Raskausoireita

^ Ei onneksi ole ollut, koska niitä ehtii tulla kyllä sitte ko vaukkeli on isompi :). Ei kaikilla, mutta mulla kyllä oli viime raskaudessa.
 
Pahaa oloa täälläki, edelleen. Rv. 9+2 ( tai 9+3 tai 9+4), joka paikassa näyttävät laskurit niin eriä.
Eilen pääsin sairaalasta, oltuani siellä 3pvää.. Jouduin tiputukseen oksentelun, ruokahaluttomuuden ja kuivumisen takia. Painoakin tippunu jo reilu 4kg.. Eiköhän se tuo painokin vielä takaisin saada moninkertaisena =)
Myös rinnat ovat arat ja jotenkin painavat, vaikka pienet ovatkin.
Itkuisuutta myös täällä ollut. Eilen kun pääsin sairaalasta niin itkin koko illan. Tai alkoihan se jo siellä sairaalassa. Syytä tälle itkulle ei ollut, kunhan vain itketti. Tänään taas ei itkun itkua.

Diablo:Minulla oli välissä tuo alavatsan viiltely, jomotus pahempaakin. Nyt välissä tuntui ettei oo mitään tuntemuksia. Mutta tänään taas alkoi vihloa alavatsaa. Ja varsinkin kun yöllä reippaammin kylkeä kääntää, niin tuntuu että taju lähtee kun vihlaisee niin kovasti
 
Täällä 6+3 ja oireet pysyneet melkolailla samoina. Rinnat on ollut todella kipeät ja tuntuu raskaammilta. Myös eilisestä lähtien aamuisin on tullut todella huono olo, kun ei ole heti heräämisen jälkeen syönyt jotain. Syönnin jälkeen sitten helpottaa. Eilen tuli myös muutama todella voimakas vihlaisu alavatsaan, noin voimakkaita ei ole aikaisemmin ollut.

Ilmeisesti tuo hedelmähimo ei sitten välttämättä tarkoitakkaan tyttöä, kun on vastakkaisiakin kokemuksia :D Noo, ei sillä sukupuolella väliä, kunhan olisi terve. 
 
Mulla ainoana oireena rintojen arkuus ja painavuus. Viikkoja tällä hetkellä 7+1, sen takia pelottaa, kun ei oo oikeastaan muita oireita. Pelkään aika hysteerisesti sitä, että kun viikon päästä ultrataan, niin siellä ei näy mitään. Keskenmenoja olen joutunut kokemaan jo tarpeeksi. Mutta täytyy pitää usko yllä, että pienellä on kaikki hyvin.
 
Onko kohtalontovereita? Mulla siis ensimmäinen raskaus menossa, ja viikot 9+4. Etova olo on vaivannut hyvin lievänä jo noin kuukauden, ajattelin jo, että jos se "raskauspahoinvointi" on tätä, niin helppoa on! Nyt viimeiset pari päivää ollut sitten oikeasti todella huono olo, koko ajan oksettaa (en ole kuitenkaan kertaakaan oksentanut - vielä) ja päätä särkee aivan älyttömästi. Kaikki, siis KAIKKI haisee pahalta. Onko muilla kokemusta, että pahempi pahoinvointi alkaa vasta näin "myöhään"?
 
Tulinpahan taas kertomaan tämänhetkisestä tilanteesta...täällä on voitu todella huonosti jo useampi viikko, erityisesti viimoiset päivät kun on ollut oksentelua aamusta iltaan. Nyt taas tuntuu että oireet yht'äkkiä katosivat johonkin ja sekös vasta huolettaakin...On se jotenkin vaan niin surkuhupaisaa kun ensin toivoo että olo muuttuisi paremmaksi ja sitten kun on parempi olo niin hirveä huoli siitä mihin se paha olo oikein katosi??
 
Huh huh.. Täällä pahointi vaan pahenee :/ koko ajan tosi oksettava olo, mutta en onneks vielä ole kertaakaan oksentanut.. Hajut tekee pahaa, oon vanhainkodissa töissä, niin siellä vast hirveetä välillä onkin.. No oonpahan päässy siitä tupakasta nyt melkeen irti, mistä aikasemmin murehdin et mitä tulee käymään.. En oo nyt pariin päivään polttanu ollenkaan, ja aikasemminki vaan pari päivässä!
 
Heip!

Mulla nyt alkamassa 9. viikko ja oikeastaan pahin yökötys on ollut lauantaista lähtien. Tuttaviltani, joilla on minua enenmmän kokemusta, olen kuullut, jotta pahoinvointi voi alkaa myöhemmilläkin viikoilla. Ja heti kyllä huomaa hajusta, mikä on sellaista ruokaa, jota kannattaa kokeilla syödä. Joka aamu olen nyt ottanut banaanin ja lasin mehua ennen kuin nousen sängystä. Muuten kostautuu.

Mulla on ollut Mimosan tapaan pääkipua kanssa välillä. Mutta sekin ilm kuuluu asiaan, jee.  Hiukset on alkanut ravoittua enenmmän mun mielestä.

Välillä ärsyttää itsessäni se, että tulee koko ajan seurattua omaa kroppaa tarkasti, mutta onhän tämä toki ainutlaatuinen tilanne ja itsestä täytyy pitää huoli. Oon yrittäny liikkua, mutta pahoinvoinnin takia ei ihan kaikista rankimpia juttuja oo jaksanu tehdä.

Ja nukkua voisin vaikka kellon ympäri

Tsemmpiä ja jaksamista kaikille!
 
Tänne on tullut pari uutta oiretta. Nyt (6+6) nimittäin on parin päivän sisällä otsaan erityisesti tullut kamalasti näppyjä ja hiukset rasvoittuu tosi nopeasti >:/ Eilen illalla oli ekan kerran oikeesti paha olo ja oksetti, onneksi ei kuitenkaan oksentamaan tarvinut mennä. Jatkuvina oireina edelleen rinnat tosi kipeät ja väsyttää kokoajan.
 
10+2 täällä ja mulla tuntuu myös olevan kaikki mahdolliset oireet pahoinvoinnista aristaviin nänneihin... on turvotusta, närästystä, univaikeuksia, mielialan heittelyjä... Päällimmäisenä on pahoinvointi sekä jatkuva väsymys. Rinnatkin ovat turvonneet niin että jouduin ostamaan kokoa suuremmat liivit jo pari viikkoa sitten. Lisäksi hiukset on menneet aivan kamalan karkeiksi ja ovat jatkuvasti takussa; olen aivan pulassa niiden kanssa! Meinasin eilen jo hakea sakset kun oli mennä hermot... täytyy varmaan varata aika kampaajalle ;-)

Mimosa11, mulla on ollut myös kuvotusta jo 6 viikkoa (alkoi kun menkat olivat päivän myöhässä!), mutta kunnon pahoinvointi & oksentelu alkoi vasta viikko sitten (9+1 kieppeillä). Eli eiköhän sekin ihan normaalia ole. Ja tosiaan minäkin olen hirveän herkkä kaikille hajuille: en pysty kunnolla edes tiskaamaan/viemään roskia jne. vaan patistelen miesparkaa avuksi jatkuvasti. ;-)
 
Mun pahoinvointini tuntuisi kyllä olevan jo helpottumaan päin taas, en tiedä johtuuko oireiden luontaisesta vaihtelusta vai siitä että olen yrittänyt nyt syödä jotain pientä lähes tunnin välein, enkä edes yritä syödä mitään lihaa/kalaa tai muutakaan mikä etoo (esim. tuoreet vihannekset). :) Peukkuja että sinunkin olosi pian helpottaisi! 
 
Mulla loppu se huono olo ja nyt (rv11) on tullu taas takasin. Tänään oli jo nii huono olo että yökkäilin. Ei kuitenkaa tullu oksennus. Mullakin on jatkuvasti nälkä! Koko ajan pitäs olla syömässä jotaki. :/ Ja väsyttäääää! Taidan mennä kohta sohvalle ja ottaa pikku unet, kun esikoinenkin on mun äidillä hoidossa. Ja olen lukenu et se pahoinvointi on pahimmillaan joskus rv 9-12 viikoilla. Ja sit siitä alkaa helpottaa.
Niin, ja mulla ei ole mahassa myöskään minkäänlaisia oireita. Ei nipistä tai mitään. Viime raskaudessa mulle tuli ne joskus loppu raskaudessa. :) Ja yleensä sillon ne tulee ku maha alkaa kasvaa ja venymään.
Jaksamista kovasti kaikille!
 
Tähän asti oireina ollut suunnaton väsymys. Liikunnasta on suurin osa jäänyt väliin, kun ei vain jaksa. Kotiin tulee, niin päikkärit on pakko ottaa, että jaksaa illan. Aamuisin on etova olo ja oksennus tulee, jos syöminen on venynyt yli 9h. Pakko herätä sunnuntai aamunakin aikaisin, että ei tarvitse sitten vessassa oleilla oksentelemassa. Nukkuminen tekisin niin hyvää, mutta mieluummin sitä herää syömään palan leipää kuin kärsii oksennuksesta. Alavatsassa on sellainen tosi painava olo ja pissalla saa ravata koko ajan. Nyt epäilen hemoglobiinin laskevan, koska on tullut hillitön halu syödä maksamakkaraa. Ehkä se tästä... =)
 
Hei!

Onko teillä muilla jo näin varhaisessa vaiheessa närästystä? Mulla on, etenkin ruokailujen jälkeen ja vaikken suuremmin söisikään. Olen Gefilus tuotteita käyttänyt jonkin verran ja täytyy seurata mihin suuntaan tämä menee.

Muuten on ihan mukavasti mennyt. Väsyttää tosin kovin ja säännöllisesti ruokailusta täytyy pitää kiinni, muuten tulee huono olo.

ok, tälläistä tälläkertaa

Huomenna NT- ultra.
 
Juu närästys tullu kuvioihin muutama päivä sitten. Samariinia piti hakee apteekista, ku tuntu jo niin kiusalliselta. se onneks helpotti samantien ja tarkistin vielä netistä et on sopiva raskaana oleville :D
 
Täällä ollut lähes oireeton alkuraskaus. Nyt viikkoja 15 + 6 ja muutaman viikon ollut kauheata lonkkakivut. Herättää monet kerrat öisin jalottelemaan. Toivottavasti helpottaa. Väsymys on tullut myös takaisin :/
 
Täällä alkuraskaudesta vaivasi joka-aamuinen oksentelu, joka on nyt alkanut muuttua "pelkäksi" pahoinvoinniksi. Ehkä se tästä pian helpottaa. Paha närästys ja ummetus ovat myös olleet oireina, tuota närästystä olen yrittänyt lähinnä ruokavaliolla hoitaa, mutta tuntuu, että syömisestä on sen myötä tullut aika yksitoikkoista.

Olen myös ehtinyt kärsiä unettomuudesta, viikkokaudet heräsin kolmen-neljän aikaan ja pysyin sitten hereillä loppuyön. Tämä yhdistettynä väsymykseen ja pahoinvointiin teki töissäkäynnin aika vaikeaksi ja välillä nukahdin istualtani toimistotuoliin. En ole vielä halunnut töissä mainostaa raskautta, joten olen tainnut aiheuttaa aika paljon ihmettelyä viime kuukausien omituisella käytöksellä. Pomolle oli pakko kertoa, jottei työtehon laskemisesta tulisi liikaa sanomista.

Nyt nämä kaikki oireet ovat helpottaneet jonkin verran ja odottelen kovasti, että vähenisivät entisestään, jotta saisi töissä rästejä vähän tasattua.

Uutena oireena on tullut alavatsan "painavuus". Itse vatsa ei ole vielä juurikaan kasvanut, mutta tuntuu jotenkin todella painavalta. Viikkoja on 14, joten eihän sitä painoa pitäisi olla huomattavaa määrää tullut vielä tähän mennessä? Nyt monta päivää on ollut vaikeuksia tasapainon löytämisessä kävellessä, kun vatsa tuntuu totaalisen erilaiselta ja painopiste on hukassa. Onko näin käynyt muille? Näin aikaisin? Ihan yhtä olen odottamassa.

Jonkin verran on ollut myös ajoittaista vihlontaa alavatsassa, eli ilmeisesti kohdun kasvukipuja? Näistä ei kai tarvitse olla huolissaan, kun eivät sinänsä haittaa elämää, eivätkä ole niin voimakkaita että tarvitsisin särkylääkkeitä tms. Välillä kahdeksan tuntia toimistossa istumista tuntuu pahentavan kipuja, mutta kotiin lähtemällä ja rennompaan asentoon vaihtamalla se menee ohi.

 
Mulla ei kyllä raskaus oireillut oikeastaan millään lailla.. Menkkojen myöhästyminen oli eka merkki ja ekan testin teinkin hätäisenä niin, että heitin pois jo ennenkuin oli kerennyt plussata. Olin jotenkin niin tottunut niihin negatiivisiin testeihin ettei uskonut enää positiiviseen. Pari päivää sen testin jälkeen kuiten pizzassa olleet katkaravut haisi tosi etovilta. Ihmettelin sitä kovasti kun en oo ennen reagoinu katkarapuihin mitenkään. Plussauksen jälkeen oli ehkä pientä pahoinvointia ja aina silloin tällöin alavatsan nippailuja. Sen kummempia oireita mulla ei oo tähän päivään mennessä tullut.. Toivotaan ettei tulekaan. Pelottaa vaan, että kun raskaus on tähän asti edennyt näin helposti niin toivottavasti se ei sitten kostaudu synnytyksessä..

 
Takaisin
Top