Raskausdiabetes

Mikä mahtaa olla rajana nyt synnytyksen jälkeen sokeriarvoissa? Mun rasituksen tulokset oli paastoarvo 5.7 ja 2h arvo 5.6. Mun käsittääkseni siis hyvät arvot?
 
Joo jos en ihan väärin muista niin ne oli 6 ja 8... mut siis korkeemmat kuin radissa :) mä saan kuulla tulokset vasta 16.3 kun on jälkitarkastus! Mut hyviltä nää kotimittaukset on ollut joten en oo huolissani :) ihan kiva kun sai ton laitteen omaks! Ollaan huvikseen mitattu mieheltä ja esikoisensokereistakin :)
 
Hei joo täytyy kattoa sieltä :) en ees tajunnu! Balacenia mulle sanottiin että kela vaatii lääkehoito radissa sen 6viikkoa synnytyksen jälkeen ja mulla on joku 9viikkoa synnytyksen jälkeen vasta jälkitarkastuks!
 
Hei joo täytyy kattoa sieltä :) en ees tajunnu! Balacenia mulle sanottiin että kela vaatii lääkehoito radissa sen 6viikkoa synnytyksen jälkeen ja mulla on joku 9viikkoa synnytyksen jälkeen vasta jälkitarkastuks!
 
mulle taas sanottiin, et 3kk synnytyksestä pitää käydä sokerirasituksessa... ja mullakin on jälkitarkastus vasta tän kuun lopussa, et melkee 2kk synnytyksestä... :eek: Mut just kysyin terkalta asian! mut ei kyl jää kauheesti väliä tohon jälkitarkastus-sokerirasitus viim. väliin...
 
No ehkä täö kuuluu sarjaansa ne ei tiedä itekkään :P mutta sama kai se kuhan siellä käy..
 
Ff, Ne ei näy jos lähetteen tehnyt taho ei ole tarkistanut ja kuitannut "lupaa" näkyä sulle. Niin ja Kela ei vaadi muuta vanhempainrahojen saamiseksi kun jälkitarkastuksen siinä tietyssä ajassa eli teidän neuvola/lääkäri lienee se joka haluaa että rasitus on tehty aiemmin.
 
Kyll on sit taas ihan kusetusta! Mulle ne sano et kela vaatii sen ja jos on normi radi niin sit suositus on se vuosi raskaudesta mutta että kelalta ei saa vanhempain jotain rahaa jos ennen jälkitarkastusta ei oo sitä tehnyt.. en ois varmaan vaivautunut vielä jos ei ois ollut ihan pakko! Mies meinaan joutu ottaa esim palkatonta vapaata kun ei raaskittu viedä vauvaa tervyskeskukseen vielä!
 
Kyll on sit taas ihan kusetusta! Mulle ne sano et kela vaatii sen ja jos on normi radi niin sit suositus on se vuosi raskaudesta mutta että kelalta ei saa vanhempain jotain rahaa jos ennen jälkitarkastusta ei oo sitä tehnyt.. en ois varmaan vaivautunut vielä jos ei ois ollut ihan pakko! Mies meinaan joutu ottaa esim palkatonta vapaata kun ei raaskittu viedä vauvaa tervyskeskukseen vielä!
 
Miä kävin tänään rasituksessa. Huomenna pitäs tulla tulokset ja vähän kyllä jännittää se aamupaasto :-o nyt maistu se litku pahemmalle, kun silloin raskausaikana paastossa..
 
Hyvä hyvä :) mulla ei vieläkään näkynyt ne tulokset kanta.fi eli täytyy elää jännityksessä näky vaan jotain maksa ja kolesteroli tuloksia jota ne otti samalla mut en tajunnu niistä mitään :)
 
Mulla jälkitarkastuksessa sanottiin ettei mun tartte rasitukseen enää mennä o.o jos vuoden päästä vaikka nappaan aamupaaston omalla laitteella ja jos se heittää ni sit tietty lääkärii yhteyttä
 
Oliks sulla lauruskaah lääkkeet? Joo näköjään nää käytännöt vaihtelee kauheesti paikkakunnittain :)
 
Eikös noi oo Käypähoito-suosituksessa määritettyjä. Tosin suositushan se vaan on. Mut siis 1v päästä myös ruokavaliohoitoisilla rasitus. Mullekin lääkäri kirjasi sen ylös jälkitarkastuksessa vaikka sokerit pysyi hyvinä paria hassua kertaa mun normaalilla ruokavaliolla.
 
Mä oon kysellyt noista suosituksista mooooneeen kertaan raskaus aikana :) ja todennut että ne tosiaan on suosituksia! Näky mun mielestä hyvin just noissa käynnistyksissä... suositus oli muistaakseni rv38-39 mut mullakin vaikka oli niin vaikea käynnistettiin rv40 kun itse pyysin!
 
Takaisin
Top