raskauskilot hallintaan

Miten mener kilojen suhteen? Täällä ollaan hyvin lähellä 20kg köykäsempiä. Raskauskiloja jäi tiputettavaksi 2kg siihen mitä oli ennen raskautta. Eli täällä on vedetty kunnon ulkonäkö remontti. :)
 
Lähtötilanteessa ollaan :) kilot lähti supernopeaa tahtia. Vatsalihaksia olis kiva alkaa enempi tekemään mutta en oo vielä kunnolla uskaltanut.
 
Mä oon tehny jo salilla ihan kunnolla, jälkitarkastuksessa kysyin lääkäriltä ja sano et uskaltaa tehä jos ei pahalta tunnu
 
Mä pelkään että vatsalihakset ei oliskaan vielä palautunut.
 
Oon ny 1.5kk käyny 4x viikos salilla, ruokavalion laittanu uusiks ja melki joka päivä vaunulenkillä käyny. Silti tippunu vasta pari kiloa. Ja parikytä kiloa lähtöpainoon
 
Paino junnaa paikallaan. Vaunun ja koiran kanssa kävelyllä tulee käytyä lähes jokapäivä ja kahvakuula ryhmässä käyn, mutta paino vaan pysyy -8kg. Rupesin tuossa jokuaika sitte hillitsemään syömistä pienensin annoskokoa, turhat napostelut pois ja välipalat terveellisiksi. Pari kiloa lähti melkeen heti, mutta maitoki väheni. Pikkunen imi kummanki tissin nii tyhjäksi ja uus kierros olis pitäny alottaa parina iltana piti sitte ottaa pakkasesta maitoa jotta sain pikkusen yöunille. Rupesin syömään sitten saman verran ku aikasemmin ja maitoo ihan suihkuaa. Hauaisin täysimettää sen puolivuotta nii saakoot kilot olla ja joulun jälkeen rupean miettiin syömisiä jos maitoo riittää sinne asti.
 
Mulla edelleen lähtöpainoon vielä n. 6 kg. Tosin olen nyt jo bmi:n mukaan normaali mitoissa eli sinänsä ei paniikkia ja oonkin yrittäny unohtaa painon ja keskittyä peilikuvaan.. Lenkkeilyä, kotijumppaa ja kerran viikossa ratsastustunti. Pyrin pitämään säännöllisen ruokailurytmin ja arkisin ei herkutella :)
 
Mä olin jo 2 vkoa synnytyksestä samassa painossa kuin ennen raskautta, mut en todellakaan samoissa mitoissa vielä. Onhan tää maha melkoinen pullataikina vaikka onneksi ei kauhee röllykkä olekaan..oli mulla pömppis ennen raskauttakin niin ei häiritse tämäkään. Ehtiihän sitä yrittää muokata sit joskus. Eniten ärsyttää se, että melkein kaikki takit on pieniä kun imetyksen takia tissit on pari kokoa isommat kuin ennen :P
 
Mäkin palauduin hirmu äkkiä. Vatsalihakset kaipaa kyllä treenausta :) oon aika laiska tekemään :D
 
mä tossa kirjoitin tonne kuulunumisia että 5kg lähteny, mutta eihän se pidä paikkansa.... synnytyksen jälkeen tippu 4kg turvotusta, loppuvuonna 2 kg ja tänä vuonna 4kg. eli kaikkiaan 10kg. mutta 15kg tavoitteena saada pois:)

ny tänään oikein innostuin kirjottaa tänne :D

mites teillä painon tiputtaminen sujuu?
ja millä tavalla sitä teette?

mä oon vähähiilarisella ruokavaliolla. pyrin siihen puhtaaseen ruokavalioon ja ei se kyllä mikään temppu oo. ite tehä ruuat alusta asti. mieskin tykkää ku ei perunaa kovin usein sille oo kun syö yleens samaa ruokaa ku mä että ku ei ruuan jälkeen turvota:)
eli siis syön lihaa ja kasviksia, puuroo, yleens 1 tai 2 smoothie päivässä(nyt mulla siin rahka, vadelmia, pinaattia, päärynä, maitoa ja jääpaloja) kananmunia ja vähä pähkinöitä. ja 3-4 litraa vettä. ja pari pannuu päiväs kahvia:)
nyt oon viikon ollu liikkumatta ku reissun päällä paljon ollu, mutta ostin semmosen kotijumppaohjelman mikä 3kk käytös niin on tuntunu tosi kivalta, kun syksyllä kävin salilla niin kyl tää on kivempaa:)

mä en lainkaan laske kaloreita. syön terveellisesti ilman nälässäpitoa. joskus herkuttelen (mm. karkkipäivä kerran viikossa). kunnon dieetille en viitti ruveta kun pelkään että maito loppuu tai vähenee ja sitä vähiten haluan. tärkeintähän on se terveelllinen elämänlaatu:)
 
Mulla kilot lähti jo kesäkuun aikana. Mutta nyt yritän kuitenkin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen syömiseen, lähinnä säännöllisyyteen!
Yritän syödä aina samoihin aikoihin kun vauvakin niin pysyy säännöllisenä!
 
Mä uskaltauduin vaakaan kanssa taas joku aika sitten. Nyt olen takaisin raskautta edeltäneessä painossa, mutta en mitoissa :D Liikunnan puolesta tarttisi jotain saada tehtyä, kuvittelin aikanaan että crosstrainerilläkin voisi polkea kun vauva nukkuu - yeah right, eipä ole ensimmäisenä mielessä jos jossain välissä sen puoli tuntia saa omaa aikaa.
 
mä oon ny rakastunu tähän ruokavalioon:D
mä oon ny vähä pohtinu et jos tekis kehokuurin... oon yheltä tutulta myyjältä jo alustavasti kyselly... sais vielä paremman olon:D
siihen tulis tarkka ruokavalio ja ravintolisät. ja imettäjän ohjelmalla. oon innoissaan ja samalla kauhuissaan hinnasta... mietin vielä pari päivää ainakin....
ainakin tiedän nyt jatkossa että raskauskiloja en enää noin paljon saa ottaa. kun sitä ajattelin tuttujen kokemuksella että vaikka tulis kuinka paljon kiloja niin imetys vie ne nopeaa. eipä käyny mulla. nyt viisaampi:D
 
Hienosti täällä on kilot kaikilla karisseet!!!!

Mulla on kolme kiloa lähtöpainoon ennen raskautta. Olen sen verran hoikka että toivon niiden pysyvän. Mulla on kroppa palautunut suht hyvin, mutta ei niin hyvin kuin kahdesta aikaisemmasta raskaudesta. Mulla on nyt kohta kuuden vuoden vauvaprojekti takana, melkein kolme vuotta raskaana ja kolme vuotta imetystä, aina parin kuukauden huilitauko välissä :wink ärsyttävä huomata kun peiliin katsoo että kuinka paljon on vanhentunut sinä aikana :meh::eek::shifty:
 
  • Tykkään
Reaktiot: E
Paino jumissa, ja ärrrrrrrsyttäväää kun mikään vaate ei sovi.. nyt vasta pottu oppinut olemaan vaunuissa ja nukahtamaan niin pääsee kunnolla kärrylenkeille..hepat selkään nousin jo 4kk synnytyksestä
 
Takaisin
Top