Raskausoireet

M&S

Kommentoinnin ninja
Lokakuunmammat 2015
Eikös tämä ole aika perinteinen ketjuaihe. :)

Mulla muuttui eilen oireet ja aluksi luulin vaan stressistä johtuvaksi (tän raskausjutun lisäksi myytiin meidän kämppä maanantaina :grin), mutta tänään jatkui sama tahti ja muistin olotilan aivan liian hyvin ekasta raskaudesta. Alun jatkuva nälkätila ja syöminen muuttui nimittäin turvotusoloksi ja ruoka ei maistu ollenkaan. :yuck: Huono olo ja palelu päälle, niin johan tässä tuntee raskaana olevansa.
 
Mulla taas on kaks päivää ollu melko oireetonta. Heti ekan haamun jälkeen oli siis etovaa oloa.:grumpy: Nyt vaan vähä tuntuu mahassa, sellasta menkkakipumaista. Jonkin verran on palellu, mutta mä palelen aina, ettei se välttämättä ole raskausoire. Samoin väsyn suhteen.
 
Oletteko mittailleet lämpöä? Mulla nousi alle viikko hedelmöityksestä ja siitä asti noussut joka päivä, vaikka muita oireita ei olisi. Aamulämpö on suht normaali 36,5-36,7 ja iltapäivästä 37,0-37,2. Tuon puolenkin asteen vaihteluvälin tuntee kyllä kropassaan, palelua päivällä ja hikoilua yöllä. Mutta on sinänsä ihana oire, että sen voi mitata! Ei mikään epämääräinen huono olo tai väsymys, joka voi johtua mistä vaan. :wink
 
Mullakin lämmöt siinä 37 molemmin puolin.
Yksi oire tietysti mitä nyt on taas näkyny niin lievä tuittuilu miehelle (jonka jälkeen kauheat dramaattiset itkut) aivan pöhköistä asioista. Voi mies raasua :D onneksi hän osaa ottaa asian aika kevyesti.
Erään tälläisen kohtauksen jälkeen itkin, että mikä ihme minua nyt riivaa, johon mies vain totesi että "sinä olet raskaana" :D
 
Itellä ollut välillä sellasta ihmeellistä juilimista/tuikkimista oikealta alamahassa, palelua ja väsymystä. Lämmöt olleet koholla myös selkeesti ovulaatiosta lähtien (tikuteltiin siis ovista). Viime raskaudessa( joka siis päättyi kesken lääkkeellisesti rv12) oli paljon enemmän oireita: rinnat oli kipeet ja pahoinvointi oli jokapäiväistä ja oksentelin muutaman päivän välein. Harmi kun en muistanut viimeksi laittaa ylös, koska nuo muut oireet alkoivat. Tosin joka paikassa toitotetaan, että oireet voi samallakin ihmisellä vaihdella suuresti eri raskauksissa :wink.
 
Mulla on tällä hetkellä aika oireetonta ja heti pelottaa, että kaikki ei olisi kunnossa. Tyhmää, kun sit kun pahoinvointia on, niin toivois vaan, että se menis ohi. Ekassa raskaudessa alkoi jo ennen viikkoa 4 ihan järkky pahoinvointi, joten eri kaavalla mennään nyt. Oli ne hormonit noussu kuitenkin, kun kerta 3+ sain digillä. Enkä mä muista, jatkuiko pahoinvointi ekassakaan raskaudessa heti alusta pitkään. Eiköhän se kerkeä vielä..jos vanhat merkit yhtään pitää paikkansa, niin ehdin vetää koko listan läpi raskausoireita, heh.
 
Mulla on oireina oikeastaan vain rintojen arkuus ja palelu aika ajoin. Palelu saattaa liittyä kyllä tähän flunssaan, joka on vaivannut jo toista viikkoa. No, vähän jotain tuntemuksia alavatsalla, aavistuksen menkkamaisia muistuttavia, mutta ei kauheen voimakkaita. Ja aivan niinkuin olisi nälkä useammin ja vaativampana kuin normaalisti..
Ai niin, päikkärit oli pakko ottaa, kun väsytti ja oli vetämätön olo.
 
Huh.
Nyt kyllä tänään oli niin selvästi ekaa kertaa pahoinvointia johtuen tästä siunatusta tilasta.
Oltiin intialaisessa syömässä ja jo ovelta tökkäs rasvankäry ja ruoka ei oikein maistunut ja vielä pari tuntia jälkikäteenkin ällöttää kun haju tuulahtaa miehen vaatteista. Yäk yäk yäk.
 
Tullukka: eikös flunssakin voi olla osaltaan raskausoire? Mulla oli lievä flunssa pari viikkoa sitten, ja jotenkin se jäi vähän päälle.

Mahaa mulla on vähä juilinu ja turvotusta on hiukan näin iltaisin, mutta muuten ei olossa ole ihmeempää. Tai no ehkä väsyttää normaalia enemmän.
 
Onko kellään muulla korvat lukossa? Muita oireita flunssainen olo (alkoi tänään) sekä aika ajoin vatsan juiliminen. Helpolla päästään siis. Ai niin, hajuaistini on myös todella terävä.
 
Joo, mulla on kanssa korvat ollu lukossa muutaman päivän. Voihan se olla, että tämä pitkittynyt flunssa liittyy tähän raskauteenkin, kun lämpökin on välillä ollut koholla. Siinä tuulimunaraskaudessa hajuaisti oli kyllä älyttömän tarkka. Haistoin makkariin, kun keittiöön oli jäänyt paprika pöydälle.. :)
 
Mulla on oireena ollut tosi paha turvotus ja sen myötä painonnousu 7,5 kg! Rinnat erittäin kipeinä ja pinkeinä sekä hieman pahoinvointia.
 
Mulla vähän samat fiilikset kun sulla M&S. Kovin on oireetonta verrattuna mitä muistelee edelliseen raskauteen. Viimeksi oli rinnat aivan mielettömän arat ja pahointi oli kokopäiväistä. Tosin pahoinvoinnista en muista tarkkaa viikkoa koska alkoi, mutta kesti viikolle 20. Ja kokolihaan tuli viimeksi tosi ällötys, pihvi haisi ihan mädältyneeltä! Viime raskaudessa menikin perunaa ja nakkikastiketta, niin että synnärillä mies jo aneli, että joko mä kohta pystyisin pihviä syödä. :p
Nyt vain lievää kuvotusta jos on ruokailu väli päässy paria tuntia pidemmäksi ja silloin tällöin tuntuu rintojen aristusta.
Hieman epäluuloinen olo että ollaanko tässä vielä raskaana vai ei.
Kyllä kai ne oireet sieltä varmaan päälle pamauttaa... :confused:
 
Mulla on oireena ollut tosi paha turvotus ja sen myötä painonnousu 7,5 kg! Rinnat erittäin kipeinä ja pinkeinä sekä hieman pahoinvointia.

Siis oikeasti 7,5 kg!?

Mulla tuntuu oireet lähes kadonneet nyt. Turvotusta on joo varsinkin iltaisin ja nänneissä ihan vähän tuntuu erilaiselta, mutta ei rinnat varsinaisesti ole kipeät. Myöskään menkkamaista juilimista ei ole pariin päivään ollut. Tietty tyytyväinen saa olla, jos oireettomana selviää (ainakin hetken). :-)
 
Kyllä, tämä painonnousu on kieltämättä aika shokeeraavaa! Juttelin neuvolan terveydenhoitajan kanssa ja hän ohjeisti juomaan lisää vettä. Olen nyt vähäsuolaisella ruokavaliolla, jotta turvotus laskisi. Jätän ihan tietoisesti kaikki herkut pois ja syön ravintosuositusten mukaisesti. Jos tämä paino jatkaa nousuaan, niin tiedän ainakin, ettei se johdu herkutteluistani, vaan siihen on jokin muu syy. :)
 
L82ady, kiva kuulla, että oireet ovat jääneet pois ja voit paremmin! Toivottavasti on tiedossa helppo raskaus. :)
 
Mulla on edelleen palelu päällimmäinen oire. Esikoisen kakkavaipat haisee myös pahemmin nenään ja kuulemma sormien puutuminen ja kylkipistokset voi olla raskausoireita..raskaana ollessa voi kyllä kaiken maan ihme tuntemukset laittaa tän piikkiin.
 
Takaisin
Top