Raskauskilot pois!

Mulla tippunu jopa 2kg jälkitarkastuksen jälkeen paino. wow :P
pikkuhiljaa alkaa herkkulakko vaikuttaan ja salilla käyntiki.. :)
saas nähä kui on huomenna lihakset kipeenä ku kävin 1,5h salilla.viime kerralla ei tullu kyllä yhtään mutta nyt voi olla kipeet.. :D

 
Ah ihanaa, ristiäiset ohi, voi aloittaa herkkulakon :D En mä olis kuitenkaan pystynyt olee ristiäisissä syömättä hyväskää.

Nyt on kilon alle lähtöpainon, lisää sais tippua ja rutkasti, vaikkapa 5kg. Huomenna meen ostamaan taas kuntosalijäsenyyden, pääsee vähän liikuttamaan läskejä :D jee!

Tsemppiä meille kaikille ;>
 
Mäkin ootan, että huomenna pääsee taas salille rehkimään. Nyt tulee lunta siihen malliin, ettei jaksa lähteä vaunuilemaan...eilen jo sai tarpoa kunnolla.
Mulla herkuttelulakko on vähän tärvääntynyt, kun harva se päivä käy vieraita...ja miks ne kantaa kaikki mulle suklaata tänne?! Lohdutan itseäni sillä, että kulutuskin on kovaa heh.
 
Eikä yhtään kipeenä mikään paikka vaikka rehkin huomattavasti enempi eilen mitä ennen... :O Kuin tää on mahollista. Aina on ollu tuhannen kipeet jos oon "bodaillu" :D
Pitää vissiin huomenna vielä isommilla painoilla kuntoilla. Tuntuu ettei oo edes hyövyttäny treenit ku ei oo kipeenä paikat :P

Aattelin ottaa tavotteeksi puottaa painon lähtöpainoon tässä parin kuukauden sisällä. Jos sitä huhtikuun alussa ois taas takas entisessä painossa. Onkohan ihan ok jos puottaa painoa 3kg/kk ? Onko liian tiuha tahti?
 
Melela musta tuo 3kg kuulostaa ihan ookoolta, eikös ne sano että 0,5-1kg/vko olis hyvä tahti?
*muoks* varsinaista laihdutuskuuriahan ei imetysaikana suositella ettei maidontuotanto häiriinny. On siis muistettava syödä ja juoda kunnolla, liikuntaa lisäämällä kilot kyllä karisee sopivaa tahtia :)

Aahhh...ahteri huutaa hoosiannaa! Mä olen ottanu nuo vaunulenkit tosissaan kuntoilun kannalta, täysillä mennään koko parituntinen. Eilen sit piti vielä heilua kahvakuulan kanssa - että olipa hyvä että tänään oli pakkaspäivä ja sai pitää vähän rokulia lenkkeilystä ;) Pakko kyllä ottaa pienet perusvenyttelyt että pääsee huomennakin sängystä ylös!

Huomasin muuten että vatsalihakset on ihan surkeassa kunnossa, en pääse kunnolla istumaannousuihin vaikka ennen raskautta tuli treenattua kovaakin...noh, ajan kanssaemoticon  
 
Joo en mä oo aatellu mitään sellasta dieetti laihdutusta. Ylimääräisen sokerin oon jättäny pois mut ruoka maistuu edelleen normaalisti :D Vettä yritän muistaa juoda päivän aikana runsaasti. Kyllä tulee hörpittyä yölläki ku istuen syötän aina.
Ja totta, liikunnan lisäämisellä kilot karisee. Lukema puntarissa pikkuhiljaa laskee ja laskee.. :) Ei sais kyllä käyä joka aamu puntarilla niinku mä käyn :P
Mut jossain vaiheessa se jumahtaa paikalleen, niin on aina tehny. Mut sit taas paino alkaa tippuun kun vaan jaksaa sinnikkäästi liikkua ja olla syömättä niitä ihania herkkuja muullon ku lauantaisin.
Ens viikolla ystävän häät, lauantaina, sillon kyllä syön ihan niin paljon ku jaksan :D
Mut sitä ennen keskiviikkona ois sen ystävän polttarit, auts! ;D
Ah, tänään taas salille. Aattelin rääkätä nyt kunnolla itteeni koska ei vieläkään tuntunu missään edellisen kerran ku kävin :/ Varmaan liian pienillä painoilla siellä huhkin. tänään siis painoja enempi kehiin..
 
Hitto, flussa tuli uudestaan just kun ajattelin, että pääsen treenaa. Nyt siis toista viikkoa jo jatkunut kurkkukipu, nuha ja yskä. Ärsyttää! Kävin kuitenkin uimassa eilen ja se olisi tarkoitus ottaa ohjelmaan. Päätin myös, että toteutan yhden haaveeni ja palkkaan yksityisen opettajan opettamaan mulle rintaunnin tekniikan. Näin saa irti tuosta uinnista enemmän. Ihanaa kun äippälomalla on aikaa kaikkeen tähän.
 
kiloja karissu nyt 3,1 jälkitarkastuksesta, eli 3 viikon aikana.. :)
salilla taas käyty, ja semmonen on olotilaki. hui ku väsyttää ja ramasee niin älynä :D
oon jääny vähä koukkuun tuohon salilla käyntiin..
 
Mua niin ärsyttää.. kuvittelin sillon odotusaikana kuinka on sitten äippälomalla aikaa käydä jumpilla ja lenkillä ja uimassa ja vaikka mitä - voihan ketunmarjat!

..miehen työpäivien aikana ei toivookaan et olis mitään väliä missä minnekään itse ehtis, eikä aina kehtaa joka viikko mummojakaan pyytää hoitamaan. Sitten kun oikeesti pääsis jonnekin, ni on vaan niin poikkirikkipuhki ettei huvita/kiinnosta.. varsinkaan kun tietää, ettei sen jälkeen pääsekään lepäämään niinkuin ennen vaan on kädet maitohapoilla kanneskeltava poitsua ja vaihdella vaippoja yms. Lenkillehän tietty pääsis pojan kanssa vaikka joka päivä, mut jotenkin tää talvi on sellanen et mua oikein ällöttää lähteä pihalle.. kylmä ja kaikkee :D

Oon siis vanginnu itteni varmaan loppuelämäks näiden seinien sisälle ja näihin kiloihin. Täällä ilmottautuu siis yks täysin rupsahtanu höllyvä ja löllyvä äiti! emoticon
 
Nyt alko herkuton helmikuu!!! Ja tänään on heti koitos, tiedän et kaveri tarjoaa pullaa yms.. Sit jos sanon et oon jättänyt herkut pois niin alkaa kauhee meuhkaaminen kuin oon niin hyvässä kunnossa yms.. Kylhän mä oonkin hyvässä kunnossa, mut haluan ne pari kiloa jotka jäi mahalle roikkuu pois. Jätän nyt vaan herkut, mut syön kyllä hyvin muuten ja liikun paljon. Onneksi miehellä on ollut jo kuukauden sama homma, lihoi samaa tahtia odotusaikana kuin mäkin :D
 
satu: et varmasti oo yhtä hyllyvä ja höllyvä äiti ku minä.. !! mun maha on edelleen sen näkönen ku siellä sisällä ois vauva !! :/
entiset läskit ja raskausläskit, jejee!
 
Itekin oon höllyvä ja löllyvä. Viimeviikolla tuli vähän paha mielikin kun miehen suorasanainen äiti kävi täällä ja sanoi että "sulla on kyllä lähtenyt jaloista, mutta ei kyllä yhtään mahasta!" teki mieli kiskasta nenille, mut tyydyin sitten sanomaan että "joo, itteekin ihmetyttää.."

:( !!

Mutta nyt mukavempiin asioihin.. Oon koukkuuntunut Kiloklubiin :D Siis näille sivuille ! Menkääs kattoo, on ilmanen ja kätevä.
Oon jäänyt koukkuun tuohon ruokapäiväkirjaan, vaikka ennen ajatuskin ruokapäiväkirjan pidosta on ärsyttänyt. Nyt kun näkee, että on syönyt oikein, on ihan innoissaan siitä. Plus sitten siellä on se liikuntapäiväkirja! Se on mahti!!
Kaikesta tekee mukavaa se, että neljässä päivässä on tippunut 600g painoo :) Mulla kun jähmettyi tossa hetkeks paino samoihin lukemiin, ei laskenut, ei noussut. Mutta nyt! Oon ihan fiiliksissä :)
 
Mä kanssa koukutuin tossa tovi sitten tuohon kiloklubiin.. jaksain kai muutaman viikon ja sit kyllästyin. On kyllä tosi hyvä jos vaan jaksaa.. ite pitäis varmaan ottaa itteään taas niskasta kiinni ja alottaa uudestaan. Anto kyllä kummasti motivaatiota.. ja syöminen oli helppoa kun ohjelma suoraan laski monta kaloria on suusta alas pistetty.. jos oli kalorimäärä täynnä/lähes täynnä ni ties ettei tarvi enempää sinä päivänä enää syödä :)
 
VAU!!kiitti altsu!! tuohan on hyvä sivu!!

Mua niiiiin alkaa ahistaan tää maha!! miten ihmeessä saan sen kiinteämmäksi ja tuon roikkuvan pussiläskin pois?!?!?!?

Käyn siis kuntosalilla 2x vkossa ja teen joka kerta vatsa ja selkälihaksia (3x15 sarja) ja sit vuorotellen ylä tai ala kroppaa muuten. Ja niin suurilla painoilla et just jaksaa tehä nuo sarjat, ja sellasta kivaa polttelua on lihaksissa suorituksen jälkeen. Aluksi tietenki lämmittelen joko juoksumatolla tai pyörällä tai "luistelu laitteella" mikä lie oikeelta nimeltä...

Miimihän on asiantuntija, heitä vinkkejä mitkä liikkeet tai liikuntalaji polttas kaikist tehokkaimmin tota läskiä tosta mahasta ainaki !!
 
Joo mäkin haluun kyllä vinkkejä mahaläskijumppaan :D Mikä olis tehokkainta? Miimi, somebody?!

 
Mun ihan lemppari vatsalihasliike on seuraavanlainen:

Mene istuma-asentoon. Ota levypaino tai käsipaino käteen. Lähde laskeutumaan kohti lattiaa ja pysähdy kohtaan, jossa tuntuu, että kellahdat selinmakuulle.
Pysy tässä asenossa ensin ajan kun lasket viiteen (myöhemmin lisää aikaa). Tämän jälkeen kierrä molemmille puolille painojen kanssa koskettaen painolla lattiaan (vinot vatsat).
Palaa keskiasentoon ja pidä viiden sekunnin ajan pito (puoli istuva asento). Laskeudu hitaasti lattialle selinmakuulle ja toista liike x-kertaa. JOs haluat lisää haastetta nosta jalat irti lattiasta aloitusasennossa.

Keskivartalon kaventumiseen vaikuttaa myös ruokavalio ja mulla toimii toi hiilareiden vähentäminen. Tosin synnytyksen jälkeen vatsanahkaa ei kyllä palauta muu kuin aika :(

Linkkuveitsi on myös superhyvä vatsalihasliike ja kyljille kylkilankut kierroilla, eli kylkilankku asennossa nostetaan käsi kohti kattoa ja siitä kierretään kainalon alta, jolloin koko kroppa kiertyy. Myös laskut kohti lattiaa kylkilankkuasennosta ovat hyviä.
 
Piti vielä lisätä, että noita kiertoja puolelta toiselle tehdään niin paljon kuin jaksaa. Eli ei vain yhtä kertaa puolelta toiselle.
 
Jee herkutonta on nyt kestänyt jo 3pv ja ollut jo 2 koetusta enkä sortunut :D Mies naureskeli, ettei ehkä kannata vielä paukutella henkseleitä..
Mä kyllä liikun tosi paljon ja on luonnostaankin mahassa ne ainuut läskit, et on vähän epärealistista polttaa vain mahasta niitä, mut kunhan nyt vähän kiinteytyis!
 
ootte kyllä ollu ahkeria!!

Satu, mene edes kerran viikossa vaunulenkille. Mä en jaksa viel harrastaa mitään muuta liikuntaa, mut raahaudun naapurin kanssa vaunulenkille aamuisin.. välillä ottaa päähän niin sikana, kun pitää touhuta aamulla vauva ja itsensä lähtökuntoon, mutta se olo, kun vauva nukkuu vaunussa, keuhkot saa happea ja pääsee kävelemään, on mahtava. Älä anna sään hämätä. Jos mahdollista niin lähde vaikka miehesi kanssa, silloin lähtörumba ei oo niin haastavaa. Lopulta kun tulee rutiini niin vaunulenkille suorastaan himoitsee!
 
Takaisin
Top