Raskausoireet

Lopetin pillerit toukokuussa, odottelin menkkoja ennen juhannusta, mutta ei kuulunut ja tein pari testiäkin, jotka molemmat negoja. Tän viikon maanantaista lähtien ollut kovia mahakipuja ja ajattelin et jaahas, nyt ne menkat alkaa. Torstaina sitten ajattelin tehdä kuitenkin vielä yhden testin ja plussaahan se näytti! En kans millään meinannut uskoa, että voisi olla tällainen tuuri.. Mahakivut on myös huolestuttaneet, mutta ei kai tässä vaiheessa voi muuta kuin odotella. Ja jos verta ei tule, niin ei voi oikeen vielä tietääkään mitään :/ nyt täytyy vaan pitää peukut pystyssä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mites muuten te katsotte sen plussan? Siis liuskatesteissä. Onks plussa vaan kaksi yhtä tummaa viivaa vai haamukin vai mitenkä ajattelette..
 
Jepa, mua kans huolettaa tää mahakipu. Mutta kaikilla on niin erilaiset oireet. mut silti! ja tää on ensimmäinen, joten oon aaaaivan. pihalla. :D
 
Eilen mahakivut jo niin tuskaset että tehtiin lähtöön ensiapuun.. Sitten ne loppu eikä lähettykään.. Tänään neuvolasta lähete gynelle ja sano että jos tulee uudestaa yhtä voimakkaana niin sit päivystykseen. :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Luultavasti on vaan mun päässä, mut muutaman päivän oli menkkakivut (kierto ollut aina epäsäännöllinen ja edelliset pari viikkoa sit oli tosi niukat ja lyhyet), välillä tulee sellainen polte rintoihin, vihlasee mahasta, pissattaa tosi paljon, muutamana aamuna ollu lonkat tulessa ja kirsikkana hillitön närästys..... Ostin tänään kaks apteekin testiä mut en taida uskaltaa tehdä.....
Muoks, ja tää ilmapallo mahassa....
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisesta oli aluksi menkkamaisia kipuja (olin ihan varma, että menkat pian alkavat, en todellakaan uskonut olevani raskaana). Muutaman viikon jälkeen alkoi olla koko ajan tosi kylmä ja välillä vähän paha olo. Ei oikeastaan muita oireita!
 
Fiamma, samat täällä, eli närästys, polte rinnoissa, varsinkin suihkun jälkeen, mutta muutenkin nystyrät (valkoiset) nännipihoissa, vatsa kuin pallo, muutama oksennus, menkkakipuja ollut, mutta meni ohi. Tänään plussasin, ensin tein erittäin haaleen just erottuvan haamun. Mieskin kyllä näki. Nyt oli pakko tehdä toinen, olin juomatta ennen ja selkeesti näkyi vaalea viiva :)

Sent from my LG-D605 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei oo jäljellä kuin närästys, silloin tällöin polte rinnoissa ja vessassa juokseminen. En tiedä voiko laittaa pahoinvoinniksi sen että meinaa laatta lentää ku polttaa... Josko huomenna uskaltais tehdä testin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heissan!

Tein juuri käyttäjän tänne, kun nyt useamman päivän menkkoja olen odotellut. Tilasin raskaustestin netistä, pitäisi tulla viimeistään perjantaina. Pakko päästä jonnekin avautumaan, en ole kellekkään epäilystäni kertonut! :)

Menkkamaisia kipuja ollut lähemmäs viikon ajan, sellaisia mitkä minulle siis täysin normaaleja. Rinnat todella arat, selkä/mahakipuja, vilunväreitä. Uutena oireena omituiset nipistelyt alavatsassa. Heti kun menkat olivatkin myöhässä, aloin lietsomaan mieltäni raskaushaaveilla. Silti en tahdo uskoa että oireet voisivatkin oikeasti johtua raskaudesta. Pelottaa todella paljon, että testi on nega tai kuukautiset alkavatkin. Vauva olisi todella tervetullut. Onko ketään samassa tilanteessa? :)
 
täällä mennään nyt kp32, en siis tiedä nykyistä kierron pituutta. ihmetellyt kyllä ihme vilunväreitä, ei pitäs kylmää näillä keleilläo_O ja toisaalta tuntuu että menkat olis just alkamassa,jomottelua... ja vessassa tulee ravattua, tosin siitäkään nyt osaa vielä johtopäätöksiä vetää kun tulee juotua reilusti... ja nyt harmittaa että "tuhlasin" eilen digir-testin mikä kyllä näytti negaa:sad001
 
Hei kaikille! :)
Olen uusi täällä ja nyt kyselisin kokemuksia plussanneilta! Onko ollut samanlaista oireilua?

Vähän tietoa alusta;
Rupesi 15.8. ihan kauheasti turvottaan mahaa ja sitä on jatkunut tähän asti.
Kauhea vihlonta tuli vielä kaupan päällisiksi. Luulin ensin, että oisko menossa umpilisäke(vai mikä se nyt oli?), mutta sitten sekin luulo hälveni parin päivän sisään, koska ei ollut mitään maha toiminnassa vikaa, että olisi enää epäilyttäny.
No turvotus ja vihlonta jatkui (vihlonta tuntui vasemman puolen munasarjassa, kuvittelisin ainakin näin?), koko ajan ollu tunne, että jokin painaa rakkoa, että pissattaa. Kävin sitten 19.8. jo tk:ssa, kun omasta mielestä tämä ei ole normaalia. Tiesin, että oireet ei voi johtua mistään esim. syömisestä (maha turvoksissa ilman syömistä, eikä edes pahemmin nälkä ollu tämän turvotuksen takia). Tk:ssa, sitten lekuri ei osannut sanoa juuta eikä jaata. :confused:
Välillä olen tuntenut hetkellistä pistelyä rinnoissa, mutta eivät kuitenkaan arat ole tai turvotusta.
Pääjomotusta(myös on tuntunut, että koko pää tulessa sisältä, mutta ei kipeä) ollut, nuhamaista oloa ja poskien punoitusta
19.8. päivä tein sitten raskaustestin ja tottakai se näytti negatiivista. Ennen tk käyntiä kuvittelin jo, että olisiko minulla joku munasarja syöpä? (etsiskelin netistä omiin oireisiin sopivia tauteja. :grin)
Mutta tässähän on hauskinta se että, tottakai minun piti sitten ruveta itse netistä etsimään itse diagnoosia muuta syytä tälle tilanteelle! Löysin sitten keskusteluista ovulointi ja mahdollisista kiinnittymis kivuista!
Neva hööd nuista ennen, olen sitten vissiin asunut tynnyrin sisällä. :p
Jos nyt olen ovuloinut, niin se on ensimmäinen kerta, kun tunnen sen! Tai sitten tätä kiinnittymis juttua, mistä nyt paljon kiistellään, että voiko sitä tuntea. Itse nyt en ainakaan ole huomannut, että näinä päivinä olisi mitään kiinnitymis verta vuotanu? Huimailua ja etovaa oloa on ollut nyt muutaman päivän ja tänä yönähän (21.8.) tuli sitten oksennettua sappinesteet(?) ulos ensimmäistä kertaa näitten oireilujen ohessa.
Menkat on nyt pari viimestä kertaa olleet sekaisin, vaihtaneet aikaa, joten hyvin vaikea tietää nyt oikeaa kiertoa,
aiemmin oli melko täsmälliset (parin päivän heitto).
Nyt kun kirjauduin tänne, tuli minun sivulle vissiinkin mahdolliset ovulointi ja hedelmällisyys päivät?

"Tänään on 21. elokuu, ja on meneillään kiertosi 18 päivä. Ovulaatiosi: 3 päivää sitten, 18. elokuu, ja 10 päivän kuluttua raskaustesti voi näyttää positiivista. Hedelmälliset päiväni: 15.8.-20.8."

Jos oletetaan, että se on nuin mennyt, olisi mahdollisuus, että nuo oireilut on johtuneet ovuloinnista/kiinnittymisestä/raskaaksi tulemisesta? Onko teillä plussanneilla ollut samanlaista? Olen hyvin hämmentynyt. Aiemmin kun olen epäillyt raskautta, ei ole mitään tuommoista oireilua ollut. Mutta nyt hämilläni kyselen teiltä olisiko mahdollista, että olisi tärpännyt?? Toivo olisi kova! Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa (voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista) ja arvoja yritellään vielä löytää kohilleen.

Kiitos rakkaat lukijat jos olette selvinneet lukemaan kaiken tämän sekavan tekstin ja kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista! :)
 
Muokattu viimeksi:
Luckylady13, toki voi olla tärpännyt, mutta se ei vielä (3 päivää ovulaation jälkeen) näkyisi testeissä. Kiinnittyminen tapahtuu noin 6-10 päivää ovulaatiosta eli vasta silloin voi alkaa mahdollisia kiinnittymisoireita ilmestymään ja raskausoireita vielä myöhemmin hcg-hormonin noustessa. Veikkaisin, että oireesi ovat ovulaatiosta johtuvia, itselläni on ollut samantyyppisiä. Jos on aiemmin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, ovulaatio-oireet saattaa tuntea yllättävän voimakkaina, kun niitä ei ole aiemmin tuntenut. Tsemppiä jatkoon ja toivotaan plussaa! :wink
 
Kiitoksia larissa! :)
Kyllä taas ihmetyttää äsken kävin uudestaan tk:lla ja pitää viedä tänään uusi pissanäyte (viimeksi eilen vein ja mitään EI kuulemma ollut) ja nyt se lekuri sitten yrittää saaha aikaa myös gynelle.. Yritin tältä mieslääkäriltä(ehkä virolainen) kysellä sit näistä ovulaatio yms jutuista, nii en tiedä oliko vaan niin suuri kielimuuri meillä vai mistä johtui, mutta mitään vastausta en saanut. No jospa sitten, kun gynelle pääsee nii helpompi puhua nuista. :) Jos kärsis vaan nyt oottaa ja kattella, onko menkkoja tulossa ja jos viivästyy niin sitten vasta testailla! :) Kuitenkin ollaan positiivisin mielin liikkeellä! :)
 
Nyt onkin suurimmaksi osaksi oireilu loppunut, joten aika varmasti ollu ovulaatiosta johtuvaa. Oli vaan niin hämmentävää, kun koskaan aiemmin ei ole näin tapahtunu ennen menkkoja. Nyt toivotaan, että tulisi positiivisiä uutisia. :) Tässä sekin, että lähes vuosi oisi "ollut mahollisuus" tärpätä, koska emme ole käyttäneet ehkäisyä, mutta ei kuitenkaan ukon kanssa ollu tämmöstä ovulaatio päivien laskentaa yms. Eikä lääkäritkään rupee tutkiin minua ennenkuin mulla on kilpirauhasen arvot kohillaan, mutta nyt olisi vissiin jo muutosta huomattavissa, kun tunsin tämän ensimmäisen ovulaation, joten toivoa on vielä! :Heartred
Tämä on kyllä loistava foorumi, jossa naiset saavat vuodattaa tuntojaan, joskus sitä on vain vaikea omankin ukon kanssa keskustella tai kaveripiirissä. Ihanaa odotusta odottajille ja toivottavasti tärpätään naiset ketkä sitä halajavat! :) :Heartred
 
Takaisin
Top