Raskausoireet toisen kolmanneksen aikana

katsy

Vasta-alkaja
Millaisia oireita ja oloja teillä on ollut?

Voiko oireiden loppuminen/väheneminen olla merkki keskenmenosta?
Viikkoja takana lähemmäs 16, ja olen tässä ihmetellyt kun
yhtäkkiä närästys on kadonnut, rinnat ei tunnu niin turvonneilta,
jatkuva wc:ssä ravaaminen on loppunut (tai ainakin vähentynyt todella),
eikä muitakaan raskausoireita ole. Kaikki oireet siis hävinneet/vähentyneet ihan
parin-kolmen viikon aikana.

Onko keskeytynyt keskenmeno toisen kolmanneksen aikana harvinainen?

Monesti kuulee puhuttavan että toisen kolmanneksen aikana olo on
energinen? Millä viikoilla yleensä tämmönen "piristyminen" tapahtuu?

Edit/ Voi ei, huomasin vasta, että näille oireille on näköjään ihan oma
osionsa. Pystyykö viestiketjua jotenkin siirtämään?
 
Moi, Luulen että moderaattorit voi siirtää keskusteluja ainakin, mutta ei varmaan haittaa, että täälläkin on tällainen aihe.

Mulla kanssa nyt 14. viikolla oireet on selvästi vähentyneet, ja hetkeksi tuli olo, että onko jotain lapsella vikana kun ei enää "ilmoittele".. mutta se on ihan normaalia kyllä! Vessassakäynti öisin on vähentynyt noin 8 kerrasta noin yhteen, rinnat ei enää niin turvonneet (ihan kuin olisivat vähän pienentyneet jopa), huono olo helpottunut aika paljon. Mutta kun ultrassa käytiin, siellä se sikiö pomppi, eli ei hätää! :) Pitää olla vaan tyytyväinen, että on vähän ihmismäisempi olo ja pystyy jotain muutakin kuin potemaan. Esim liikunta on nyt sujunut oikein hyvin, mistä iloitsen - kävin juuri talven ekalla pikkuisella hiihtolenkillä:)

Keskenmenot taitaa olla aika harvinaisia ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta ei tietenkään mahdottomia. Oireiden väheneminen ei kuitenkaan ole merkki tästä.

Tsemppiä loppuraskauteen ja nauti oireettomuudesta!
 
Mulla menee taas toisinpäin. Ensimmäinen kolmannes melkeimpä täysin oireetonta. Nyt toisella kolmanneksella ne oireet on tullut. Ekalla kolmanneksella oli ainoastaan rintojen aristus ja turpoaminen, nyt se on kadonnut.
Mutta nyt saa rampata jatkuvasti pissalla, naama kukkii kun pahimmalla teinillä, jalat turpoaa, harjotussupistuksia tulee, kynnet lohkeilee ihan järkyttävästi, ja väsy on ihan valtaisaa.

Mutta oon kyllä kans kuullut että ennemmin ne oireet häviää juuri noihin aikoihin, ei näin päin kun mulla. :D Mutta tosiaan mulla ei alkuraskaudesta sitten ollutkaan mitään, joten tiedän miten sinua siellä stressaa ! Tsemppiä ja ihan oikeasti, nauti oireettomuudesta !! :D Itse en osannut vaikka sitä mulle toitotettiinkin, nyt jälkiviisaana olisi pitänyt nauttia :D
 
katsy: Ei hätää: Monesti alkuraskauden oireet helpottavat 2. kolmannekselle ja kuten aya jo toivottikin niin "Nauti oireettomuudesta!". Loppuraskaudesta tuo wc:ssa ravailu palaa, kun vauva painaa virtsarakkoa. Närästys samoin palaa jos on palatakseen, kun sisäelimet ovat vauvan kasvun ansiosta järjestyneet uudelleen. Tästä videosta minusta näkee hyvin tuon mitä niille sisäelimille tapahtuu raskauden loppuvaiheessa:  http://www.vau.fi/Laskurit/Raskaus-animaationa/ Se myös auttaa ymmärtämään miksi sitä hengästyy helpommin ja miksi niin helposti närästää tai joutuu ravaamaan siellä wc:ssa! Ei huolta katsy - oireiden helpottaminen on keskiraskaudessa normaalia! Toki jos sinua kamalasti hermostuttaa vauvan vointi, niin ainahan voit käydä yksityiselle ultrassa tarkistamassa, että kaikki on ok.
 
mäkin kaipailin tokan kolmanneksen alkupuolella niitä oireita merkiksi että raskaana ollaan. onneksi omistan kotidopplerin, sitä tuli käytettyä paljon ennen ku liikkeet alko tuntemaan!
ei mulla pissalla juokseminen loppunut, mutta alavatsakivut lakkasivat ku seinään. tissit alko tuntumaan paremmilta ku aiemmin kutisi ja oli tosi arat. huimaus parani huomattavasti, ei enää sellasia kohtauksia tullu kun joskus rv 10-14 eikä asentohuimaustakaan juuri. pahoinvoinnista en alkuraskaudessa kärsiny kun ihan hetken eikä ikinä menny oksenteluun asti mutta kyllä se vähänenkin katosi.
ja närästys mulla on tullut vasta suunnilleen rv 24 joten siitä en osaa sanoo.
  se kotidoppler oli kyllä mulla siunaus tohon ongelmaan, jos epäili jotain niin sai aina ite tarkistaa että siel ollaan kunnossa ja nauttia vaivattomista oloista! 
 
Takaisin
Top