Raskausdiabetes (radi)

Mulla oli radi esikoisesta, eikä ollut mitään häikkää sokereissa vauvalla. Vaan yksi kokemus, mutta ei se siis automaattisesti mitään tarkoita.
 
Mulla on kotiseurannassa ihan hyvät sokerit, 6 päivää mitataan 4 kertaa päivässä. Mun aiemmassa radissa pojalta mitattii sokerit syntymän jälkee 3h välein ja sai jotain litkua ku oli nii matalat sokerit mutta ei joutunut tippaan ja kolmen päivän jälkee päästii jo kotiin.
 
Siis miten ihmeessä siitä testistä selvii... mä oksennan automaattisesti kun en syö mitään aamulla ekan 10min aikana ku herää... ja sit pitäis päälle pari tuntia olla syömättä

Ja nyt se kauhu odottaa torstai aamuna, ääääähhhh
 
Mulla se on rv 24 sukurasitteen vuoksi. Aikaisemmista en oo rasituksessa käynyt ollenkaan niin ei kokemusta eikä tietoa. Itseäkin pelottaa se paasto kun mulla tipahtaa joskus sokerit tosi äkkiä alas ja tulee heikko olo jolloin on heti saatava ruokaa.
 
Tänää 15+2 sokerirasitus, kyllä jännittää onko kaikki ok. Itellä vähän olo että jotain häikkää on, mutta onko sokerista vaiko kilpparista.
 
Minä varasin ite ajan Rv 13 sokerirasituksen koska suvussa aika paljonkin diabetesta, ja niinhän siinä kävi että 1h arvo oli koholla. Sain mittauslaitteen kotiin ja kotimittauksessa kertaakaan ei ole mennyt lähellekään raja-arvoja vaikka ruokavalioon en ole tehnyt mitään muutoksia. Inhottavaa tuo mittaaminen, varsinkin kun mittaus pitää tehdä 2 krt viikossa ja mittauspäivänä 4krt.
 
Mullakin on sokerirasitus ensi viikolla... vaadin myös, jotta saa selvyyden. Mulla ei ole ollut koskaan ongelmia, mutta parempi on varmistaa. Pelottaa, että jos jääkin kiinni. Olen pistoskammoinen, joten tuo itsemittaaminen ei innosta. Neuvolasta myös pyysin jo radiruokaohjeet, jotta näki miten se eroaa omasta normaaliruokavaliosta. Kiltisti postittivat ne.
 
Huh tältä erää se on ohi! Viiminen 45min oli taistelua pitääkseen oksennusta alhaalla ja ylös tuli heti kuin annoin luvan tulla viimeisen mittauksen jälkeen. Koskahan mahtaa tulokset tulla...
Villi veikkaus että jos ei muuten niin 1h mittauksessa ainakin napsahti, oli itellä sen verran pöllyinen olo siinä kohtaa.
 
Mä sain tulokset maanantaina, kun olin rasituksessa perjantaina. Saattaa olla jo huomenna kanta.fi:ssa
 
Mulle soitti th samana päivänä! :D

ei se välttämättä gagezzz tarkota, mulki oli tosi pöllynen olo. Mul oli paasto kyl sit 0.2 koholla
 
Sain viime viikolla mittarin ja yritin viikonloppuna anoppilassa mittailla aamupaastoja, mutta siellä kun eletään lähinnä pullalla ja perunalla niin lautantaina luovutin mittailujen suhteen ja ajattelin että otan nyt viikolla uudestaan sen 4 x aamupaaston kun on vähän normaalimpi ruokavalio... Yöllä tulee useimmiten yli 10 h paastottua, mietin että näkyykö se sitten korkeina arvoina aamulla. Diabeteshoitaja sanoi, että lisäinsuliinista ei olisi mitään haittaa mulle/lapselle, ja kun kysyin että miksi sitä ei sitten anneta meille kaikille samantien, niin vastasi että säästösyistä... Vähän outo vastaus, ja kun vähän tarkemmin googlettelin, niin jostain löytyi sellaista tietoa, että insuliinia saaneiden äitien lapsilla olisi enemmän makrosomiaa sekä lisäglukoosin tarvetta syntymän jälkeen. Millaista tietoa teille on annettu asiasta? Onko jollakulla jo aloitettu insuliinihoito?
 
No meillä poika oli iso (4335g), mut oon itse myös ollut syntyessäni 4500g, eikä äiti ole tietääkseen sairastanut radia, silloinkin sokerirasituksessa käynyt. Mut meillä pojalla ei ollut matalia sokereita. Sain insuliinit vkolla 34.
 
Tulokset ei oo vieläkään tullut omakantaan vaikka testit oli jo torstaina...
 
Tulokset ei oo vieläkään tullut omakantaan vaikka testit oli jo torstaina...

Soita neuvolaan huomenna :)

Mä kyl mielummin seurailen mittarilla, ja pidän ruokavaliolla hallinnassakun söisin lääkkeitä.. Jos ne antais ne suoraan, niin oisin syöny niitä nyt jo ihan turhaan. Mul on sokerit pysyny normaaleissa kokoajan kotimittauksessa, en oo päässy ees lähelle rajoja vaikka aamupaastoaika on ollu 12h.. Enkä oo ruokavaliosta muuttanu mitään muutaku päivän 2 banaania jättäny yhteen.
 
Mullakin on kotona ollut normaali arvot et hyvä vaan et ei suoraan lääkkeitä anneta. Mun edellinen Radi vauva syntyi 3,7kg et ei se mikään iso ollut ja oli viikon yli aikanen mut matalia sokeria seurattiin kolmen tunnin välein parit ekat päivät
 
Ärsyttää kun katon omakantaa päivittäin ja tulokset ei vaan tuu :/ ja siis töissä en koskaan kerkee tauolle niin et ehtis soittamaan neuvolaankaan... jos huomenna jotenkin kerkeis kun on jo yli viikko menny
 
Ärsyttää kun katon omakantaa päivittäin ja tulokset ei vaan tuu :/ ja siis töissä en koskaan kerkee tauolle niin et ehtis soittamaan neuvolaankaan... jos huomenna jotenkin kerkeis kun on jo yli viikko menny

Katoin näkyyks mulla ne siellä, niin ei näy. Ehkä sullei ollu niissä mitään, kun ei oo th soittanu niistä. Pystytkö sähkösen asioinnin kautta laittamaan th:lle viestiä? Meil on ainaki sellanen palvelu käytössä..
 
Mun täytyy tutkia jos löytyy jotain sähkösen asioinnin tietoja jostain kuhan kotiin kerkiän...
 
Sokerirasitus läpäisty moitteetta.
Tosin neuvolantätille sanoin, että toivottavasti narahtaisin, olisi pakko siistiä syömisiä, kun ei näytä muuten olevan selkärankaa..

Uudelleen joskus 22-24 vkoilla.
 
Ou nou... Tällä oli sokerirasituskoe ja kiinni jäin... On radi, huomenna th:lle:-(
Mitenkäs kaikki radilaiset olette elämäänne muuttaneet ja milloin joutuu insuliinihoitoon?
Rv 17+6
 
Takaisin
Top