Raskauskilot?

Aurinkopuuteri

Vauhtiin päässyt keskustelija
Miten on teillä? onko paino jo samana? [8|] mulla normaaliin painoon vielä 6kg matkaa, mut mitään laihduttamista en ole näiden kuukausien aikana harrastanut. En tiedä onko täällä jo aiheesta aloitusta, mutta nyt on.
 
Lähtöpaino 57kg, synnytystä edeltävänä päivänä paino 79kg, paino nyt 56kg. Eli aika hurja painonpudotus...

En ole mitenkään millään lailla pyrkinyt painoa pudottamaan, herkuutelen aika paljon enkä minnekään jumpalle pääse kun ei ole lapsenvahtia. Mutta joka päivä lenkkeilen vaunujen ja koiran kanssa, ja sit tietty toi imetys on aika tehokas painonpudottaja myös [:D]
 
Mulla oli neuvolakorttiin merkitty 61kg alkupainoksi mutta en tosin vähään aikaan ennen sitä ollut käynyt puntarissa joten se oli arvio. Raskauden lopussa painoa oli noin 74kg. Sairaalassa lähti 5pv aikana 9kg. Sen jälkeen on ihan iteksiään ja melkoisella mässäyksellä paino pudonnut 62kg ja siinä se on nyt pysynyt. Ja oikein tyytyväinen olen [:)]
 
Alkupaino oli 68 kg, viimenen merkintä kortissa on 79,7 kg ja tällä hetkellä paino on noin 65 kg. Aika nopeesti mulla paino tippu, en kovin tarkkaan seurannu niin en tiedä kuinka nopeasti mutta vasta jonkun aikaa on vihkisormus mennyt sormeen. Jotenki jääny nestettä sitten kaiketi ja oon aika herkkupainotteisesti syöny.

Kävin tossa sunnuntaina jumpassa ja täytyy sanoa, että lihakset on kyllä hyvin pitkälle myös kadonneet. En ole meinaan vuoteen tehnyt muuta liikunnallista kun kävelly niin meinasin pyörtyä sinne[:D] Ei sillä, että mä koskaan olisin mikään himokuntoilija ollu mutta nyt kyllä esim. selkä ja vatsalihakset ei toimi kyllä ollenkaan[:)]
 
Mun on pitäny jo käydä ostamassa pienempiä housuja kun kaikki entiset tippuu jalasta... [:-] Paino pudonnut siis synnytyksen jälkeen entisestään about 5 kiloa! Itsestä tuntuu, että alkaa jo takapuoli roikkua, yök! Oon yrittänyt syödä hyvin mutta ei tuota painoa vaan näytä tulevan. Lienee osansa tuolla 2 tunnin välein maitoa imuttavalla pikkutypykällä. Noh, eiköhän ne kilot jossain vaiheessa palaa entiselleen, eli siihen 62 kohdille.
 
Paino ennen raskautta 63kg, ennen synnytystä 74kg, kaks viikkoa synnytyksen jälkeen 62kg. Nyt en tiiä ku puntarista on patterit ollu loppu jo hetken, oli tässä välissä jo 60kg kun vielä imetti, nyt veikkaan et on sen 63kg. Mulla kun ei oikeestaan paino vaihtele vaikka kuinka herkuttelisin(joka päivä), ja paino pysyy aikalailla tossa normaalissa.
 
Paino nousi raskausaikana 17 kiloa, ja siitä on nyt jäljellä 3 kiloa. Matkaa normaalipainoon on kuitenkin vielä noin 18 kiloa, johon pikkuhiljaa hiivitään, hitaasti mutta varmasti [:)] jos ehtis tavoitteeseen vaikka ennen seuraavaa raskautta [:D]
 
Ennen raskautta 69kg, päivää ennen synnytystä 85kg, jälkitarkastuksessa vajaa 7 viikkoa synnytyksessä takaisin lähtöpainossa ja nyt 58,5kg.
Oon painanut tämän verran viimeksi 15-vuotiaana, ja ei pysy toiveikkaana säästämäni "hoikan ajan" farkut enää jalassa ilman että vyöllä köyttää kiinni.
Mitkään vanhat vaatteet ei istu enää päälle ja muutenkin tuntuu siltä että kaikki muodot on lähtenyt [8|]
Pitäis siis saada viitisen kiloa ainakin takaisinpäin.
Oma ihannepaino olis 65kg.
 
Mä kans olen lähtöpainossa (53,4kg). Raskausaikana paino nousi 18kg, jotka lähtivät aika nopeeta pois. Imettämisellä taitaa olla jotain tekemistä asian kans, koska herkuttelen aikalailla, lähes joka päivä, enkä liiku mitenkään erityisen paljon [:D] Tykkäsin kropastani enemmän sillon ku painoo oli jotain 57kg, nyt tuntuu että jostain pitäs ne kilot saada takasi.. 
 
Mun lähtöpaino oli 57kg,viimesillään 69kg ja kun olin synnyttänyt niin oli takasin 57kg.
 
Mulla matkaa lähtöpainoon jotain 4-5 kiloa. Kokonaispainonnousu oli kai jotain 19-20kg, joista 10 tuli nopeasti alas ja viiden kilon verran olen tarkkaillun syömisiäni. Mua ei imetys laihduttanut.[:@]
 
Hienosti teillä kaikilla lähtenyt liikakilot pois! [:D] jospa ne mullakin lähtisi pois nuo 6kg mitkä kummittelee. Musta näyttää, että tuo kaikki läski mahassa... sellasta löysää on siinä. Mut hitaasti ja varmasti... se on varmaa etten anna tuon tuohon jäädä. [8|]
 
Raskauden aikana tuli 10 kiloa ja 3 viikos oli hävinnyt 17 kiloa.
Muutama tuli takas mut edelleen miinuksen puolella mennään.
Oon ylipainoinen joten saakin hävitä lisää niitä kiloja.
 
Aurinkopuuteri mulla ainakin se löysä siinä vatsan kohdalla on ja pysyy, vaikka painoa on lähtenyt kuinka paljon.
Joku joskus sanoi että vie saman verran aikaa palautua siitä masusta kun sen kasvaminenkin kesti.
Mutta kyllä mun tutuilla ainakin se löysä on jäänyt, enkä tiedä millä tuosta ylimääräisestä nahasta voikaan päästä eroon kun nahkaahan se vaan on.
Ei se toisaalta mua hirveästi häiritse, en ajatellutkaan että raskauden jälkeen kroppa palautuis kaikilta osin entiselleen.
 
KisMet ei mulla sellasta löysää lörppyä ole tuossa siis tavallaan nahkapussia vaan selvää läskiä. [:D] Mulla on taipumusta siihen, että vatsan kohdalle kertyy läskiä muutenkin vaikka olen hoikka ja harrastan liikuntaa paljon. Toki se kaikki 6kg ei nyt tuossa ole mut osa ainakin.[:@]
 
Paino pääsi 90 kiloon raskauden lopussa (la yli 10 päivää) ja nyt 78,4 kg, lähtöpaino 63 kg ja siihen pitää päästä takaisin. 2 vkoa karpannut mutta paino ei tipu, outoa, pari kertaa viikossa 5 km kävely- tai juoksulenkki.  Kauheaa epätoivoa, kun läskit eivät ala lähtemään millään, ei vaikka imetän. Täytynee yritää pelkkää tonnikala/raejuustokuuria.
 
TuijaKoo, Kyllä ne läskit lähtee ajan kans... en kyllä suosittele mitään laihis kuuria kun lapsenkin olet vasta saanut. [8|] Ja yleisesti nuo kaikki laihiskuurit on huonosta, niitä ei suositella. Pitäs vaan liiikunta, oikea ruokavalioa, nukkuminen ym saada tasapainoon. Sillä ne kilot lähtee huomaamatta vähitellen. [:D] Itse noudatan tuota enkä mitään raejuustokuureja. Ja kyllä nuo L Ä H T E E kun niin olen päättänyt!!!! [:D]
 
Mulla on ainakin edelleen ylimääräisiä kiloja, vaikka noin yleisesti suurin osa vanhoista vaatteista kyllä mahtuu - paitsi tissien kohdalta. Oikein ärsyttää kaikki ne, jotka kehuu, miten kilot karisee imettäessä tai muuten vain on lähteneet samantien, koska kyllä täälläkin on oltu tissi vauvan suussa hyvinkin ahkerasti, eikä vain kilot lähde. Oma keho tuntuu muutenkin nyt todella vastenmieliseltä ja ällöttää, kun liivien kuppikoko menee jossain E:n ja F:n tienoilla, kun A:sta on lähdetty - piru periköön ne, jotka sanoo, että isot rinnat on kauniitemoticon

Joo toki en ole päässyt liikkumaan samalla tavalla kuin ennen ja se tottakai näkyy ja tuntuu ja välillä tulee siitäkin ahdistus, kun tuntuu, ettei tuollainen vaunujen/koirien kanssa kävely riitä vaan pitää saada enemmän. Ei vaan pääse, kun mies tekee töitä 24/7 ja jonkun pitäis täällä sitten pitää kotia kasassa.

Pahoittelen purkaustani, mutta jotenkin on tosiaan oma keho niiiiin hukassa, että ahdistaa...
 
Takaisin
Top