Raskausdiabetes

Tsemppiä Balacenia ! Mulla radissa heitti juuri tuo tunnin arvo. Mulla vasta vuoden päästä sokerirasitus, koska oli ruokavaliohoitoinen radi. Paino tippui raskausaikana 7 kg. Tällä hetkellä painan 75 kg. Mullakin vielä joku 20 kg ylipainoa. Mulla paino vaihdellut aika paljon viime vuosina. Haluaisin saada 5 kg vielä pois, niin olisi mukavampi olla.
 
Tsemppiä Balacenia. Ruokavaliolla saa hyvin sokerit tasaantuun. Ja muistathan että synnytyksestä toipuminen vie oman aikansa, jopa vuoden
 
Mulla oli paastoarvo yli. Kesällä uusi rasitus. Rupesin kyllä vähän niinkuin ominpäin syömään taas tota metformiinia pienellä annostuksella. Ja rupes muuten miltei heti paino tippumaan (2kk:n jumin jälkeen)..Onko sattumaa, vaiko kropassa jtn häikkää oikeasti, sitä en tiedä..Syömiset ei ole siis muuttuneet mihinkään. Täytyy lääkärin kanssa asiasta keskustella joskus..
 
Munkaan ei ois radin takia tarvinnu vielä käydä rasituksessa mut lääkäri halus et meen käymään jo nyt rasituksessa, ei kyl sanonu et miksi.
 
Noo maajo ei vara venettä kaada :)

Meillä tuli kutsu seuraavaan neuvolaan että siellä keskustellaan parisuhteesta ja perheestä yms ja täytetään TAAS joku diapetes riski lappu... justhan ne syksyllä täytettiin äitiys neuvolassa! Noh sama se mä onneks voin kuitata sen lapun nyt sillä että tiedostan riskin ja helmikuussa oon käynyt rasituksessa...
 
Musta tuntuu, ettei toi mun paastoarvo laske millään. En oo mitenkään säännöllisesti mittaillu, mut joka kerta se on yli 6. Aterianjälkeisiä en oo mittaillu. Mulla siis käytössä edelleen metformiinit. Pyysin ne lääkäriltä, kun mulla oli järkky janontunne koko ajan synnytyksen jälkeen.
 
paasto on terveellä ihmisellä alle 6 ja puhutaan heikentyneestä sokerinsiedosta viitearvolla 6.1-6.9 ja diabetes todetaan paastoarvolla 7.0
 
Takaisin
Top