Raskausoireet

Mulla väsymystä edelleen, huomenna 12+0. Jos syömisesssä väliaika venyy tulee ihan kaamea nälkä ja heikotus. Iltaa kohden vatsaa myös turvottelee, pakko pitää löysiä vaatteita kun vähänkään kiristävät ahdistaa heti. Makeaa ei juuri tee mieli, kaikkea suolaista vois syödä koko ajan
 
Ai niin ja perioraalidermatiitti lehahti päälle nopeasti plussan jälkeen, pahempana ku koskaan. Ikinä ennen ollu näppyjä alaluomilla niinkuin nyt. Koitan vaan perus rasvoilla hoidella kun en ole muistanu neuvolassa kysyä saako sitä hoitovoidetta käyttää.
 
Ai niin ja perioraalidermatiitti lehahti päälle nopeasti plussan jälkeen, pahempana ku koskaan. Ikinä ennen ollu näppyjä alaluomilla niinkuin nyt. Koitan vaan perus rasvoilla hoidella kun en ole muistanu neuvolassa kysyä saako sitä hoitovoidetta käyttää.
Oi toi on ikävää😕 kunpa löytyis apua siihen pian.

Mulki ollu huulet iha rohtuneina plussan jälkeen sekä käsien ekseema pahana eikä meinaa parantuu. Ei oo vuosiin ollu näin paha vaik talvisin kädet reagoi kaikkeen 😣 Neuvolaki oli samaa mieltä mun kaa et johtuu todennäköisesti raskaudesta.
 
Oi toi on ikävää😕 kunpa löytyis apua siihen pian.

Mulki ollu huulet iha rohtuneina plussan jälkeen sekä käsien ekseema pahana eikä meinaa parantuu. Ei oo vuosiin ollu näin paha vaik talvisin kädet reagoi kaikkeen 😣 Neuvolaki oli samaa mieltä mun kaa et johtuu todennäköisesti raskaudesta.
Mulla myös huulet rohtuneet, itsekin aattelin että voiko johtua raskaudesta kunnei aikaisemmin näin kuivat ole olleet.
 
Mulla oli eilen just kamala päänsärky, mulla ei oo migreeniä todettu mut luulen että samankaltainen. Tuntu että silmät yrittää kieroon ja helpotti vähäsen jos peitti toisen silmän kädellä, mutta silti olin ihan sohvapotilaana ku sattu niin. Mulla on taipumusta ollu sellaseen hormonaaliseen päänsärkyyn menkkojen aikaan ja toi oli vähän samanlainen mutta pahempi. Luin sit että hormonaaliset päänsäryt on yleisiä 12.-18. raskausviikoilla!
Oisko mullakin sit hormonaalista 🤔 migreeniä aikaisemmin ollut tosi harvoin ja usein se on liittynyt hormonitoimintaan ja stressiin.

Tänään ollut taas tosi kovaa päänsärkyä ja vähän huipannutkin 😔 Noh jospa se tästä..
 
Ai niin ja perioraalidermatiitti lehahti päälle nopeasti plussan jälkeen, pahempana ku koskaan. Ikinä ennen ollu näppyjä alaluomilla niinkuin nyt. Koitan vaan perus rasvoilla hoidella kun en ole muistanu neuvolassa kysyä saako sitä hoitovoidetta käyttää.
Eipä tullut mieleen, että raskaudesta minunkin itse aiemmin diagnosoimani pod voisi nyt olla aiempaa pahempi 🫣 Tässä noin viikon ihmetellyt, että mistä näin pahana...
 
Eipä tullut mieleen, että raskaudesta minunkin itse aiemmin diagnosoimani pod voisi nyt olla aiempaa pahempi 🫣 Tässä noin viikon ihmetellyt, että mistä näin pahana...
Itsekseni myöskin tullut tähän johtopäätökseen että hormonimuutoksien ja raskauden vuoksi nyt lehahtanut.
Olisko hyviä vinkkejä millä saisi rauhoittumaan? Toisessa alaluomessa tosiaan nyt niitä näppyjä ja kutiaa niin vietävästi.
 
Itsekseni myöskin tullut tähän johtopäätökseen että hormonimuutoksien ja raskauden vuoksi nyt lehahtanut.
Olisko hyviä vinkkejä millä saisi rauhoittumaan? Toisessa alaluomessa tosiaan nyt niitä näppyjä ja kutiaa niin vietävästi.
Ei kyllä valitettavasti ole hyviä vinkkejä tarjota. Itse nyt käyttänyt ainoastaan "hajuttomia, mauttomia, värittömiä " perusvoiteita kasvoille, kun en ole uskaltanut ärsyttää ihoa yhtään lisää.
 
Sairastin koronaa tässä yli pari viikkoa, ja on vaikea sanoa mikä tuntemus ja oire on mitäkin. Mutta ruokahaluttomuus, väsymys ja matala verensokeri on olleet selkeimpien joukossa.
 
Mulla oli alkuun todella kipeät rinnat,kamala nälän tunne ja heräily öisin. Nyt kaikki oireet alkaa tasoittumaan.
 
Alussa oli häilyvää pahaa oloa aamuisin ja joskus iltaisin, mutta se on jo tasottunut. Kova nälkä saattaa edelleen iskeä ja silloin tuntuu, että ruokaa on saatava HETI. Väsymyskin on mielestäni jo asettunut, josko kyllä se uni tulee aika helposti sohvalla iltaisin. 😄 Ikävää päänsärkyä on tosi usein, hieman pohdin panadolin syömistä. Liekö sekään hyvä, mutta päänsärky on yksi inhottavimmista 🫤 Yleisesti olo on aivan hyvä.
 
Nälkä, pissahätä, ajoittainen pahoinvointi, pissahätä, nälkä, väsymys ja jatkuva NÄLKÄ ja pissahätä! 😂
 
Alkuraskauden pahoinvointi on jo väistynyt, mutta rintojen arkuus ja turvotus on ja pysyy 😆 Ärsyttää kun se vaikuttaa nukkumisasentoon ja kaiken pomppivan liikunnan on jo joutunut jättämään pois, kun ei tunnu kivalta. Päänsärkyä oli toisen kolmanneksen alussa joka toinen päivä, mutta akupunktiosta sain siihen onneksi apua.
 
Alkuraskauden pahoinvointi on jo väistynyt, mutta rintojen arkuus ja turvotus on ja pysyy 😆 Ärsyttää kun se vaikuttaa nukkumisasentoon ja kaiken pomppivan liikunnan on jo joutunut jättämään pois, kun ei tunnu kivalta. Päänsärkyä oli toisen kolmanneksen alussa joka toinen päivä, mutta akupunktiosta sain siihen onneksi apua.
Täälläkin ollut rintojen arkuutta alusta asti eikä loppua näy! Välillä nännit ovat ihan niin kipeät, että on vaikea olla. Kylmyys on paha ja jos on tilanteessa, jossa liivejä pakko käyttää niin joku pehmike (esim. sukka 😅) on vähän auttanut. Joku myös vinkkasi, että myös liivinsuojia saisi lämmittävästä materiaalista tehtynä.

Hyvä juttu, että päänsärkyyn löytyi apukeino. Itselläkin ollut tuota vaivaa ja se on kyllä inhottavaa raskaana ollessa, varsinkin kun parasetamoli ei kauheasti tunnu auttavan. Ehkä pitää harkita tuota akupunktiota, jos päänsärkyjä vielä tulee kauheasti.
 
Onko muilla liitoskipuja? Entä ärtynyttä mielialaa? Ja jatkuuko teillä vielä väsymys?
 
Onko muilla liitoskipuja? Entä ärtynyttä mielialaa? Ja jatkuuko teillä vielä väsymys?
Mulla alkoi aika varhaisessa vaiheessa jo lonkkia särkemään yöllä kun kyljellään nukkuu. Fyssari sanoi että sekin on itseasiassa liitoskipu. Mut nyt tässä ~puolivälin jälkeen on selkeesti tullu sellanen uus vaiva että alavatsan lihakset jotenkin kipeytyy kauheesti päivän aikana jos en käytä tukivyötä! Ensin koitin käyttää vaan kävellessä tms. pitkään pystyssä ollessa, mutta se ei riittänyt vaan vieläkin olin ihan tuskissani jo jostain puolesta päivästä eteenpäin. Nyt käytän melkeen koko päivän tukivyötä, myös istuessa, ja oon saanu tällä "elämän takaisin" 😄

Mulla ei oo ollu mitään mielialan vaihteluita tai muita sellasia raskauteen liitettäviä heittelyitä. Hengästyttää enemmän ku aiemmin ja nyt on aika selkeesti huomannu että isoja aterioita ei enää voi syyä, pitää pilkkoa pienempiin osiin. Eli mun oireilut on ehkä lähinnä liittyny siihen kun kohtu kasvaa ja se vaikuttaa muuhun elimistöön, ja sit siihen ku relaksiini löystyttää paikkoja!
 
Mulla alkoi aika varhaisessa vaiheessa jo lonkkia särkemään yöllä kun kyljellään nukkuu. Fyssari sanoi että sekin on itseasiassa liitoskipu. Mut nyt tässä ~puolivälin jälkeen on selkeesti tullu sellanen uus vaiva että alavatsan lihakset jotenkin kipeytyy kauheesti päivän aikana jos en käytä tukivyötä! Ensin koitin käyttää vaan kävellessä tms. pitkään pystyssä ollessa, mutta se ei riittänyt vaan vieläkin olin ihan tuskissani jo jostain puolesta päivästä eteenpäin. Nyt käytän melkeen koko päivän tukivyötä, myös istuessa, ja oon saanu tällä "elämän takaisin" 😄

Mulla ei oo ollu mitään mielialan vaihteluita tai muita sellasia raskauteen liitettäviä heittelyitä. Hengästyttää enemmän ku aiemmin ja nyt on aika selkeesti huomannu että isoja aterioita ei enää voi syyä, pitää pilkkoa pienempiin osiin. Eli mun oireilut on ehkä lähinnä liittyny siihen kun kohtu kasvaa ja se vaikuttaa muuhun elimistöön, ja sit siihen ku relaksiini löystyttää paikkoja!
Onpa kiva kuulla, että olet saanut avun tukivyöstä. Tilasin itselleni myös kokeiluun 😊 Toi hengästyminen on kamalaa! Puhuminen tuntuu olevan yhtä läähätystä 😂
 
Takaisin
Top