Raskausdiabetes

Ff, Juu ja mulla ruokavaliohoitoisena olisi käynnistetty samaan aikaan kun ilman radia enkä saanut edes kokoarviota jne. Ei siis mua haitannut mutta joillain käynnistelty vastaavassa tilanteessa ennen laskettua aikaakin vaikka ei edes iso vauva. Hassua lähinnä.
 
Niin on ja musta vähän riippuu kenen kantilta kattoo niin epäreilua :) pitäis saada samanlaista hoitoa utsjoelta hankoon...
 
Huikkaan tuolta maaliskuisista. Odotin kans, että käynnistettäisiin rv38 niinkuin luvattiin. Insuliinilla oon ja sitä menee ihan järkyttävä määrä. Vauva on makrosomioinen ja painaa jo about 4kg, mutta tässä sitä ollaan, viikon päästä la. Oon kyl tosi pettynyt, ettei ole vieläkään käynnistetty.
Mutta näin ne käytännöt vaihtelee!
 
Huikkaan tuolta maaliskuisista. Odotin kans, että käynnistettäisiin rv38 niinkuin luvattiin. Insuliinilla oon ja sitä menee ihan järkyttävä määrä. Vauva on makrosomioinen ja painaa jo about 4kg, mutta tässä sitä ollaan, viikon päästä la. Oon kyl tosi pettynyt, ettei ole vieläkään käynnistetty.
Mutta näin ne käytännöt vaihtelee!


Mikä sairaala sulle on? Ja jos saan udella paljon menee inskaa? Mulla meni lopussa 50yk ilta insuliinia
 
Mulle tuli kans käsky käydä sokerirasituksessa piakkoin kun kouduin verenpaineitteni kanssa kk sitten sairaalaan niin kotiuttava lääkäri halusi sit sokerirasituksen ja pitkän sokeri otettavaksi nyt.
 
Terkkuja sokeri rasituksesta, litkun maku ei ollu muuttunu mihinkään, edelleen ällöä vadelmalitkuu...
 
Kuulin tänään neuvolassa sokerirasituksen tulokset, ensi viikolla jälkitarkastus ja diabeteshoitajalle pitää joka tapauksessa kuulemma soittaa.

Paasto 5,8 1h 8,8 ja 2h 4,2

Nämä arvot on viiterajoissa kyllä (tai en tiedä mitä ne tosta tunnin arvosta sanoo kun ei kait kuulu normaaliin testiin). Raskauden lopussa mitattu pitkäaikaissokerikin oli ok.
 
Yhyy, mul on edelleen ongelmia sokereissa. :sad001 Just tuli neuvolasta soitto (kävin tänään aamulla sokerirasituksessa), et paasto oli hyvä (4,7) mut 2h arvo oli 10,6. 2. tyypin diabeteksen raja on 11,0... Eli heikentyny sokerinsietokyky... :sad001
Täytyy huomenna (tai ke/to) soittaa dehkohoitajalle ja pitkäsokeri pitäs ottaa yms. Kesäkuun alkuun seuraava seuranta...
 
Voi ei :/ mä aina luulin että radin jälkeen jossain kaukana tulevaisuudessa häämöttää diapetes! Hurjaa... Balacenia koita jaksaa! Ja onneks vissiin kakkostyyppiä voidaan hoitaa pelkillä tableteilla ni et taas joutuis pistää ittees
 
Ff, mä melkein mieluummin pistäisin, ne metformiinit on niin järkyttävän isoja pillereitä! :D
Mut joo, toivottavasti riittää ruokavalio. Paino onneksi putosi jo raskauden aikana, vaikka vielä onkin lähes 20kg ylipainoa...
Mut eipä tarvitse herkkuja syödä... (jos vaan itsekuri riittäis)
 
Takaisin
Top