Raskausoireet

Lekuriin vaan Baby...
Nyt ei kuulosta ihan normaalilta noi sun kipuilut.
Tietty vihlovia ja kovastikki kourasevia kipujakin saattaa välillä tulla, kun kroppa tekee tilaa vauvalle ja alkaa valmistautua itse H-hetkeen, mutta jotenkin nyt vaikuttais, että nyt on kyllä jotain ihan muuta.
Zemppistä!
 
Tulehdukset tosiaan nyt ekana poissulkemaan! Viljelikö ne sen katetroidun virtsan? Virtsatietulehdus aiheuttaa hyvinkin supistelua ja kipua.
 
Eikö ne mitään kontrolliaikaa tms. antaneet tuon katetroinnin takia? Lääkärin kannalla minäkin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Poks rv 20+0! Huh nyt jo puoliväli! Mutta kyllä se alkaa jo tämän masun kanssa tuntumaankin, niin jo näkyvästi itsestään muistuttaa.

Olen ihan ihmeissäni kyllä ollut viimeisen viikon näiden masutuntemusten kanssa. Tämän viikon alussa alkoi olemaan navan vieressä vasemmalla sellainen mustelman tuntu ja samaan paikkaan alkoi myös välillä vihlasemaan oikein kunnolla. Vihlaisuja en osaa mihinkään liikkeeseenkään yhdistää, tai ei ne nyt paikallaan ollessa tule ainakaan. Ajattelin että vaavi on alkanut nyt potkimaan siihen ihan kunnolla. No kohta tajusin että en ole pariin päivään liikkeitäkään tuntenut ja siinä vaiheessa piti jo neuvolaankin soittaa että pääsenkö ylimääräiselle käynnille, kuunneltaisiin sydänäänet. Kävin siellä eilen ja tultiin siihen tulokseen että oletettavasti istukka on siirtynyt vatsan päälle ja siksi liikkeet ei tunnu, sydänäänet kuului etsimisen jälkeen hienosti. Kysymysmerkiksi jäi vatsakivut. Kävin neuvolassa työpäivän aikana ja menin sitten takaisin töihin, kyllähän ne sanoivat että saat halutessasi jäädä saikullekin, mutta ajattelin että töissä on parempi, eipähän tule koko ajan kuunneltua mitä siellä masussa tapahtuu. Sitten kun menin takas töihin niin puolen tunnin jälkeen olen ihan turhautunut että kuinka täällä pitäs jaksaa olla, ei yhtään kiinnostaisi nämä työt! Ihanaa jahkailua, mutta siis ajatukset alkaa kyllä olemaan ihan muualla kun töissä tällä hetkellä. Koko ajan on sellanen toispuoleinen tunne tämän vatsan kanssa, vasen puoli kipuilee, mutta siis hassusti vaan vatsan päältä. Haluaisi sitä puolta olla venyttämättä ja mieluummin kulkisi kyyryssä. Töissä mukavat asennot alkaa olemaan aika koomiset, joko haluaisin istua selkä notkolla tuolin selkänojaan nojaten taaksepäin tai sitten kyyhöttäisin mahan päällä etukumarassa, todella erkonomista!
 
Täälläkin 20+0 :)

Mulla oli viikko sitten tosi pahaa outoa kipua vasemmalla. Suolistoperäistä oli (kävin päivystyksessä) ja edelleen täytyy jatkaa kuitupitoisen ruuan syömistä. Olin yllättynyt kivusta, koska en osannut odottaa tuollaista.
 
Heips!
Ei antanut kontrolliaikaa. Ja ei tosiaan ottanut virtsasta testejä vaikka kerroin etten ole pystynyt jättää tähän asti virtsanäytettä, koska pidättämättä pitäisi olla 4 h.

Nyt kun katsoin omakannasta tietoja tolta käynniltä, niin lääkäri on kirjoittanut, että muutaman päivän sisällä pitäisi käydä jättämässä näyte. Kai se on pakko aamulla yrittää!

Etsin jo yliopiston apteekin sivuilta tollasen kotitestin jonka voin tehdä jo illalla itse, kai sekin jotain suuntaa antaa.
Ultran oon varannut huomiselle.

Toivottavasti ois normaaleja kasvukipuja, mutta vähän kyllä itsekkin epäilen. Tosin tuo, että piti katetroida voi myös johtua taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Siitä mahdollisuudesta oli lääkärin kanssa jo puhetta muutamia viikkoja sitten kun pissaamisesta tuli ekan kerran vaikeampaa kuin normaalisti.

Mahakivuista en sitten osaa sanoa. Toivottavasi olen huomenna viisaampi, ei vaan jaksaisi enää odottaa. Tänäänkin ollut koko päivän käytännössä sängyssä, kun kivut tuli heti kun yritin muuta tehdä.
 
Kirppunen17 minultakin ylimääräisessä neuvolassa kyseltiin kuinka vatsa on toiminut, mutta todettiin että ei voi olla suolistoperäistä kun on niin vatsan päällä tuntuvaa kipua. Olen kyllä ottanutkin jo vi-siblinin kuitulisän käyttöön, kun minulla jo valmiiksi vähän vatsan kovuuteen taipumusta. Sen kanssa tuntuu ihan mukavasti menevän. Mutta heti kyllä huomaa jos vatsa on päivän toimimatta niin onpahan tukala olo!

Baby kylläpäs on hassuja ohjeita tuota pissanäytteen ottoa varten kyllä. Meillä ainakin neuvolassa otetaan pissanäyte ihan ilman erikoisia tuntirajoituksia. Toki se taitaa olla niin että viljelyä varten täytyisi olla parempi näyte, mutta kyllä se neuvolaterkka ainakin sen sanoo siitä pikanäytteestä onko tulehdusta vai ei... Neuvolaan ottaisin yhteyttä ja kysyisin miten pissänäytteen kanssa pitäisi toimia, jos et saa näytettä huomenna vietyä! Ja tietysti päivystyksen kautta jos yöllä nousee kovat kivut! Eihän kuitenkaan kuumetta ole ollut?
 
Joo pikatesti on otettu neuvolassa ja sellaisen ostin eilen kotiinkin, niiden mukaan ei ainakaan virtsatulehdusta.
Tänään vien sen yli 4h rakossa olleen näytteen labraan.
Mahakivut senkun jatkuu. Eikä tilannetta helpota raastava lapsivesitutkimuksen tuloksien odottelu, niissähän menee sen 2-4 vk ja eilen tuli 2 vk täyteen, mutta tulosta ei tullut :smiley-angry017

Ei ole onneksi kuumetta ollut.
 
Ei luotettavaa tulosta ikävä kyllä noista tulehduksista saa muutoin kuin tarpeeksi kauan rakosta olleesta näytteestä, joka tutkitaan kunnolla labrassa ja viljellään.
 
Tänään oltu kyllä ihan liian paljon jalkojen päällä ja menossa, vapaapäivät ja liikaa tekemistä on vaarallinen yhtälö. Nyt illalla alkoi vatsa tuntumaan tosi kovalta pallolta ja alavatsaa jomottaa niin että haluaisi kulkea etunojassa. Päivällä ihan perus kävelyssä ulkona kun otti enemmän vauhtia askeliin niin alkoi samalla tavalla vatsa pakottamaan. Oletettavasti harjoitussupistuksia? Täytyy tässä yön aikaan kuulostella mitä tästä tulee, rauhoittuuko levolla. Huomenna töitä, täytyy katsoa aamulla mennäänkö vielä etunojassa.
 
Kuulostaa harjotussupistuksilta. Panadolia mulle neuvottu niihin ottamaan ja juomaan vettä enemmän.

Mulla on ollu pää kipee muutaman päivän ja meen huomenna neuvolaan hakeen lainaan verenpainemittarin. Mulla oli viimeks myrkytys ja paineet tosi korkealla, toivottavasti ei ihan vielä alkais nousta. Mut hyvä seurata et saa ajoissa alottaa lääkkeet sit.
 
Ajattelin tulla kertomaan, että täällä kaikki hyvin! Jos muilla tulee vastaavaa niin voi siis olla ihan vaan raskaudesta johtuvaa:)

Virtsatestit/bakteeriviljelyt kaikki negaa, kohdunsuu kiinni, kohdunkaula pitkä, istukka hyvä, ultrassa vauva kasvanut hienosti ja on äärettömän vilkas tapaus. Huh!

Nyt vaan pitää käydä tukivyö etsimässä, auttaa kuulemma ainakin selkäkipuun hyvin ja alkaa vähän jumppailemaan:blob3
 
Nyt sit niitä ummetusvaivoja vuorostaan. Ei tunnu tuo vi-siblin kuitulisä tarpeeksi minun auttavan, ihan on seisahtunut suolisto välillä ja tekee olon todella tukalaksi. Tekis mieli ottaa macrogolit käyttöön, mutta eihän niitä kyllä suositella ainakaan ensisijaisena raskauden aikana. Täytyis kysyä neuvolasta. Ja se liikunta auttaisi varmasti paljon, mutta kun ei vaan jaksaisi enää työpäivän jälkeen lähteä sinne lenkille. Jotenkin mun mielestä tyhmää että raskauden aikana ei tunneta sellasta lyhennettyä työpäivää.
 
Täällä oli viime viikolla sellaista paineentunnetta mahassa, luulisin. Eilen sain tehtyä vihdoin taas lantionpohjalihasten jumpat (ja ihan viimeisen päälle kaikki, mitä neuvolasta saamissani ohjeissa on. Myös ryhdinhallintaharjoituksia), ja nyt olikin aamulla parempi tunne. Pitää vaan yrittää tehdä useammin noita.

Ummetusta ei ole mulla ollut. Pissaaminen oli viime viikolla sellaista ensin tuntuu hätä, sitten ei tuukaan paljon mitään. Tai sitten sellaista, että pyyhkimisenkin jälkeen tulee sittenkin vielä lisää. (sori, jos oli ällöä)
 
Toi pissaongelma oli mulla viimeks loppuraskaudessa ihan tollasta. Pissattaa, ei tuu, nousee niin taas pissattaa, ei tuu. lopulta piti melkeen seisten pissata. Sit lopus aloin luulla et tulee lapsivettä mut sinne jäi jonnekin aina pissaa ja liikkuessa se lorahteli :D
 
Minä saan nauttia edelleen pahoinvoinnista, kiitos hyperemeesin. Tässä odottelen vieläkin sitä hehkeää keskiraskautta, mutta olen jo asennoitunut siihen että tämä paha olo jatkuu loppuun asti. :banghead:

Lisämausteensa tuo välillä olemassaolostaan muistuttavat ummetus ja peräpukamat. :sad015

Myös väsymys yllättää edelleen toisinaan, ja huomaankin herääväni päikkäreiltä siinä kahdeksan aikaan illalla. Hups...
 
Niin ja lisätään nyt oireisiin vielä löysä vatsakin. Jos ei ole ummetusta, niin ollaan sitten toisessa ääripäässä. :banghead: Koska why not?
 
Juujuu Lady Alice minullakin niin tuttua tuo vatsan seilailu ääripäästä toiseen! Oon nyt Vi-sibliniä käyttänyt ja kai se ummetukseen on apua antanutkin, meenaa vaan välillä unohtua tuo juominen! Joskus vatsa päättää mennä sekaisin ja sit onkin ripulilla, minulla taustalla kyllä laktoosi-intoleranssi, joten jotain väärää olen saattanut epähuomiossa syödä niin että oireet alkaa. Ilmavaivaa lisänä vähän kummassakin vaivassa. Kyllä on helppoa näiden kanssa!
 
Hyvä kuulla, etten ole yksin. :hilarious: Vaikka onhan tämä nyt hieman surkuhupaisaa.

Olen yrittänyt myös päätellä, jos ruokavaliolla olisi jotakin osuutta tähän asiaan, mutta toistaiseksi en ole huomannut mitään eroa.

Alkuraskaudessa oli myös täällä noita ilmavaivoja enemmän, mutta eiköhän ne tee comebackin vielä tässä tulevina kuukausina. :grin

Kyllä hippasen käy kateeksi niitä, jotka selviävät raskaudesta ilman sen kummempia oireita.
 
Tällä hetkellä ainoat oireet rintojen arkuus ja väsymys. Kovasti ihmetyttää ja huolettaa. En osaa ainakaan nauttia vähistä oireista:sad001 välillä meinaa ihan unohtaa koko raskauden. Viim viikolla oli enemmän kaikkea. Taitaa hiipua koko homma:sad001
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top