Raskausoireet!

No jos aikasemmin luit ni mulla oli vast ikää noi kovat lantiokivut. Mutta selkäkipukin on joka päiväistä, en tosin tiedä johtuuko se töistä vai tästa oottamisest, alaselkä lähinnä kipuilee.
 
Niin tosiaan, sinulla olikin niitä lantiokipuja :/ Onneksi ovat helpottaneet.. eli ilmeisesti normaalia on olla kipuja :) Torstain ultraa vaan tässä odotellaan ja toivotaan, että kaikki hyvin mahaasukilla :)
 
moikka. 

Ma nyt pistan tan mun kysymyksen tanne kun en osannut muuallekkaan :) 
Kun siis... 
Herasin tana aamuna julmaan kipuun alaselassa/lonkassa ja se oli aika jannittavaa.
Ei mitaan niinkuin aiemmin ollut. Polttava huumaava kipu joka ei helpottanu asentoa vaihtamallakaan tai ylosnousemisella. Pari minuuttia se kesti ja sitten meni ohi. 
Onko kukaan paassyt osaksi tammoista hienoa kokemusta? Tai osaako kukaan sanoa etta meneeko ihan normaaleihin kasvukipuihin? 

Kiits. 
 
Täällä edelleen päätä särkee, oksettaa ja etoo, yököttää aamusta iltaan :/ LOPPUIS JO! Väsyttää ja päikkärit onkin päivän paras kohta :DD Onko teillä muilla valkovuoto lisääntynyt??
 
Täällä myös valkovuoto lisääntynyt.
Ja myös täällä oksennetaan edelleen joka aamu semmonen "tyhjänmahanoksennus". Koko päivää ei tarvii sitä hirveetä etovaa oloa kestää mutta heti jos unohtaa syödä , olo on sen mukainen koko loppupäivän!
Ihmettelen suuresti kun mun rinnat ei oo yhtään suurentunut eikä nännien ympärillä oleva  alue tummentunut tai suurentunut joka on ilmeisesti aika yleinen oire näillä viikoilla ja jopa aiemmin. Viime raskaudessa oli tämä oire.
 
Mie olen vihdoin päässy eroon pahasta olosta ja turvotuksesta.
Kauheet liitoskivut vaan on jatkuvasti ja alaselkä ei kestä oikein mitään. Pitää tunnin välein istua,seisoa,kävellä vähän mut mitään ei pysty pitkään tekemään yksistään tai kipu pahenee.
Kävelylenkin jälkeenki on niin kipeenä alaselkä että lyllerrän eteenpäin jo nyt :(
Ensi viikolla neuvola et jospa kysyis neuvoja mitä tän kanssa oikein tekee...?
Vanhat silmälasitki kaivoin kaapista kun tässä on parin viikon ajan näkö vähän huonontunut, mutta onneksi nää vanhat lasit on sopivat :)
Lihansyönti vaikeuksia edelleen eikä kukaan osaa kertoa mitä pitäs syödä tilalla että saa tarpeeksi proteeiniä ruokavalioon :(
 
Mulla väsymys mennyt ohi, luojankiitos! Kipujakaan ei ole ollut lantion seudulla enää, tosin ala selkä huutaa hoosiannaa joka ilta. Ja mun lempi mekko joka vielä vappuna oli enemmän ku täydellinen, ni ei mitään toivoa saada sitä enään päälle. :( Yhyy! Finnit ei oo hävinny minneen, päin vastoin. Hajuille oon tullu herkemmäks ja sinäänsä pahaa oloa ei ole, mutta saatan yhtääkkiä oksentaa. Ja pääkin on nyt muutaman päivän ollut kipeä. Tuntuu että oireita on ihan sikanaa, mut kokonaisuudessaan mun on silti ihan hyvä ja helppo ainakin toistaiseksi olla. :))
 
ihanaa kun teillä joillain on jo alkanut helpottamaan... täällä ei! =/ Edelleen oksennellaan harvase päivä ja hajujen kanssa saa olla todella tarkkana... valkovuoto lisääntynyt niin että koko aika pelkää että vuoto on alkanut... Mahassa kiertää ja pistelee, pissalla saa juosta koko ajan :D ja päätä särkee ja painajaiset vaivaa.. huhhuh! Tiistai ja mun np-ultra lähenee, ressaan siitä ihan hirveästi, joten se ei kyl varmaan ainakaan helpota tätä oloa... olisi siis jo keskiviikko ja tiistai ohitettu!
 
Tervehdys!

Aibhlin: Mulla on kanssa ihan sama, että hajujen kanssa on ihan kamalia ongelmia! Useat hajut saavat aikaan raivokkaan oksennusrefleksin ja se se vasta on noloa, kun on jossain kylässä tai töissä ja se yökkä vaan tulee jostain tietystä hajusta niin vahvana, että oksennusta on turha yrittää pidätellä, SE VAAN TULEE! Valkovuoto on myös mulla tosi runsasta ja ennen ultraa kauhistelin myös aina, että apua..Nyt se vuoto alkoi, mutta se on ilmeisesti ihan normaalia ja vain yksilöllistä sekin, kenellä sitä on enemmän ja kenellä vähemmän :-) Ja pissalla myös on tullut ravattua ihan riittämiin! Ole huoleti, oireet ovat niin samankaltaiset ja vahvat kun mulla että vilkas yksilö siellä jumppailee, kun menet katsastamaan ;-)

Mä oon kyllä nyt jo aika 100% varma ettåä oon tuntenut pientä liikehdintää, vaikka se tuntuu/kuulostaakin ihan uskomattomalta näillä viikoilla! Mutta ei se mitään muutakaan enää voi olla! Oon nyt niin monta päivää kuulostellut jaa samat tunteet toistuu päivittäin ja tiettyjen asioiden yhteydessä...Mulla on istukka taas ilmeisesti takaseinässä tai niin ainakin kätilö sanoi ultrassa ja kohtu jotenkin etukenossa, vai mitä ihme ilmaisua se käytti eli se voi kyllä olla auttava tekijä tässä asiassa ja mitä nyt ultrassa katseltiin, niin ERITTÄIN VILKAS YKSILÖ, joten ei kai se sitten mikään lääketieteellinen ihme ole :-D Älkää pitäkö mua ihan tampiona, mutta tällaiset nyt vaan on tuntemukset ;-)

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
joo.. huojentavaa että jollain muullakin on samoja "ongelmia"... :D ainakin sydänääniä kuunnellessa ei mahatyyppi kovin kauaa kököttönyt dopplerin alla, puoli min oli maksimi ja sitten jo vaihdettiin paikkaa kovasti :)
 mä oon menossa tänään ekaa kertaa (!!) tapaamaan tulevia (?) appivanhempia ja anoppi on kokki ammatiltaan.. on loihtinut mökille jonkun luksusaterian ja pelottaa hurjasti, jos ruoassa on jotain, minkä tuoksu saa mut yökkäilemään :D mies ei halua kertoa vielä tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsesta, ennenkuin ultrassa todetaan kaiken olevan ok. Täällä kans kuplii ja polttelee mahassa ihan ihmeellisesti... ja ai niin, viikkoja tänään 12+5.
Mitenköhän saisin minäkin tuollaisen "raskauslaskurin" tuohon tekstini alareunaan, mikä esim sinulla emunainen on ??
 
Apua :-D Noi on just noita kaameita tilaisuuksia kun pelkää, että siellä haisee joku joka saa yökkäämään tai pöydässä on jotain, joka alkaa ällötä :-D Tsemppiä!! Se on vaan niin vahva se reaktio, että multa se ainakin vain tulee väkisin!

Siinäs huomaat <3 Siellä on erittäin vilkas ja iloinen yksilö! Joo, mulla on kanssa ihan hullu tunne, että voiko niitä todella tuntea, mutta kyllä se nyt vaan täytyy uskoa ja kun toinen on kuitenkin jo tulossa, niin muistaa millaista se oli esikoisen kanssa tai että millaisia ne ekat hyvin pienet ja hentoiset liikkeet olivat ja kyllä ne olivat just samanlaisia <3

Klikkaa tota mun raskauslaskuria, niin se menee automaattisesti sinne sivuille, josta voit valita omasi ja sitten vaan menet sinne omat sivut kohtaan ja otat sieltä oikealta ylhäältä sen kohdan, missä lukee omat tiedot. Sitä kun selaat vähän alaspäin, niin siellä on kohta, missä lukee Ticker ja allekirjoitus tai jotain sellasta, niin kopiot sen linkin minkä valitsit niin sinne ja se on siinä :-D Toivottavasti ymmärsit edes jotain ;-) Mukavaa päivää tulevassa anoppilassa!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
Kiitoksia paljon neuvoista! :) nyt alkaa jännittää, kun suunnataan auton nokka kohti mökkeilyä! :D
 
Täällä myös varma että tunnen jo liikehdintää masussa :) eli viikolla 14 mennään ja huomenna tulee rv14 täyteen. Hassua kuitenkin että niitä tuntuu nyt jo, koska esikoisen aikaan tunsin tollasia liikkeitä vasta joskus 17viikolla :) Mutta olen siitä ihan varma, sen verran tänäänkin muljahteli vattassa kun olin paastonnu sokerirasitusta varten ja sitten join sen sokerilitkun niin johan alko mahassa hetken tuntumaan pikkuisia täppejä :)

Täällä myös kärsitty päänsärystä muutaman päivän, olo on turvonnu etenki iltasin. Etova olo on loppunut ja kahvikin maistuu jälleen, mutta sitten jos hirvee nälkä niin kyllä on kauhee olo ja oksettaa.
Maha on kyllä kasvanu aika vauhdilla yhtäkkiä ja tota ei kyllä enää pysty vaatteilla peitellä. Kerroin tutulle tässä paripäivää sitten raskaudesta niin se kerto että oli jo epäilly pariviikkoa sitten kun oltiin nähty että olisin raskaana, mutta ei ollu viittiny kysyä :)
 
Koskaan ei voi olla täysin tyytyväinen?? Tää valkovuoto vaivaa todella, vaikka on varmaan vielä joihinkin verrattuna vähäistä, on se inhottavaa! Mietin tässä, kun muutenkin olen hermoraunio ihan perusluonteeltani, että mistä erotan valkkarin ja lapsiveden? Voisin nimittäin seuraavaksi alkaa ressaamaan sitä asiaa.... =/
 
Lapsivesi on väriltään haalean vaaleanpunaista eikä haise juuri millekkään. Valkovuoto nyt tuoksahtaa... teidätte kyllä mille. Ja värikin on eri.
 
Takaisin
Top