan Ku kerroin et kolmee päivää mikää ei oo pysyny sisäl. Siimä meni joku 1.5h ja sen jälkee hiuka aikaa vie lepäilin siel. Laitto siihe mukaan viel pahoinvointilääkettä. Nyt illalla oon saanu ainaki viel syötyy yhde jugurtin täytyy toivoo ettei tulis enää ylös ku nälkä on hirvee ja ku mikää ei oo pysyny sisäl.. Mullaha on ny ollu nää muutama päivä maha ihan tyhjä... Oon kans kuullu et viilee tekis hyvää aattelin et oisko mehujäästä jotain apua ku siittä sais vähä enemmänki ku pelkäst vesijääst..
Joo toi ala on tällä hetkel ihan kauhee en pysty ees aattelee et oisin siellä, kotonaki ku joku tekee ruokaa nii mun pitää ol hetki pois siit tilast ettei oksentais sin..
 
Mä sain myös Primperania ja mulla on kyllä auttanut se pahoinvointiin. Tekee vähän väsyneeks olon, mut mieluummin se kuin pahoinvointi 24/7.
 
Takaisin
Top