Raskausoireet

Naksutiili

Asioista perillä oleva
Hei kaikille ! Kyselisin täällä teidän raskausoireistanne. Eli mitä on ollut ja missä vaiheessa ? Myös erikoisempia haluan tietää. :) Omia oireita ovat: -nivelsäryt -väsymys -paha olo -nälkä -vihertävä pissa -vatsan nippailut -ummetus -pyörryttää -rintojen arkuus -mielialan vaihtelut -itkuherkkyys -raajat puutuu En siis ole varma raskaudesta. Ostan testin huomenna vasta. Onko muilla ollut samantyyppisiä oireita ?
 
itsellä tässä raskaudessa oireena oli huimaus ja suklaan himo ennen plussaa. niinä kertoina kun en plussannu niin kuvittelin kaikki mahdolliset oireet. hyvä etten jo tuntenu liikkeetkin :DD oksentelu,rintojen arkuus tuli noin rv 7. melko pian plussattua hävis tuo huimaus,eikä oksentelun myötä tee mieli suklaata :) kuopuksesta himona oli eukalyptus karkit ja porstauksen ääni :D
 
Useampi pv ennen plussaa lämpö koholla, 36,7-37 kun normaalisti siinä 36,3. Tuntu jotenkin flunssaselta.
Treenatessa voimaton olo, tässä toisessa taas kotona tehdyt rehkimisetkin väsytti. Tiesin kyllä että olen raskaana, näin untakin 4 kertaa plussasta.
 
Moi!

Onko kellään kokemusta negatiivisesta testituloksesta vielä yli kk päästä edellisestä ovulaatiosta? Minulla ollut närästystä viime kierrosta asti, alkoi ovulaation aikoihin tai viikko sen jälkeen. Tätä jatkunut nyt siis monta viikkoa. Minua ei yleensä ikinä närästä, viimeksi noin 5 vuotta sitten jolloin oli painoakin enemmän. Stressiäkään ei ole ollut tavallista enempää enkä mielestäni ole ruokaillut mitenkään poikkeavasti. Edellisten kuukautisten aikaan(2 vk sitten) oli vuotoa joka oli mielestäni suht. normaalia. Väsymystä on mutta se voi olla "normaalia" väsymystä, samoin alapää on jotenkin herkistynyt. Kävin eilen lääkärissä ja emätin hieman epätasapainossa.

Olen lukenut netistä juttuja että testi on näyttänyt negaa jopa kuukausia?? Vai onko ne vaan "urbaanilegendoja". En älynnyt kysyä lääkäriltä että onko todella mahdolllista että testi ei näyty plussaa vasta kuin myöhemmin, ainakin pissatesti. Tässä alkaa tuntea itsensä pikku hiljaa vainoharhaiseksi mutta ei kai se auta kuin odotella seuraavia menkkoja. Närästystäkään en kauheasti uskalla lääkitä JOS olisikin mahdollista että olen raskaana tai nyt tästä kierrosta tullut raskaaksi.
 
Mulla raskaus oli oireeton plussaan saakka, ja senkin jälkeen taisi mennä viikko kaksi ennenkuin alkoi nippailla mahaa välillä kipeästikin, sit se maan kaatava väsymys, kuvotuskin tuli sit jossakin vaiheessa.
 
Tulin tänne taas piipahtamaan kun kuumeisesti odottelen menkkojen alkamista..viikko sitten(noin viikko ovulaatiosta) tuli parina päivänä pyyhkiessä vaaleanpunertavaa paperiin. Nyt tämän viikon tiistaina alkoi rusehtava valkovuoto jota jää lähinnä vessareissulla paperiin. Yhtenä aamuna pari ruskeaa tiplaa housuissa ja sen jälkeen olen käyttänyt pikkuhousunsuojaa, siihen kuitenkin tullut vain pariin otteeseen rusehtavaa valkovuotoa. Vatsassa ja ehkä hieman selässä ollut tuntemuksia koko viikon ajan silloin tällöin. Närästys on helpottanut nyt parina viime päivänä. Nyt tosiaan odottelen tässä että alkaako menkat vai olisiko voinut vihdoin tärpätä ja kyse kiinnittymisvuodosta ja valemenkoista. Joskus minulla on tullut tuota rusehtavaa valkovuotoa ennen menkkoja mutta on alkanut pari päivää ennen, ei 4-5 päivää aiemmin. Turvotusta on ollut mutta se nyt voi johtua ihan mistä tahansa :) Toivottavasti olen viimeistään maanantaina viisaampi asian suhteen ja loppuu tämä epätietoisuus.
 
Vielä odottelen että alkaako ne kuukautiset vai ei..jotain tuntemuksia on ollut selässä ja vatsassa mutta ei normaalin kaltaisia jomotuksia. Tissit ovat ehkä vähän lössähtäneet ja nyt mietinkin, että on ketään sellaista kuka olisi ollut raskaana vaikka tissit olisivat hieman lössähtäneet menkkojen aikaan tai eivät olisi olleet mitenkään erityisen täyteläiset tai aristavat? Itse olen normaalipainoinen mutta kuppikokoa F joten rinnat ovat joka tapauksessa isot normaalistikin..
 
Ei mulla ainakaan esikoista alkaessani odottaa rinnat mitenkään täyteläistyneet tai olleet arat. Ihan alussa, ennen plussaa, niitä välillä kihelmöi ikävästi, että teki mieli pitää niistä kiinni ja tukea niitä. Mutta muuten ei mitään muutoksia siinä suunnalla.

Kerro unicorn sitten miten kävi? :)
 
Mulla ei ole yhdenkään raskauden aikana tisseissä olut mitään muutosta kun vasta loppuraskaudessa. Ei siis ole olleet kipeät, ei turvonneet ei kerta kaikkiaan mitään mistä olisi voinut päätellä olevansa raskaana :)
 
Mulla oireina on "menkkamaiset kivut", kuvotusta välillä pitkin päivää, väsymys / voimattomuus, jalkojen/nivusten särkyä, huimausta, pään särkyä, kahvi ei maistu... ruoka ei myöskään hirveästi houkuttele.

Viime raskaudessa tissit tuli aroiksi, suihkussa käyminen oli tuskaa! Väsymystä oli myös tuolloin.. plussan jälkeen tuli vasta pahoinvointi ja muut oireet.

Tein torstaina testin, negaa näytti. Menkkojen piti alkaa eilen, mutta huomenna uutta testiä kehiin :)
 
Minulla ei ollut kuin alussa raudanmakua suussa (en edes tiedä johtuiko raskaudesta). Sen jälkeen aika oireetonta. Närästys tuli aika voimakkaana joskus puolivälin jälkeen ja sitä kesti lapsen syntymään asti. Se oli tosi inhottavaa, mutta muilta vavoilta säästyin :)
 
Nostan jälleen tätä keskustelua..minulla ei tosiaan viimeksi ollut kyse raskaudesta :/ Nyt taas toivon tärppiä ja luulin jo oireideni olevan normaalista poikkeavia mutta mutta...kun luin noita edellisiä viestejäni niin kuulosti vähän samalta tilanne silloin :/ Tosin silloin mietin jälkikäteen, että se vk ovulaatiosta tullut vaaleanpunainen vuoto saattoi tulla hiivalääkkeen asetista joka on muovinen. Sama juttu toistui nimittäin myöhemmin uudelleen gunekäynnin jälkeen.

Eli tod.näköinen plussa ovistestiin maanantaina 10.2, tiistaina vatsa tosi kipeä, samoin vasen kylki ja selkä. Seksiä harrastettiin koko se viikko joka päivä. Tämän viikon keskiviikkona tunsin töissä voimakkaan vihlaisun mahassa ja alkkariin oli tullut rusehtavaa/punertavaa(vaikea oli sanoa kumpi)valkkaria tipla. Olin jo toiveissa että kiinnittymisvuotoa :) Mahassa ollut siitä asti tuntemuksia ja turvotusta mutta nuo voi johtua ihan suolen toiminnastakin. Eilen illalla kiristi alavatsaa ja selkä hieman kipeä, sama tänään. Tänään huomasin pyyhkiessä vähän rusehtavaa, siis tosi vähän. Menkkojen pitäisi alkaa vasta to-pe. Tällä viikolla tunteet on heitelleet ja olen itkenyt melkein joka päivä, mikä ei ole minulle ominaista. Tissit tuntuu nut kuitenkin vähän löysemmiltä kuin viikolla ja mietin että oisko kuitenkin nyt niin että menkat alkavat etuajassa :/ Onko kellään kokemuksia siitä että vuoto olisi alkanut jo viikkoa aiemmin jos raskaana? Ja voiko normaalia aiemmin tullut ovulaatio siirtää menkkojen alkamisen aiemmin? Ja voiko rintojen kiinteys vaihdella muutenkin kuin hormooneista johtuen?

Alkaa epätoivo oikeasti iskeä kun niin pitkään toivonut ja sitten kerrankin kun aikataulut natsaa niin ei vaan tunnu onnaavan :sad001 Ja eihän sitä voi varmaksi sanoa ovuloinko kuitenkaan tässä kierrossa..
 
Toivottovasti joku fiksumpi sattuisi paikalle ja osaisi vastailla kysymyksiini. Eilen harrastettiin seksiä ja ei mitään sen kummempia oireita. Tänään sitten taas touhuiltiin ja heti seksin jälkeen rupesi vatsaa ja selkää juilimaan, pyyhkiessä tuli sperman mukana vaaleapunaista :/ Onkohan täti tekemässä tuloaan, vai onko kellään kokemusta vastaavasta, josko seksin harrastaminen olisi aiheuttanut vuodon, esim. ärsyttänyt kohdunnipukkaa?
 
Silloin tällöin tota (vatsan juilimista ja pientä vuotoa) sattuu allekirjoittaneellakin, usemmiten juuri silloin jos menkat on alkamaisillaan. Kohdun nipukkahan on alempana, kun menkat on alkamassa eli varmasti silloin helpommin myös ärsyyntyy.
 
Eli Larissa, oletko sitä mieltä että kuukautiset on tuloillaan? Tänään vatsassa tuntemuksia ja olen ravannut vessassa normaalia enemmän. Mielestäni myös virtsa tuoksuu/haisee todella voimakkaasti,voisi sanoa että kuselle. Mietinkin jo että onkohan virtsatulehdus. Ikinä ei ole sellaista ollut mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Käyn huomenna lääkärissä muun vaivan takia ja ajattelin samalla kysäistä lähetettä testiin. Tein tänä aamuna testin vaikka vasta kp 26/29, negaahan se näytti :/ Vielä en ole täysin toivoani menettänyt kuitenkaan :)
 
Unicorn, toki puolestasi toivon, että ne menkat ei sieltä alkaisi :) Testasit aika aikaisin eli kannattaa ootella, että menkat joko myöhästyisi tai jos tulevat niin testata niiden jälkeen. Itse pääsen vasta keväällä edes haaveilemaan raskausoireista (ei olla yrittämistä vielä aloitettu) niin en niiden suhteen osaa olleenkaan neuvoa... Monet oireet on kuitenkin kuulemma sellaisia, että voivat tarkoittaa sekä menkkojen alkua että raskautta eli mene ja tiedä, vasta testi sen kertoo.

åke antoikin tossa yllä hyviä vinkkejä eli yritä saada stressaaminen yrityksestä pois ja pidä itsestäsi huolta :) Stressi nimittäin saattaa siirtää ovista tai jättää sen kokonaan pois. Niin ihanaa kuin se onkin fiilistellä mahdollisia raskausoireita niin stressaamatta paras :)

Voin kokemuksesta sanoa, että mieli kyllä osaa kehittää vaikka minkälaisia "raskaus"oireita, kun kuumeilee pienokaista, vaikka raskauteen olisi minimaaliset mahdollisuudet. Voisin pistää tähän listaa mitä itsellä on päällä... vaikka on siis edelleen rengas käytössä :rolleyes::grin

Toivotaan, että se plussa sieltä tulee!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top